کد خبر: 180329
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹

پژو در ساخت نسل جدید ۳۰۰۸ بسیاری از جوانب را در نظر گرفته است. یک اس یو وی شکیل با فضای داخلی فوق العاده، رانندگی راحت و صندوق عقب جادار.

به گزارش اخبار خودرو ،  با توجه به فناوری ها و مواد استفاده شده ، ۳۰۰۸ جدید بسیار مجلل تر از قبل به نظر رسیده و در دینامیک رانندگی نیز بد عمل نمی‌کند. هرچند برای قضاوت نهایی نسبت به رقبا باید صبر کرد تا قیمت عرضه ۳۰۰۸ نیز مشخص شود.

[caption id="attachment_180339" align="aligncenter" width="600"]پژو 3008 جدید پژو ۳۰۰۸ جدید[/caption]

خریداران در سراسر جهان در حال تغییر عادات خود بوده و این بدان معنی است که خودروها نیز باید تغییر کنند. با گسترش اقبال به SUV ها و افول اتومبیل های MPV پژو ۳۰۰۸ نیز از ظاهر یک کراس اوور MPV شکل به یک اس یو وی تمام عیار تغییر کرده است.

[caption id="attachment_180341" align="aligncenter" width="600"]پژو 3008 جدید پژو ۳۰۰۸ جدید[/caption]

این یک تغییر بنیادی محسوب می‌شود و اکنون ۳۰۰۸ بسیار جذاب تر از قبل شده است. ارتفاع بیشتر، طراحی بدنه دلچسب تر و جلوپنجره برجسته تر بخش هایی از این جذابیت هستند. فرم اسپرت چراغ های عقب و ستون C همرنگ بدنه نیز در عقب به این جذابیت افزوده اند.

[caption id="attachment_180332" align="aligncenter" width="600"]پژو 3008 جدید پژو ۳۰۰۸ جدید[/caption]

در داخل نیز همه چیز دگرگون شده و شاهد یک ساده سازی وسیع هستیم. تمام تجهیزات و امکانات کنترلی به سمت راننده متمایل شده اند که از جمله آنها باید به سیستم ارتباطی سرگرمی جدید پژو اشاره کرد. یک فرمان کوچک و مجموع دکمه ها که در ارتفاع بالاتری قرار گرفته اند از دیگر نکات طراحی داخلی ۳۰۰۸ محسوب می‌شود.

[caption id="attachment_180334" align="aligncenter" width="600"]پژو 3008 جدید پژو ۳۰۰۸ جدید[/caption]

سیستم ارتباطی سرگرمی مذکور که به آی کاکپیت موسوم است شامل یک نمایشگر ۱۲٫۳ اینچی در پشت فرمان نیز می‌شود. در این صفحه نمایش شما می‌توانید ظاهر نشانگرهایی مانند کیلومترشمار یا دورسنج را تغییر داده و تعیین کنید کدامیک نمایش داده شوند یا اصلا اطلاعات هدایت ماهواره ای را مستقیم در جلوی خود داشته باشید.

[caption id="attachment_180335" align="aligncenter" width="600"]پژو 3008 جدید پژو ۳۰۰۸ جدید[/caption]

این نکته خیلی مهمی است که شما اطلاعات ضروری را بدون برهم خوردن تمرکز در اختیار داشته باشید. در واقع از طراحی داخلی ۳۰۰۸ نمی‌توان خیلی ایراد گرفت. دید به بیرون ۳۰۰۸ یکی از بهترین ها در کلاس خود می‌باشد و کنترل تهویه مطبوع از طریق نمایشگر کنسول جلو امکان پذیر است که در هنگام رانندگی اندکی دشوار است. همچنین جنس قسمت پایینی داشبورد نیز می‌توانست از مواد بهتری انتخاب شود. البته جنس کلی مواد بکار رفته در کابین بسیار خوب بوده و شما چنین احساسی را در رقبایی مثل نیسان قشقایی و سئات آتکا نخواهید یافت.

[caption id="attachment_180331" align="aligncenter" width="600"]پژو 3008 جدید پژو ۳۰۰۸ جدید[/caption]

فضای سرنشینان عقب نیز کاملا جادار است و در مقایسه با قشقایی جای پای بیشتری وجود دارد. فضای بار ۵۲۰ لیتری نیز در مقایسه با فضای ۴۳۰ لیتری قشقایی بسیار کاربردی تر خواهد بود. موقعیت صندلی راننده اندکی بالا بوده و راحتی آن نیز در حد ایده‌آل نیست. البته پژو با ارائه یک رانندگی راحت سعی کرده این مشکل را مرتفع کند. به عنوان مثال پستی و بلندی های جاده به خوبی جذب شده و بدنه در مقابل چرخش در پیچ ها مقاومت مناسبی دارد.

[caption id="attachment_180332" align="aligncenter" width="600"]پژو 3008 جدید پژو ۳۰۰۸ جدید[/caption]

فرمان کوچک پژو به معنی وزن سبک آن بوده و در پیچ ها هدایت خودرو را آسان تر می‌سازد. البته همین نقطه قوت در حالت اسپرت به نقطه ضعف تبدیل شده و آن را فاقد احساس می‌سازد. در کل می‌توان گفت سواری ۳۰۰۸ سرگرم کننده است اگرچه خیلی جذاب نیست و نمی‌توان آنها را بهترین در کلاس خود دانست.

[caption id="attachment_180340" align="aligncenter" width="600"]پژو 3008 جدید پژو ۳۰۰۸ جدید[/caption]

اتومبیل مورد تست به موتور دیزل ۱٫۶ لیتری BlueHDi با قدرت ۱۱۸ اسب بخار مجهز بود که پیش‌بینی می‌شود یکی از پیشرانه های پرطرفدار ۳۰۰۸ شود. البته مصرف سوخت ۳٫۳۳ لیتر در صد کیلومتر آن نسبت به مصرف ۳٫۱۷ لیتر در صد کیلومتر موتور ۱٫۵ لیتری DCi قشقایی بیشتر است اما در عوض قدرت آن نیز بیشتر می‌باشد. قدرت ۱۱۸ اسب بخار شاید خیلی چشمگیر نباشد اما برای وزن ۱۳۰۰ کیلوگرمی ۳۰۰۸ کفایت می‌کند. مضاف بر اینکه گشتاور موتور در دورهای پایینی و میانی نیز بالا بوده و نیازی به افزایش دور موتور برای بهره بردن از حداکثر کارایی نیست.

[caption id="attachment_180342" align="aligncenter" width="600"]پژو 3008 جدید پژو ۳۰۰۸ جدید[/caption]

عملکرد جعبه دنده مناسب بوده و دنده ها به راحتی تعویض می‌شود هرچند این نرمی به پای سئات آتکا نمی‌رسد. در حالت دستی می‌توان دنده ها را در دور پایین تری تعویض کرد که موجب کمتر شدن صدای موتور دیزل در داخل کابین می‌شود و عملکردی بی صدا و آرام را به ارمغان خواهد آورد. سرعت گرفتن نیاز به فشار زیاد بر پدال گاز دارد که صدای موتور را بالا خواهد برد البته این الزاما به معنای آزاردهنده بودن آن نیست و صدای باد به جز در سرعت های خیلی بالا به خوبی از کابین جدا شده است.

[caption id="attachment_180343" align="aligncenter" width="600"]پژو 3008 جدید پژو ۳۰۰۸ جدید[/caption]

با اینکه قیمت رسمی پژو ۳۰۰۸ عنوان نشده اما به طور غیررسمی شنیده می‌شود که قیمت پایه آن برای موتور ۱٫۲ لیتری بنزینی ۲۱۷۹۵ پوند و برای موتور ۱٫۶ لیتری دیزل ۲۵۰۰۰ پوند می‌باشد. این ارقام بالاتر از قیمت های مشابه در قشقایی می‌باشد اما پژو می‌تواند با اتکا به دینامیک رانندگی بهتر و فضای جادارتر بازار فروش خوبی داشته باشد.

منبع : autoexpress

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پ ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
    جایگزین خوبه ۲۰۰۸ هستش ولی پژو و فرغون ساز های ایرانی دارن سر مردم کلاه میزارن وگرنه خودرو به روز با قیمت تقریبا جهانی شده در ایران تولید یا مونتاژ میشد ایران حتی از هند هم عقب مانده تره
    • سینا ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۰
      سلام آقا هند سومین اقتصاد بزرگ دنیاست شرکت تاتا یکی از بزرگترین خودروسازیهای دنیاس. خدایی مقایسش نکنید با ایران خودرو خخخخخخخخ آگه هندیا بفهمند خودشون رو میکشن
  • ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
    اگه واقعا بزرگ لگن مونتاژ کن دلال صفت خاورمیانه قصد حرکت به سمت جلو را داشت برای مونتاژ این پژو اقدام می کرد نه ۳۰۱ و ۲۰۰۸ چینی بی کیفیت و آشغال. لگنهایی که توسط شرکت آشغال ساز دانگ فنگ چین تولید میشن.
  • نریمان ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
    من هیچ خاطره بدی از پژو ندارم و واقعا برند محبوب منه. وقتی جنگ ایران و عراق شروع شد پدرم پژو ۵۰۴ داشت بخاطر بمب باران شدید منطقه گیشا مجبور شدیم به شهرای دیگه بریم یادم میاد با اون ۵۰۴ همه جای ایران رو گشتیم و ماشین همش در حال حرکت بود و هیچ مشکلی هم برامون نداشت. در نهایت با این که پدرم این ماشینو خیلی دوست داشت مجبور به فروش شد و وقتی که می خواست به صاحب جدیدش تحویل بده فرمان ماشین و نوک جلوی کاپوت ماشین رو بوسید. سال ۷۲ یه ۴۰۵ جی ال سفید کاملا فرانسوی خرید و الان بعد از ۲۳ سال و با کارکرد ۶۴۴ هزار کیلومتر همچنان سرپاست و باور کنید تا به امروز گیر باکس این ماشین باز نشده و موتور هم سلامته. البته سال ۹۳ بخاطر اینکه دیگه تعویض دنده براش سخت بود یه بنز سی کلاس خرید تا بخاطر اتومات بودنش راحت تر باشه ولی هنوزم می گه پژو یه چیز دیگست و الانم خیز برداشته برای ورود پژو های جدید. پژو برند خوبیه و ماشینای جان سخت و با دوامی تولید می کنه ولی توی ایران فقط ۴۰۵ اومد و هر سال هم کیفیت این ماشین بدتر شد. پیشنهاد می کنم شما از کسایی که ۴۰۷ دارن سوال کنید تا متوجه کیفیت ساخت و سواری عالی این ماشین بشید.
    • حسینی ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
      باسلام.بنده هم حرف شما را تایید میکنیم.پدر بنده سال ۸۵ یک پژو ۴۰۵ خرید که یادم نمیاد جایی مارو گذاشته باشه و همه جای ایران رو باهاش گشت زدیم و به محض اینکه پامون و رو پدال میذاریم میخواد اسفالت و بکنه.بااینکه هر کدام از اعضای خانواده ماشین دارن اما هنوز این خودرو در پارکینگه و هر ازگاهی ازش استفاده میکنیم ولی بنده پارسال یک پژو پارس موتور ۲۰۶ خریدم به ۳ ماه نشد ۳ بار گیربکس و در ایرانخودرو تعمییر و تعویض شد.صندلی ها تعویض شد در مجموعه در طول ۳ ماه نصف قطعات تعویص شد اخرش هم ماشین نشد و فروختم و یک خودرو ۲۰۶ صندوق دار اتومات مدل ۸۸ که ۱۵ هزار کارکرد داشت که ماشین تقریبا ۴ سال استفاده نشده بود از پارسال خریدم و یک مانیتور و دوربین دنده عقب و پدال ۵ سیم گذاشتم به حدی ازش راضی هستم که قابل وصف نیست.شرکت های اروپایی مشتری مداری براشون مهمه ولی نمیدونم چرا این دوشرکت ایران خودرو و سایپا انقدر به دنبال سود بیشتر هستند و سیر هم نمیشند.خودرو صفر کیلومتر ۳ ماه کار نکرد ولی خوردو ۸ ساله هنوز جلوبندیش و دست نزدم و بااینکه فوق العاده حساس هستم..مطمئن باشید وقتی شرکت پژو فرانسه دخالت بر خودرویی داشته باش حتما باکیفیته و شک نکنید...بعد از تحریم که واقعا این ۲۰۶ شکلش شبیه به ۲۰۶ فرانسوی ست مابقی از جنس های درجه پایین چینی و حتی جاهای لوازم جانلی موتور خودرو هم برداشته شد.مثل منبع انبساط اب.دریچه گاز برقی.و از همه مهم تر icu.باتشکر
  • ساشا ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
    سلام من یک ۲۰۶تیپ ۵ دارم مدل ۱۳۸۴خیلی راضی هستم و واقعا پژو برند خوبیه
  • حسینی ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    بااین اوصاف که پژو ۳۰۰۸ رو ۴۰ درصد ان ایرانی و قراره تا ۶۰ درصد ایرانی بشه.مسلما فعلا لوازم موتوری دست فرانسه است و سری اوایل هر کسی بخرد شرط را برده و حالا حالاها اذیتش نمیکنه ولی از سال آینده که ایران بومی سازی را بیشتر کند کیفیت خودرو محرز رو به پایین خواهد بود..اینکه میگویند از اجناس ایرانی حمایت نمیکنید به این دلیل است که هیچ وقت نیامدید به دنبال کیفیت باشیدو کیفیت خوبی رو به دست مصرف کننده بدهیدو مسلما مردم استقبال نمیکنند.اگر جنس ایرانی خوب است چرا مدیران سایپا و ایران خودرو خودشون خودرو های صفر تولید داخل استفاده نمیکنند؟؟خوب اقای مدیروقتی خودت نمیایی پژو ۴۰۵ یا امثالهم صفر ایران خودروو سایپارو سوار نمیشی،انوقت هزار روش برای خام کردن مردم خوش باورمان استفاده میکنی تا این اشغال ها رو سوار شن.... نکنید اقایان مدیر.... بخدا باید جواب پس بدید...

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =