بیشتر کارخانه‌های خودروسازی در سراسر جهان از روبات‌ها بهره می‌برند؛ اما شرکت ایتالیایی لامبورگینی مسیر متفاوتی را در پیش گرفته است. با ما همراه باشید تا سری به این کارخانه شگفت‌انگیز بزنیم.

شرکت لامبورگینی به دلیل زبان طراحی پیشرفته‌ و فناوری اتومبیل‌هایی که اثر هنری محسوب می‌شوند، در سراسر جهان معروف است. با این حال این شرکت محبوب در ساخت اتومبیل‌های خود از مهارت‌های انسانی استفاده می‌کند. به کارخانه لامبورگینی واقع در شهر سانتاگاتا بولونیزه ایتالیا سر زدیم تا ببینیم چگونه یک لامبورگینی ساخته می‌شود.

0653-footofan_com

خانواده لامبورگینی کارمندان لامبورگینی از ساعت ۸ صبح تا ۵ عصر و از دوشنبه تا جمعه کار می‌کنند. کارخانه فیبر کربن لامبورگینی به منظور همگامی با تقاضای بالا در سه شیفت کار می‌کند. کارمندان این شرکت به راحتی قابل‌شناسایی هستند؛ زیرا یک لباس فرم مشکی لامبورگینی به تن دارند که نشان می‌دهد در کدام بخش کارخانه کار می‌کنند. شرکت لامبورگینی به تمام کارمندان خود در این کارخانه آموزش می‌دهد و زمانی که کارمندان یک مهارت را یاد گرفتند، تشویق می‌شوند تا مهارت‌های دیگر را نیز بیاموزند. زمانی که کارمندی به اندازه کافی در کارخانه لامبورگینی وقت سپری کند تا حدی که بتواند تمام بخش‌های کارخانه را بشناسد، می‌تواند به عنوان راننده آزمایشی لامبورگینی کار کند.

0654-footofan_com

نهایت دقت در انجام کارها با دست جذاب‌ترین بخش این کارخانه این است که ببینید تمام اتومبیل‌ها توسط دست مونتاژ می‌شوند. در واقع تنها دو روبات در کل کارخانه به چشم می‌خورد، یک دستگاه که بدنه خالی را در خط مونتاژ می‌گذارد و یک دستگاه چرخنده که اتومبیل‌ها را در صورت نیاز سروته می‌کند. در نتیجه کارخانه لامبورگینی بیشتر از چیزی که فکرش را بکنید، ساکت است. بدنه و پنل‌های بدنه از قبل رنگ شده و در بسته‌بندی‌های پلاستیکی به کارخانه می‌آیند. اتومبیل اوراکان (Huracán ) در شرکت آئودی در آلمان رنگ می‌شود؛ زیرا در ساخت آن بیشتر از آلومینیوم استفاده شده تا فیبر کربن. اتومبیل اونتادور (Aventador ) نیز توسط یک شرکت ایتالیایی به نام Imperiale  رنگ می‌شود که برای رنگ کردن هر اتومبیل یک نفر را تعیین می‌کند تا رنگ یکدست درآید. اولین کار پس از باز کردن بسته‌بندی بدنه و پنل‌ها، نصب پوشش‌های ضخیم روی آن‌ها است تا از ایجاد خراش روی رنگ جلوگیری شود. از آغاز تا پایان، اتومبیل اونتادور حدود ۹۰ دقیقه در ۱۲ ایستگاه مختلف طی می‌کند. این در حالی است که اتومبیل اوراکان حدود ۴۰ دقیقه در ۲۳ ایستگاه سپری می‌کند. هر اتومبیل در یک خط مونتاژ مجزا ساخته می‌شود و یک صفحه‌نمایش که بالای هر ایستگاه نصب شده، نشان می‌دهد اتومبیل چه مدت‌زمانی آنجا بوده است. این کار باعث می‌شود کارمندان زمان خود را مؤثرتر مدیریت کنند. کارخانه لامبورگینی بخش ریخته‌گری ندارد، در نتیجه موتورهای ۱۰ و ۱۲ سیلندری که در اتومبیل‌ها به کار می‌روند، توسط تأمین‌کنندگانی خارج از کارخانه ساخته شده و به کارخانه ارسال می‌شوند. یک بخش تودوزی تمام بخش‌های داخل کابین از جمله صندلی‌ها، بالش‌های زانو و پنل‌های در را می‌سازد. یک اتاقک خاص وجود دارد که می‌تواند چند شرایط نوری مختلف را چند بار تست کند تا مطمئن شود پنل‌های پوشیده از چرم که کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، بدون در نظر گرفتن میزان نوری که وجود دارد، یک رنگ هستند. بخش‌های داخل کابین پس از عبور از این تست، به بخش مونتاژ ارسال می‌شوند. زمانی که اتومبیلی تکمیل شود، بایستی از سه دور تست نهایی رد شود. تست اول با استفاده از لیزرها و دوربین‌ها انجام می‌شود که هم‌ترازی تمام بخش‌ها را با دقت بررسی می‌کنند. تست دوم قرار دادن اتومبیل روی یک تردمیل به مدت ۴۰ دقیقه و با حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت است تا مطمئن شوند تمام اجزا به خوبی کار می‌کنند. در نهایت تست سوم یک تست رانندگی ۲۰ الی ۳۰ مایلی است که در جاده‌های عمومی انجام می‌شود. اگرچه این روند تست رانندگی از سال ۱۹۶۳ در جاده‌های اطراف کارخانه انجام می‌شود؛ اما ساکنین منطقه هر بار که این اتومبیل‌ها را می‌بینند، شگفت‌زده می‌شوند.

0662-footofan_com 0663-footofan_com 0664-footofan_com 0665-footofan_com 0666-footofan_com 0667-footofan_com 0656-footofan_com 0657-footofan_com 0658-footofan_com 0659-footofan_com 0660-footofan_com 0661-footofan_com

منبع:فوت و فن

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شاهرخ اکبری بیاتیانی ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
    سلام، احتراما بنده یک نام برای انشاالله جدیدترین ماشینتان پیشنهاد میکنم باشد که به دل شما بنشیند: این نام *ورزو* ( verzo ) میباشد ؛ در زبان محلی خودمان که در خوزستان زندگی میکنیم ، ورزو به گاو نر جوان گفته میشه که از لحاظ زیبائی بسیار با ابهت و قشنگه و در عین حال گاوی است بسیار جنگجو و سلحشور و رام نشدنی که قادر است به تنهائی از پس چندین همنوع خود براید و در حال راه رفتن زمین زیر پایش به لرزه در میاد . حقا که این نام برازنده انشاالله آخرین ماشین تولیدی اون شرکت میباشد .با تشکر دورود. امیدوارم که به تایید روسا و هیات مدیریت نیز در بیاد خدا گواهه فقط دوست دارم این اسم از بنده حقیر بدون هیچ چشم داشتی به یادگار بمونه چون خودم نیز به این اسم علاقه بسیار دارم و اگر دقت بفرمائید نام کاربر خودم تو تلگرام را *ورزو * گذاشته ام . آدرس: ایران ، خوزستان، دزفول، شهر امام ره ، خیابان آزادگان، پلاک ۵۲۳ .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =