کد خبر: 178940
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰

با توجه به ارتفاع بیشتر استپ وی نسبت به ساندرو هاچ بک طول کمک فنرها افزایش یافته و رانندگی آن نرم تر شده است. البته به همان نسبت در پیچ ها نیز چرخش عرضی خودرو بیشتر است.

اخبار خودرو - مدتی است که محصول جدید رنو و پارس خودرو تحت عنوان استپ‌ وی به بازار داخلی راه یافته است. این خودرو که در واقع یکی از محصولات شرکت داچیا است نسل قدیمی ساندرو استپ وی و متعلق به سال ۲۰۱۲ می‌باشد. در این نگارش قصد داریم تا نسل جدیدتر استپ وی یعنی مدل ۲۰۱۶ آن را بررسی کنیم که از ظاهری به مراتب مدرن تر و امکانات بیشتر نسبت به نسل قبلی خود برخوردار است.

[caption id="attachment_178942" align="aligncenter" width="600"]ساندرو استپ وی ساندرو استپ وی[/caption]

 داچیا ساندرو استپ وی را باید نسخه خشن ساندرو هاچ بک نامید. افزایش ارتفاع در استپ وی موجب شده گزینه مناسبی برای جایگزینی نیسان جوک و فیات پاندا باشد. همانند اغلب محصولات داچیا استپ وی نیز از قیمت مناسبی برخوردار بوده و از این نظر با فاصله زیادی جلوتر از اغلب رقبایش است. جادار بودن و مقرون به صرفه بودن به ویژه در نمونه دیزلی از دیگر ویژگی های استپ وی می‌باشد.

اگر شما محصولات رنو در یک دهه قبل را سوار شده باشید شباهت زیادی بین آنها و رانندگی استپ وی مشاهده خواهید کرد. بنابراین از این خودرو انتظار پکیج های ویژه و پرمیوم نداشته باشید؛ کما اینکه اغلب خریداران آن نیز استپ وی را به خاطر نقاط قوت اقتصادی آن انتخاب کرده اند. ساندروی هاچ بک یکی از ارزان قیمت ترین خودروهای موجود در بازار اروپا است و استپ وی نیز فاصله زیادی با آن ندارد. داچیا سعی کرده با افزودن ارتفاع خودرو، اضافه کردن ریل سقف و ابرویی های پلاستیکی دور گلگیر ظاهر ساندرو استپ وی را به یک اس یو وی شبیه کند. البته اگر به دنبال یک اس یو وی واقعی تر هستید این خودروساز داستر را نیز به شما پیشنهاد می‌کند.

[caption id="attachment_178943" align="aligncenter" width="600"]ساندرو استپ ویساندرو استپ وی ساندرو استپ وی[/caption]

ساندرو استپ وی صرفا دیفرانسیل جلو است، بنابراین از آن قابلیت های آفرود لندروور را انتظار نداشته باشید. ارتفاع بیشتر کف خودرو موجب شده بیشتر از یک هاچ بک معمولی قابلیت های آفرود داشته باشد و بس ! رده پایه استپ وی با نام امبینس با وجود قیمت پایین از امکاناتی نسبتا خوبی برخوردار است. به غیر از آن فقط یک رده دیگر به عنوان فول و با نام لائورت وجود دارد که با اندکی افزایش قیمت امکانات بیشتری به شما می‌دهد.

برای این دو رده دو نوع موتور نیز وجود دارد. یک موتور ۰٫۹ لیتری ۳ سیلندر توربوی بنزینی و یک موتور ۱٫۵ لیتری چهار سیلندر دیزل. هر دوی این پیشرانه ها ۸۹ اسب بخار قدرت تولید کرده که توسط یک گیربکس پنج دنده دستی به چرخ ها منتقل می‌شود و این تنها گیربکس موجود برای استپ وی است. موتور استپ وی توسط رنو تولید شده و در کلیو و کپچر نیز بکار رفته است. حداکثر سرعت در هر دو پیشرانه ۱۰۴ مایل بر ساعت خواهد بود.

[caption id="attachment_178945" align="aligncenter" width="600"]ساندرو استپ وی ساندرو استپ وی[/caption]

مقایسه استپ وی با سایر رقبایش امری دشوار است. اول به خاطر قیمت بسیار پایین تر آن و دوم به خاطر ظاهر آن که چیزی بین یک هاچ بک و یک اس یو وی کوچک می‌باشد. با این تفاسیر اگر بخواهیم هاچ بک های جاداری که قیمتی نزدیک به آن دارند را نام ببریم باید به هیوندای ix20، هوندا جاز و کیا ونگا اشاره کنیم و در خصوص کراس اوور های کوچک نیز نیسان جوک و پژو ۲۰۰۸ بیشترین قرابت را با ساندرو استپ وی دارند. اما با توجه به اینکه محصول داچیا چهار چرخ متحرک نیست مقایسه آن با کراس اوورهای که ۴×۴ هستند عادلانه نخواهد بود.

با توجه به ارتفاع بیشتر استپ وی نسبت به ساندرو هاچ بک طول کمک فنرها افزایش یافته و رانندگی آن نرم تر شده است. البته به همان نسبت در پیچ ها نیز چرخش عرضی خودرو بیشتر است. در سرعت های کم فرمان خودرو کمی سنگینی می‌کند. همانطور که گفتیم استپ وی یک آفرود نیست اما تایرهای چهار فصل آن چسبندگی بیشتری به سطح جاده دارند با این حال هرگز ورود به جاده های ناهموار، گلی و بیابانی را با یک اتومبیل دیفرانسیل جلو توصیه نمی‌کنیم. به لطف افزایش ارتفاع دید راننده نسبت به جاده بهبود یافته و استفاده از گیربکس ۵ دنده نیز ساده و روان می‌باشد اما نباید چندان انتظار رانندگی لذتبخش از استپ وی داشته باشید؛ همانطور که از هیچ اتومبیلی در این محدوده قیمت نیز چنین انتظاری نمی‌رود.

[caption id="attachment_178947" align="aligncenter" width="600"]ساندرو استپ وی ساندرو استپ وی[/caption]

موتور ۰٫۹ لیتری بنزینی برای مسیرهای شهری و سرعت های پایین کاملا ایده آل بود و مصرف آن فقط ۴٫۲ لیتر در صد کیلومتر می‌باشد و مالیات چنین پیشرانه ای در انگلیس فقط ۳۰ پوند در سال است. اما در سرعت های بالا و بزرگراه ها چندان سریع و چابک عمل نمی‌کند. اما بیشتر خریداران ساندرو استپ وی ترجیح می‌دهند ما به التفاوت قیمت را پرداخته و از موتور ۱٫۵ لیتری دیزل بهره مند شوند. هرچند شتاب اولیه آن کمتر از نمونه بنزینی است (صفر تا صد ۱۲٫۱ در مقابل ۱۱٫۱ برای موتور بنزینی) اما در سرعت های بالا به مراتب کارایی بیشتری داشته و در دورهای میانی قدرت بالاتری دارد. ضمن آنکه مصرف سوخت آن نیز فقط ۳٫۱ لیتر در صد کیلومتر می‌باشد.

[caption id="attachment_178944" align="aligncenter" width="600"]ساندرو استپ وی ساندرو استپ وی[/caption]

رده پایه ای که در ساندرو هاچ بک وجود داشت و در آن سپرها بدون رنگ بود در استپ وی نیست و در هردو نسخه امبینس و لائورت سپرها و آینه ها همرنگ بدنه است و قالپاق های آن نیز به طرزی ماهرانه شبیه رینگ های آلیاژی به نظر می‌رسد. در فضای داخلی انبوهی از پلاستیک های سخت و دکمه های مختلف شما را احاطه کرده اند؛ با این حال تمام کنترل ها به خوبی در دسترس راننده می‌باشد. در رده امبینس بلوتوث، USB و AUX به عنوان پورت های ارتباطی خودرو در دسترس است. در رده لائورت یک صفحه لمسی هفت اینچی، مجهز به هدایت ماهواره ای هم اضافه خواهد شد که برای این قیمت چندان هم بد نیست. فضای داخلی با وجود افزایش کلی ارتفاع خودرو به اندازه ساندرو هاچ بک می‌باشد اما بدین معنی نیست که استپ وی جادار نباشد. در داخل استپ وی نسبت به اغلب محصولات داچیا فضای بیشتری برای شانه ها و پاها وجود دارد که با توجه به میزان پرداختی شما راضی کننده است.

[caption id="attachment_178941" align="aligncenter" width="600"]ساندرو استپ ویساندرو استپ وی ساندرو استپ وی[/caption]

گارانتی استاندارد برای استپ وی همانند ساندرو هاچ بک سه سال یا ۶۰ هزار مایل است. با این وجود با پرداخت ۳۹۵ دلار می‌توانید اتومبیل خود را ۵ سال یا ۶۰ هزار مایل و با پرداخت ۸۵۰ دلار ۷ سال یا ۱۰۰ هزار مایل گارانتی کنید. قیمت پایه ساندرو استپ وی با موتور ۰٫۹ لیتری و رده امبینس ۷۸۴۵ پوند بوده و تا ۱۰۷۴۵ پوند برای موتور ۱٫۵ لیتری و رده لائورت افزایش می‌یابد.

[aparat]w6K0i[/aparat]

منبع : autoexpress

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
    1
    باعث تاسفه که مدیران سایپا بخاطر سود بیشتر مدل ۲۰۰۸ این خودرو رو مونتاژ کردن و ازطرفی به اعتراف خودشون بخاطر فروش مونتاژهای چینی قیمت اونرو حدود چند میلیون بیشتر از ارزش واقعیش تعیین کردن این مدیرا با این کاراشون همیشه باعث سرافکندگی ملت ایران هستند
    • کارشناس♧ ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
      تراختور!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ "ایرانی-چینی"
  • حمید ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
    تا سایپا و ایرانخودرو وجود دارن و مافیای ماشینن تو ایران اوضاع ما همینه من چند سال اسپانیا بودم اونجا ماشین تولید نمیشه فقط واردکنندن و هیچ دردسر ما رو ندارن ماشین با قیمتهای جهانی وارد میشه و مردم میخرن کمتر از نصف قیمتی که تو ایرانه
    • علی ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
      عزیزم اطلاعات خودت را از کجا به دست آوردی؟اسپانیا سالی ۲ میلیون خودرو تولید می کنه و یکی از بزر گترین خودروسازان اروپاست.راجع به قیمت واقعی هم مشگلی نیست شما نرخ ارز را به نسبت نرخ افزایش نقدینگی تعدیل کن که میشه دلار ۷۰۰۰ تومان حالا برو بدون عوارض خودرو وارد کن
  • ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
    خدایا مارا از شر مافیای انحصار طلب خودروی کشور برهان! آمین یا رب العالمین.
    • سعید ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
      چه انتظاری از خدا داری وقتی میلیون ها ایرانی دارن از این خودروسازا حمایت میکنن؟!
  • سینا ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
    واقعا خیلی زیباست لعنت به خیانت . کرم از خوده میوست
  • ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
    این کجا آشغالی که اینا میندازن کجا
  • مدیریت انجمن ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    کااااملا مشخصه.این صحبتها درسته و صحیح.همه ما جمعیت کشور ایران،لیاقتمان بیش از این صحبتها و کیفیتهای خودروهاییست که تولید داخل است. امّا این مطلب بنده نیز به صور کاملا صحیح و بر مصداق است که: ((برادر و خواهر من.آیا میدونستی که اگه این خودرو ها با قیمتی که آنطرف دارن و اضافه قیمتی که روشون اضافه میشود در گمرکات،اگر بخواد با همون کیفیتی که انتظار داریم مثل عکسهایشان باشند،ساخته شوند،قیمتی در آخر پیدا می کنند که بعّیییییسسد میدونم حاضر باشی بهش برای خرید حتی فکر هم بکنی
    • ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
      بله دیگه ما باید هزینه ریخت و پاش بقیه را بدیم!!! هزینه بی کفایتی مدیریت صنعت خودرو را؟!!!
    • کیوان ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
      خوب مشکل همون به قول شمااضافه قیمتی که روشون اضافه میشود در گمرکاته دیگه که میگن زوره و ظلمه به ملت.وگرنه قیمت جهانی بدن کسی صداش در نمیاد.
  • کامران ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    مشکل اصلی اضافه قیمتی ظالمانه به بهونه حمایت از خودرو سازان .....کدام خودرو ساز ...بهتر بگیم مونتاژ ساز. ..یک خودرو ملی نام ببرید که صد درصد ایرانی باشه. ..همش قطعه چینی تقلبی که واسه همه ثابت شده ...حالا دارن خودرو های مدلهای ۲۰۰۹ به پایین که اورپا از رده خارج شده وارد و با سه برابر قیمت میدن ملت. ...
  • mnf ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
    هرقدراطمینان متقاضی ازفروشنده هرنوع جنس کمتربشه تقاضای اون جنس روزبه روزکمترخواهدشدیک شرکت مدعی نبایداین فکرروبکنه که متقاضی درحال حاضرازبی قاقایی به کشمش میگه قاقا چون دراین صورت درآینده نزدیک بازیچه بازار قرار خواهدگرفت.
  • بابک ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
    سالهای زیادیه که شرکتهایی مثل همین پارس خودرو به بهانه تولید ملی و خودکفایی از انواع و اقسام رانت ها بهره برداری می کنند و دست به مونتاژ از رده خارج ترین خودروهای بازار جهانی میزنند ! آقا باز یه چند تا سوال اساسی دیگه ! ( البته بماند حتی یک نفر هم پیدا نشد سوال های قبلی مارو جواب بده !! ) : مگه شما مسئولین عزیز و زحمت کش نمی گید که ما تعرفه واردات رو بردیم بالا و بازارو انحصاری کردیم تا خودروسازامون پیشرفت تکنولوژیکی و صنعتی کنن تا بتونن محصولات با کیفیت و مطابق بازارهای جهانی کنن ؟ درسته ! چند دهه هست که این شعارو تو بوغ و کرنا کردین ! حالا مثلا همین پارس خودروی عزیز ! آقا کدوم محصولش تا حالا بومی سازی شده و یا حتی یک پلتفرم رو تونسته ابداع که حالا بماند حتی توصعش بده ! هیچی ! حتی یک مثال هم وجود نداره ! همش واردات قطعات اصلی و سر هم بندی ! شما بگو ۱۰ درصد انجین یا ای سی یو یا دیگر قطعات با ارزش این ماشین تو ایران تولید بشه ، جواب منفیه ! حالا باز اگه یه محصول درجه دو مدل دو سه سال قبلو مونتاژ میکردن باز یه جای دفاعی می موند ولی این ماشین در حال حاضر حتی تو شاخ آفریقا هم فروخته نمی شه ! کافیه تحقیق کنید ! فقط زه و قالپاق و رو دریش رو می سازین بابا خسته نباشید شماها !!! چند صد هزار نفر باید بر اثر تصادفات ناشی از کیفیت و امنیت پایین این جور خودرو ها و همچنین آلایندگیشون کشته بشن تا دست از این جور کلاهبرداری و فریب مطلق ملت دست بردارین ؟!!! چند صد هزارتا ؟
  • صادق ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
    سلام چرا مدل دیزلی ساندرو در ایران تولید و عرضه نمیشه
  • ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    درسته که به قیمتش نمی ارزه اماکیفیت مونتاژخوبی داره.مثل بقیه خودروهای تولیدداخل همش ازاین تعمیرگاه به اون تعمیرگاه نمی ریم.ایمنی اش هم خوبه.گوشت که نباشه چغندرسالاره.ماکه پول ماشین درست وحسابی رونداریم برای امنیت بیشترزن وبچه امون واینکه توپرایدبا برخودبا یه کلاغ ازبین نرندبه همین استپ وی دلمون روخوش می کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =