کد خبر: 130894
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲

بعد از یک نبرد طولانی با یکی از سهامداران شرکت اسپایکر دوباره از ورشکستگی نجات پیدا کرد و یک بار دیگر با سلامتی کامل و بدون هیچ قرضی آماده است تا خودرو بسازد.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از صبحانه ،ویکتور مولر موسس این کمپانی اعلام کرده که اسپایکر دوباره برگشته و آماده است تا آینده درخشانی بسازد. به عنوان اولین قدم بعد از نجات از ورشکستگی اسپایکر شروع به همکاری با شرکت هواپیماسازی ولتا ولیر کرد که هواپیماهای الکتریکی تولید می‌کند. جزئیات این همکاری هنوز به ما اعلام نشده است ولی مولر اشاره کرد که این دو کمپانی برای ساخت خودرو و هواپیماهای الکتریکی با هم همکاری می‌کنند. ولتا ولیر هنوز درباره این همکاری صحبتی نکرده است.
در کمال تعجب اسپایکر حرفی از مدل‍‌های پورشه 911 B6 وناتور که قبلا روی آن کار می‌کرده نزده است. این خودروها که در سال 2013 به نمایش درآمدند شامل یک کوپه و یک کانورتیبل می‌شوند 375 اسب بخار قدرت دارند و در نسخه‌های محدودی تولید شدند و هنوز در وب سایت کمپانی دیده می‌شوند.
اسپایکر یک قرارداد سودآور با کمپانی چینی یانگ من بسته بود. در سال 2013 یانگ من 33 میلیون دلار روی اسپایکر سرمایه‌گذاری کرد تا بتواند کانسپت D8 را به واقعیت تبدیل کند. قرار بود این خودرو شبیه به شاسی‌بلند‌های لوکسی همچون بنتلی بنتایگا و لامبورگینی یروس باشد و D8 اولین کراس اوور دنیا با موتوری در وسط شد.
بازگشت اسپایکر سوالات بیشتری را در ذهن ما به وجود می‌آورد. انتظار می‌رود در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت این خودروساز حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد. بی‌شک همکاری اسپایکر با ولتا ولیر باعث می‌شود در آینده خبرهای بیشتری از آن را در وب سایت‌ها و نمایشگاه‌های خودرو ببینید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =