افتتاح خط تولید تایرهای خودروهای شاسی بلند در کویرتایر

همزمان با هفته دولت و با افتتاح پروژه ۱۴هزارتنی تولید تایرهای شاسی‌بلند در بیرجند، شرکت کویرتایر به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده محصولات SUV و CUV بیرجند را به قطب تولید تایرخودروهای شاسی‌بلند تبدیل کرد.

به گزارش خبرنگار «دنیای‌خودرو» در مراسمی که با حضور استاندار خراسان‌جنوبی، نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری امید برگزار شد، فاز توسعه‌ای شرکت کویرتایر افتتاح و ۱۴هزار تن به ظرفیت تولید سالانه این مجموعه صنعتی اضافه شد.

سیدمحمدحسین زینلی، مدیرعامل شرکت کویرتایر با تاکیدبر اینکه درحال‌حاضر ۲۲درصد خودروهای موجود در کشور را شاسی‌بلندها تشکیل می‌دهند، گفت: «با افتتاح این پروژه ۵۱درصد نیاز خودروهای شاسی‌بلند موجود در ایران و تولیدشده توسط کارخانه‌های خودروساز توسط کویرتایر تامین می‌شود.

با افتتاح این طرح کویرتایر به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده تایر شاسی‌بلند در کشور و دومین تولیدکننده تایرهای سواری مطرح خواهد شد.» وی تصریح کرد: « پیشاز این ۱۰درصد نیاز بازار شاسی‌بلندها توسط کویرتایر تولید و تامین می‌شد اما از این پس ۵۱درصد نیاز بازار توسط این تایرساز بیرجندی تولید و تامین خواهد شد.» زینلی سایزهای تولیدی در این فاز را تایرهای مورد استفاده در رینگ های۱۶تا ۲۰اعلام کرد که بر اساس نیاز بازار و خودروساز تولید و روانه بازار خواهد شد.

«کویر تایر» قطب تولید تایرهای شاسی‌ بلند در ایران شد

افزایش ظرفیت تولید بدون نیاز به خارجی ها

مهندس زینلی یکی از ویژگی‌های بارز این پروژه را خودکفایی در طراحی و دانش فنی محصولات دانست و گفت: «تمامی تایرهای شاسی‌بلند تولیدشده در کویرتایر با بهره‌گیری از دانش‌فنی کاملا ایرانی به تولید انبوه رسیده‌اند و به ازای هر سایز ۵۰هزار دلار صرفه‌جویی ارزی شده است. این ۵۰هزار دلار در گذشته بابت خرید دانش‌فنی به شرکت‌های خارجی پرداخت می‌شد اما به برکت بومی‌سازی تکنولوژی ساخت تایر در کویرتایر، تمامی سایزهای جدید بدون هزینه ارزی برای کشور، تولید شده‌اند.»

وی میزان سرمایه‌گذاری صورت‌گرفته برای اجرای پروژه توسعه کویرتایر را ۱۰هزار و ۴۲۰میلیارد ریال به علاوه ۱۷میلیون و ۲۵۹هزار و ۹۳دلار اعلام کرد که ۴۲درصد از آن توسط آورده سهامداران و ۵۸درصد نیز از منابع داخلی تسهیلات بانکی و استقراض از گروه امید تامین شده است.یکی دیگر از ویژگی‌های این طرح ، استفاده از ماشین‌آلات تولید داخل است.

مدیرعامل کویرتایر در تشریح این موضوع گفت: «ازحدود ۸۳۵میلیارد تومان ماشین‌آلات موردنیاز دراین پروژه، ۴۲درصد آنها داخلی‌سازی شده‌اند. ارزش ماشین‌آلات داخلی‌سازی‌شده در این طرح ۳۵۳میلیارد تومان است.»

صرفه‌جویی ارزی ۶۲میلیون دلاری توسط کویرتایر

مدیرعامل شرکت کویرتایر میزان صرفه‌جویی ارزی ناشی‌از اجرای این پروژه را سالانه ۶۲میلیون دلار اعلام کرد که ناشی‌از کاهش میزان واردات تایرهای SUV و CUV به کشور است.

زینلی همچنین از ایجاد اشتغال مستیم برای ۲۲۸نفر و اشتغال غیر مستقیم برای ۸۳۶نفر خبر داد و افزود: «در فازهای بعدی توسعه کویرتایر، تولید تایرهای سنگین نیز در دستور کار خواهد بود.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =