خرید خودرو

متقاضیان خودرو مثل همیشه طی دوماهه اخیر که روند قیمت‎ها نزولی بوده، به‌امید کاهش بیش‎تر دست از خرید کشیده اند. 

این پدیده را نه ‎تنها در بازار خودرو بلکه در دیگر بازارها نیز شاهدیم که هرگاه قیمت‎ها سمت و سوی کاهشی پیدا می‎ کنند، رکود در بازار تشدید می‎ شود و هرگاه صعودی می‎ شوند، عده‎ ای با واهمه از ادامه‎ دار بودن روند افزایشی برای خرید به‌بازار هجوم می‎ آورند.

درمورد بازار خودرو، وقتی جهش ‎های قیمت در سال گذشته رقم خورد، اکثر متقاضیان به‌طرزی ناباورانه و شگفت‎‌انگیز به‌انتظار بازگشت قیمت‎ها به‌نقطه‎ ای متعارف نشستند؛ اما وقتی بر همگان مسجل شد که قیمت‎ها سر بازگشتن ندارند، تقاضا اعم از واقعی و کاذب در بازار افزایش یافت. حالا نیز به‌مصرف‌کنندگانی که دستکم قصد یک‌ سال استفاده از خودرو خریداری‌شده را دارند و درعین ‌حال نمی‌خواهند هنگام فروش خودرو خود ضرر کرده باشند، یعنی کسانی که هم مصرف‌کننده هستند و هم می‌خواهند سرمایه‌گذاری متعارفی انجام داده باشند، توصیه می‌شود که اگر قصد خرید دارند، تعلل نکنند. زیرا بسیار بعید است که پس از یک‌ سال از خرید خود احساس ضرر و زیان کنند.

سردرگمی شدید در بازار خودروهای چینی

انتشار اخبار ضد و نقیض درخصوص قیمت‌های کارخانه‌ای خودروهای چینی سردرگمی شدیدی در بازار این خودروها ایجاد کرده است؛ یک روز می‌گویند مونتاژکاران مجبور به تبعیت از این قیمت‌ها هستند و روز دیگر گفته می‌شود که دست از تولید خواهند کشید. اما باز هم گفته می‌شود که سنبه شورای رقابت پرزور بوده و خودروسازان کوتاه آمده‌اند. این درحالی است که تصاویر منتشرشده از برخی قراردادهای فروش، نشان‌دهنده اتمام حجت خودروسازان برای مصرف‌کنندگان درخصوص عدم‌التزام آن‌ها به‌قیمت‌های دستوری است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • قاسم سليمي IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    0 0
    سلام امروز ليستي از قيمتهاي جديد واصلاحي ايران خودرو اعلام شده كه قيمت جديد دنا پلاس به جاي كاهش افزايش داشته درصورتي كه با مصوبه شوراي رقابت بايد كاهش 40 ميليوني داشته باشد . لطفا پيگيري كنيد ممنون
  • 0760020182 IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    0 0
    قیمت دنا پلاس چطور افزایشی شده در صورتی ک اعلام شده بود کاهش خورده........همون خود شرکت اعلام قیمت کنه بهتره تا شورای رقابت.....نه حرفش خریدار داره و نه سودی برا ملت به جز حرص خوردن مردم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =