برنامه هوندا و میتسوبیشی برای استفاده مجدد از باتری های قدیمی خودروهای برقی

هوندا، سازنده شاسی‌بلند الکتریکی Prologue با شرکت میتسوبیشی، بزرگ‌ترین شرکت تجاری ژاپن همکاری کرده است تا ارزش خودروهای الکتریکی را به‌حداکثر برساند و همچنین باتری‌های قدیمی خودروهای الکتریکی را تغییر کاربری دهد.

این دو شرکت یادداشت تفاهمی (MoU) امضا کردند تا گفت‌وگوها را برای ایجاد دو مدل کسب‌وکار جدید که در درجه اول برای صاحبان خودروهای برقی ژاپنی مفید باشد، آغاز کنند. این دو شرکت ژاپنی همچنین می‌خواهند دسترسی به‌شارژ هوشمند و خدمات خودرو به‌شبکه را عمومی کنند.

نخستین مدل که Battery Lifetime Management نام دارد، یک سیستم مانیتورینگ باتری را در مینی‌برقی‌های آینده هوندا که قرار است سال آینده در ژاپن به‌فروش برسند، مستقر خواهد کرد.

هدف اصلی این نرم‌افزار به‌حداکثر رساندن ارزش باتری‌هایی خواهد بود که در خودروهای الکتریکی نصب می‌شوند. به‌این معنا که باتری خودروها دیگر به‌عنوان ضایعات نخواهد بود و استفاده جدیدی از آن خواهد شد. در عوض، به‌عنوان ذخیره انرژی ثابت تغییر کاربری خواهد داد. دومین مدل تجاری به‌شارژ هوشمند و عملکردهای خودرو به‌شبکه خودروهای برقی آینده هوندا مربوط می‌شود. از طریق سیستم مدیریت انرژی، باتری خودرو به‌طور خودکار و زمانی که انرژی در شبکه مقرون به‌صرفه است شارژ خواهد شد.

این روند، منجر به‌کاهش قبوض برق در پایان ماه می‌شود. در ایالات‌متحده، هوندا فروش نخستین شاسی‌بلند تمام‌الکتریکی خود، Prologue را در سال آینده آغاز خواهد کرد. اما این خودروساز ژاپنی مدل‌های برقی دیگری مانند کراس‌اوور e:Ny1 اروپا و N را نیز در کارنامه جهانی خود دارد. ون برقی، خودرو تجاری جدیدی است که به‌تازگی در ژاپن رونمایی شده است.

هوندا قصد دارد حداقل 40 میلیارد دلار تا سال 2030 سرمایه‌گذاری کند تا مدل‌های هیبرید و تمام‌الکتریکی را تولید کند.

این شرکت قصد دارد تا پایان دهه پیش رو حداقل تا 40 درصد از کل فروش را به‌این خودروها اختصاص دهد. علاوه‌بر Prologue مبتنی بر Ultium و Acura ZDX، Nippon درحال کار روی معماری خودروهای برقی خود است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =