تازه‌ترین تصاویر از پارکینگ خودروهای وارداتی در گمرک غرب تهران

روز گذشته رئیس سازمان استاندارد کشور با حضور سرزده در گمرک غرب تهران، دستور ترخیص یک‌هزار و ۱۳۳ دستگاه خودرو وارداتی از این گمرک را صادر کرد. این خودروها که بیش از ۱۰ روز از اظهار آن‌ها گذشته بود، به‌علت عدم تطابق تولید در پارکینگ گمرک دپو شده بودند

تغییرات چشمگیر قیمت خودروهای خارجی در بازار هر روز قابل مشاهده است و به‌صورت مرتب، شاهد روند نزولی بهای این مدل‌ها در بازار آزاد هستیم. این کاهش قیمت در خودروهای خارجی درحالی در بازار آزاد رقم خورده است که در چند ماه اخیر، شاهد انتشار خبرهایی در زمینه واردات خودرو بودیم؛ اتفاقی که سبب شد قیمت برخی خودروها در بازار آزاد تا ۵ میلیاردتومان ریزش بها را تجربه کنند.

در شرایطی که خبرهای ضدونقیضی از روند واردات خودرو و سختگیری‌های برخی نهادها مطرح می‌شود، روز گذشته اعلام شد بیش از یک‌هزار دستگاه خودرو وارداتی پس از دریافت مجوزهای استاندارد از گمرک ترخیص شده‌اند.

روز گذشته رئیس سازمان استاندارد کشور با حضور سرزده در گمرک غرب تهران، دستور ترخیص یک‌هزار و ۱۳۳ دستگاه خودرو وارداتی از این گمرک را صادر کرد. این خودروها که بیش از ۱۰ روز از اظهار آن‌ها گذشته بود، به‌علت عدم‌تطابق تولید در پارکینگ گمرک دپو شده بودند که با دستور رئیس سازمان ملی استاندارد ایران و اخذ تعهد قانونی واردکننده برابر اظهاریه انطباق ترخیص شدند. این درحالی است که با اعلام رئیس سازمان استاندارد قرار است خودروها پس از ورود و اظهار ترخیص و قیمت‌گذاری شورای‌رقابت وارد بازار و شبکه توزیع شوند.

همچنین خودروهای وارداتی باید قابلیت پاس کردن استانداردهای قانونی ابلاغی و مد نظر را داشته باشند. اگر واردکنندگان از مبدا، تاییدیه و تعهد اصالت همراه با تایید نوع خودرو را داشته باشند، با اخذ تعهد قانونی از واردکننده یا روش‌های جایگزین (از جمله برای خودروهای برند) فرآیند ترخیص انجام می‌شود.این درحالی است که کارشناسان بازار همچنان درباره واردات خودرو با یکدیگر اختلاف نظر دارند.

بازار در انتظار خبرهای خوش واردات خودروهای خارجی است

بازار در انتظار خبرهای خوش واردات خودروهای خارجی است

برخی اخبار مطرح‌شده در این زمینه را به‌نوعی خبردرمانی عنوان می‌کنند و می‌گویند: «قیمت‌ها در بازار خودرو به‌واسطه اخبار واردات روند نزولی به‌خود گرفته و این خبرها تنها برای آرام کردن التهاب و جو بازار منتشر می‌شوند و این کار به‌نوعی خبردرمانی بوده و بسیار بعید به‌نظر می‌رسد که خودرو در تعداد بالا به‌کشور وارد شود.» در این میان اما برخی دیگر از کارشناسان معتقدند تمام خبرها پیرامون واردات خودرو، خبررسانی بوده و ربطی به‌مقوله خبردرمانی ندارد.

آن‌ها معتقدند: «خبردرمانی زمانی صدق می‌کند که شاهد رخدادی نباشیم؛ مانند آزاد شدن دلارهای بلوکه‌شده ایران در کشور کره‌جنوبی؛ اما در موضوع واردات خودرو شاهدیم که از دولت و مجلس تا شورای‌نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام، پیگیر واردات خودرو هستند. بنابراین آن‌چه مشاهده می‌کنیم، خبررسانی است نه خبردرمانی. اگر تا امروز واردات خودرو انجام نشده است، به‌علت وجود آیین‌نامه‌ای بود که اجازه واردات نمی‌داد. درحالی که قانون، واردات خودرو را آزاد کرده بود؛ اما آیین‌نامه داخلی وزارت صمت مانع بزرگی پیش روی واردات خودرو بود که به‌گفته مسئولان جدید وزارت صمت، آیین‌نامه واردات خودروهای صفر و کارکرده تا ۱۰ روز آینده تدوین می‌شود.»

پیکاپ زاگرس ۵۰ میلیون‌تومان ارزان شد

روز گذشته همچنان شاهد روند صعودی قیمت خودروهای داخلی و چینی در بازار آزاد بودیم. البته در این میان پیکاپ زاگرس روز گذشته با ۵۰ میلیون‌تومان افت بها، تا حدی حباب قیمتی خود را در بازار آزاد تخلیه کرد.

درعین حال برخی خودروهای داخلی در روز گذشته افزایش بهای یک تا ۱۷ میلیون‌تومانی را تجربه کردند. جایی که پژو ۲۰۷ اتومات (۱۴۰۲) با ۱۷ میلیون‌تومان افزایش ۷۸۴ میلیون‌تومان، دنا پلاس توربو ۶ دنده (۱۴۰۲) با ۱۰ میلیون‌تومان افزایش ۷۳۴ میلیون‌تومان، پژو ۲۰۷ پانوراما (۱۴۰۲) با ۹ میلیون‌تومان افزایش ۶۶۰ میلیون‌تومان، پژو ۲۰۶ پانوراما (۱۴۰۲) با ۸ میلیون‌تومان افزایش ۵۲۳ میلیون‌تومان، سورن پلاس فول بدون رینگ (۱۴۰۲) با ۷ میلیون‌تومان افزایش ۵۴۸ میلیون‌تومان و ساینا اتومات (۱۴۰۲) با ۶ میلیون‌تومان افزایش ۴۰۴ میلیون‌تومان برچسب قیمت خوردند.

همچنین درمیان خودروهای چینی نیز شاهد افزایش قیمت ۱۰ تا ۳۰ میلیون‌تومانی برخی مدل‌ها بودیم. جایی که هایما ۸S (۱۴۰۲) با ۳۰ میلیون‌تومان افزایش یک‌میلیارد و ۹۴۰ میلیون‌تومان، جک S۳ (۱۴۰۲) با ۲۵ میلیون‌تومان افزایش یک‌میلیاردتومان، فونیکس تیگو ۸ پرو پریمیوم (۱۴۰۲) با ۲۰ میلیون‌تومان افزایش ۲ ‌میلیارد و ۳۴۰ میلیون‌تومان، هایما S۷ پلاس (۱۴۰۲) با ۱۵ میلیون‌تومان افزایش یک‌میلیارد و ۳۹۵ میلیون‌تومان و دیگنیتی پرستیژ (۱۴۰۲) با ۱۰ میلیون‌تومان افزایش ۲ میلیارد و ۱۳۰میلیون‌تومان ارزش‌گذاری شدند.

همچنین در میان خودروهای خارجی پریمیوم شاهد کاهش بهای ۵۰ و ۱۰۰ میلیون‌تومانی برخی مدل‌ها بودیم. جایی که قیمت کیا اسپورتیج GT لاین با ۱۰۰ میلیون‌تومان کاهش به ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون‌تومان، هیوندای سانتافه با ۵۰ میلیون‌تومان کاهش به ۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون‌تومان، کیا سورنتو GT لاین با ۵۰ میلیون‌تومان کاهش به ۵ میلیارد و ۵۵۰ میلیون‌تومان و میتسوبیشی اوتلندر هیبرید PHEV با ۵۰ میلیون‌تومان کاهش به ۴ میلیارد و ۹۵۰ میلیون‌تومان رسید.

همچنین در گروه خودروهای خارجی لوکس شاهد کاهش بهای ۱۰۰ و ۲۰۰ میلیون‌تومانی تعدادی از مدل‌ها بودیم. جایی که ارزش پورشه ماکان با ۲۰۰ میلیون‌تومان کاهش به ۱۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون‌تومان، ب‌ام‌و ۷۳۰Li فول با ۱۰۰ میلیون‌تومان کاهش به ۱۷ میلیاردتومان و لکسوس NX۳۰۰ هیبرید با ۱۰۰ میلیون‌تومان کاهش به ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون‌تومان رسید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    2 0
    رمان تلخ واردات
  • فرزین US ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    0 0
    جون مشتری را به لب رساندید خیلی ها آرزو به دل از دنیا رفتند اشکال کار کجاست چرا کسی جرات نمیکند واقعیت را بگوید یعنی کار ایقدر سخت است مردم ماشین خارجی را با پول خودشان دوبرابر قیمت بخرند
  • علیرضا IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    0 0
    این هفت خوان رستم کی تموم میشه ناسا کل مریخ رو کاوش کرد ،همین روزاست که تو مریخ خونه بسازن بعد ما هنوز تو هفت خوان واردات خودرو گیریم
  • رامین IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    1 0
    رانت و درآمدی که مسئولان در آزادنسازی واردات خودرو دارند ، اجازه واردات خودرو را نخواهند داد .
  • احسان شه بخش IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    0 0
    آزاد کنین دیگه مردم خسته شدن از لگن سوار شدن
  • احمدروزبهانی IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    0 0
    لطفا رسالت خود را بر پایه مردم بزارید نه حاکمیت ...اطلاع رسانی خوبه البته دروغ نه ...چرا چانگانها قرار بود چقدر دست مردم برسه رسید ؟۲۰۰ میلیون چرا بردن رو قیمت چانگان پلاس اینجوری بنظر چوپان روستای ما پشگل هم ارزون نمیشه تا خودرو
  • افشین IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
    0 0
    نمایندگان محترم وسایتهای خبری چه گیری دادین به اخبار واردات تا سایت باز میشه اخبار واردات بابا مشکل معیشت مردم حل کنید مواد غذایی و دارو وامکانات رفاهی وهزینه تحصیل فرزندان قیمتهارو کاهش بدین مردم برا نان شبشون ماندن ماشین میخوان چیکار تو این ترافیک

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

آخرین اخبار