پاسخ وزیر صمت به نمایندگان

تعداد خودروهای واردشده به کشور ۹۱۷۶عدد، تعداد خودروهای درحال حمل ۱۰هزار و ۱۷۶ عدد، تعداد خودروهای عرضه شده به افراد ثبت‌نامی ۸هزار و ۲۲۰ عدد و تعداد خودروهای پلاک شده حدود ۴هزار دستگاه است. 

وزیر صمت که به مجلس فراخوانده شده بود در پاسخ به پرسش نمایندگان در خصوص وضعیت خودرو گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه؛ ۹۹۰هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شده و اکنون از مرز یک‌میلیون دستگاه خودرو گذشته‌ایم. در مدت یادشده ۱۲۱هزار دستگاه خودرو وانت در کشور تولیدشده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از ۳۶درصد رشد برخوردار است. همچنین تولید حدود ۲۸هزار دستگاه انواع خودروی سنگین، کامیون و کامیونت و کشنده و رشد ۲۱درصد تولید در این حوزه از دیگر آمار قابل ذکر است.

عباس علی‌آبادی افزود: همچنین در مدت مشابه بیان شده ۴۳۶ هزار دستگاه موتورسیکلت در کشور تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از ۳۷درصد رشد برخوردار است. علاوه‌بر آن در ۹ماهه امسال حدود ۲۲۳هزار دستگاه در بخش خصوصی تولیدشده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۹۶درصد رشد نشان می‌دهد.

وی تاکید کرد: قاطعانه می‌گویم برنامه‌های تحولی دولت سیزدهم به ثمر نشسته و در حوزه تولید خودرو رشد داشته است. اما در رابطه با واردات خودرو با پیگیری‌های بسیار و تقبل رنج بسیار پس از چند سال توقف در دولت سیزدهم با هدف رفع ناترازی کمی، کیفی واردات از سر گرفته شد.

وزیر صمت عنوان کرد: تعداد خودروهای ثبت‌سفارش‌شده ۹۳هزار ۳۴۳ دستگاه خودرو بوده است که اسناد آن موجود است. تعداد خودروهای واردشده به کشور ۹۱۷۶عدد، تعداد خودروهای درحال حمل ۱۰هزار و ۱۷۶ عدد، تعداد خودروهای عرضه شده به افراد ثبت‌نامی ۸هزار و ۲۲۰ عدد و تعداد خودروهای پلاک شده حدود ۴هزار دستگاه است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کریم IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    0 0
    وزرای صمت دولت های قبلی و فعلی همه در مشت مافیای خودرو بی تدبیر و برنامه و شاید هم همراه مافیا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =