لوکسژن

براساس توافق انجام‌شده اخیر در کشور تایوان، این شرکت همچنان نماینده «لوکسژن» تایوان در ایران است.

 به گزارش «اخبار خودرو»،یک منبع آگاه در «آرمان‌موتورکویر» گفت: براساس توافق انجام‌شده اخیر در کشور تایوان، این شرکت همچنان نماینده «لوکسژن» تایوان در ایران است. به گزارش روزنامه «دنیای‌خودرو» این منبع آگاه بابیان این مطلب افزود: این توافق درزمینه‌های مختلفی مانند تولید خودرو و واردات خودرو همچنان پابرجاست و «آرمان‌موتورکویر» درحال برنامه‌ریزی برای تولید محصولات این برند تایوانی در ایران است. به‌گفته این منبع آگاه طی روزهای اخیر برخی شرکت‌ها که در جست‌وجوی راهکاری برای برون‌رفت از شرایط این روزهای بازار خودرو هستند، به‌دنبال مذاکره با لوکسژن تایوان بوده، این در حالی است که این امر از اصول اخلاقی خارج بوده و نمود خوبی برای شخصیت حقیقی و حقوقی ایرانیان ندارد. 
«آرمان‌موتورکویر» سال گذشته نخستین شرکتی بود که توانست استانداردهای 85گانه سازمان استاندارد را کسب کند ولی متاسفانه به‌دلیل بسته شدن واردات خودرو فعالیت آن در این خصوص متوقف شد. شرکت «آرمان‌موتورکویر» در دومین دوره از نمایشگاه خودرو تهران از چند محصول متنوع در سگمنت‌های گوناگون پرده‌برداری کرد. «لوکسژن» یک برند تایوانی است که از سال ۲۰۰۹ فعالیت خود را در بازار خودرو جهان آغاز کرده است. سبک فعالیت این شرکت به‌عنوان یک برند تایوانی در بازار بین‌المللی به شکلی است که برای همکاری با سایر خودروسازان جهان و پیشرفت، همیشه از روابط بین المللی خود استفاده کرده، این برند یکی از برندهای باکیفیت است که قابلیت رقابت با سایر برندهای بازار را دارد. «آرمان‌موتورکویر»  در نظر داشت در ابتدا خودرو لوکسژن U6 و S3 را روانه بازار کند که با بسته شدن سایت ثبت‌سفارش و ممنوعیت واردات خودرو، عرضه آن‌ها به تعویق افتاد. کراس‌اوور U6 از یک موتور 4سیلندر خطی مجهز به سیستم توربوشارژر با حجم 8/1 لیتر، 16 سوپاپ بهره می‌گیرد. حداکثر توان این موتور 170اسب‌بخار در 5500 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور آن 256نیوتون‌متر در 4000 دور در دقیقه است. گیربکس به‌کاررفته در این خودرو از نوع 6‌دنده اتوماتیک با قابلیت تعویض‌دنده به‌صورت دستی بوده که ساخت شرکت ژاپنی Aisin است. پس از آن سدان اکونومی S3 دومین مدلی است که قرار بود بلافاصله پس‌از آن به بازار عرضه شود. 
S3 از لحاظ ظاهری دارای طراحی به‌روز و جوان‌پسندی است که همین موضوع می‌تواند برگ برنده‌ای برای آن محسوب شود. در نمای جلوی این خودرو بیشترین موردی که توجه را به‌خود جلب می‌کند، چراغ‌های بزرگ و زیبایی است که با طرحی خاص و منحصربه‌فرد، نشانی از «لوکسژن» به‌شمار می‌روند. همچنین به‌کار بردن بخش‌های با طرح فیبرکربن در جلوپنجره و لیپ زیرسپر، روحیه اسپرت بودن را در این خودرو نمایان‌تر کرده است. نمای جانبی S3 از طرحی ساده بهره می‌برد که نمی‌توان نکته‌ای خاص را در آن مشاهده کرد. تنها موردی که ممکن است جلب‌توجه کند، طرح شیشه جانبی عقب بوده که به‌صورت خاص و منحصربه‌فرد طراحی شده است. اگر بخواهیم از لحاظ ابعاد این سدان تایوانی را با رقبا مقایسه کنیم، باید بگوییم S3 ابعادی مابین هیوندای اکسنت و الانترا دارد که از همین لحاظ می‌تواند خلأ نبود خودرویی با این ابعاد را در بازار پر کند. لوکسژن S3 که یک سدان کامپکت بوده، از یک موتور 4‌سیلندر خطی به حجم 1556‌سی‌سی، 16‌سوپاپ با حداکثر قدرت 116 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 150‌نیوتون‌متر بهره‌مند است. گیربکس به کار رفته در این خودرو از نوع 7 دنده CVT ساخت شرکت JATICO ژاپن بوده که نیروی تولیدشده توسط موتور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. همچنین نمایشگر میزان باد چرخ‌ها، سیستم ترمز ضدقفل، سیستم کمکی ترمز، سیستم توزیع نیروی ترمز، تکنولوژی توقف هوشمند یا لغو هوشمند پدال ها، سیستم ضد هرزگردی، سیستم پایداری الکترونیکی، ایربگ راننده، سرنشین، جانبی نمونه هایی از تجهیزات ایمنی به کار رفته در لوکسژن S3 است. نکته قابل توجه در داخل کابین این‌ خودرو، استفاده از تریم کربنی در کنار نمایشگر تمام لمسی است. البته نسخه فول‌آپشن این خودرو دارای یک نمایشگر تمام لمسی 9 اینچی است که دقیقا مانند تسلا تمام اطلاعات مربوط به خودرو را به‌نمایش درمی‌آورد. 

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پرهام IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    0 0
    ایادرست هست شرکت اذویکومیخادمونتاژکنه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =