لوازم یدکی خودروهای وارداتی

باتوجه به زمان‌بر شدن فرآیند واردات و افزایش هزینه‌های ورود لوازم یدکی به کشور و همچنین سیاست‌های ناپایدار و نوسانات نرخ ارز در کشور انگیزه سرمایه‌گذاری در بازار لوازم یدکی را از بین برده، این در حالی است که فعالان این حوزه معتقدند در آینده نزدیک دچار کمبود لوازم یدکی در بازار خواهیم شد.

در ادامه نوید حبیبی، تولیدکننده و فعال بازار قطعات یدکی به بیان نظرات خود می‌پردازد.

برخی کارشناسان بازار لوازم یدکی معتقدند محدودیت‌های ارزی این بازار را زمین‌گیر کرده است، به نظر شما دلایل کمبود و جهش قیمت قطعات یدکی در بازار لوازم یدکی خودرو چیست؟

مهم‌ترین عامل کمبود و افزایش قیمت قطعات یدکی خودرو که بخشی از آن به خودروهای چینی مربوط می‌شود، پیچیدگی فرآیند واردات است.

ازآنجاکه تعطیلات نوروزی باعث افزایش تردد وسایل‌نقلیه در سطح کشور می‌شود آیا این موضوع بر میزان تقاضا خرید لوازم یدکی خودرو تاثیرگذار است؟

نمی‌توان چشم‌انداز خوبی برای بازار لوازم یدکی متصور بود، با قطعا با افزایش تقاضای سنتی در بازار شب عید روبه‌رو خواهیم شد. هرچند مشکلات اقتصادی و نقدینگی تجار و تولیدکنندگان برای تامین و عرضه قطعات یدکی در بازار شب‌عید مشکلی نخواهیم داشت اما قطعا از ابتدای سال آینده مشکلات کمبود و افزایش قیمت لوازم یدکی در بازار بیشتر خواهد شد.

آیا لوازم یدکی قاچاق در بازار همچنان وجود دارد؟

درحال‌حاضر قاچاق قطعات خودرو نیز به‌صرفه نیست و باتوجه به شناسه‌دار بودن قطعات کسی اقدام به خرید لوازم قاچاق نمی‌کند. موضوع اصلی کمبود واردات است وضعیت کمبود لوازم یدکی تا دو ماه آینده بحرانی‌تر می‌شود.

هرچند درحال‌حاضر نیز شرایط بحرانی است. طوری‌که به دلیل نبود قطعه بسیاری از واحدهای صنفی اقدام به تعطیلی مغازه‌های خود را تعطیل کرده‌اند. زمانی که می‌خواهند خودرویی وارد کنند باید به فکر قطعات آن هم باشند. با توجه به هزینه‌های تعمیر موتور بسیاری از مالکان خودروهای چینی درعهده تامین هزینه تعمیر موتور این خودرو برنمی‌آیند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =