دربخش نخست مطابق آنچه بیان کردید،  مشکل تنها ناشی از عدم‌کارکرد صحیح سیستم سوخت‌رسانی است. زیرا اگر فیلتربنزین خودرو شما معیوب شده باشد، سوخت کافی به‌سیلندرها نمی‌رسد و درنهایت منجربه‌مکث کردن موتور می‌شود.

خودرو پراید مدل 86 دارم و بیش از سه روز است در مسافت‌های طولانی اگر به‌طور پیوسته پرگاز حرکت کنم، موتور ناگهان مکث می‌کند و همچنین مصرف‌سوخت آن نسبت به‌گذشته بیشتر شده و در دور موتورهای بالا بد کار می‌کند. درعین‌حال حدود دو ماه است دمای آمپر خودرو به‌شدت بالا می‌رود و با بروز چنین‌حالتی برای پایین آمدن دما باید خودرو را خاموش کنم؛ مشکل چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،دربخش نخست مطابق آنچه بیان کردید،  مشکل تنها ناشی از عدم‌کارکرد صحیح سیستم سوخت‌رسانی است. زیرا اگر فیلتربنزین خودرو شما معیوب شده باشد، سوخت کافی به‌سیلندرها نمی‌رسد و درنهایت منجربه‌مکث کردن موتور می‌شود. بنابراین برای رفع مشکل باید فیلتر بنزین تعویض شود. اما درنظر داشته باشید که اگر با تعویض این قطعه نیز مشکل رفع نشد، باید وضعیت سیستم جرقه‌زنی خودرو بررسی شود. چراکه ممکن است کویل موتور معیوب یا به‌اصطلاح نیم‌سوز شده باشد و قدرت لازم را برای جرقه‌زنی ایجاد نکند که برای رفع مشکل باید این قطعه تعویض شود. 
درعین‌حال مصرف سوخت بیشتر دلایل مختلفی دارد که باید بررسی شود. اما باتوجه به‌آنچه شما دراین‌باره بیان کردید می‌توان گفت یکی از سنسورها معیوب شده است. به‌عبارت دیگر دو مشکل مصرف‌سوخت بالا و بد کارکردن موتور در دورهای بالا تنها ناشی از خرابی سنسور سرعت موسوم به‌کیلومتر است. چراکه درصورت بروز هرگونه اشکال همچون اتصالی کوتاه یا خرابی سوکت مربوطه و حتی معیوب شدن سنسور سرعت، چنین‌مشکلی ایجاد می‌شود. بنابراین در این حالت باید دستگاه عیب‌یاب به ECU موتور متصل شود و پس از تشخیص عیب و تعویض این سنسور، مشکل برطرف خواهد شد. 
درپاسخ به‌بخش پایانی سوال شما نیز باید گفت افزایش دمای کاری موتورهای بنزینی سه‌علت عمده دارد:
1 اگر رادیاتور خودرو شما باتوجه به‌کارکرد و سال ساخت آن تاکنون تعویض نشده است، به‌دلیل تجمع رسوبات ناشی از سیال مربوطه در مدارها و شبکه‌های رادیاتور، انتقال حرارت به‌آب درون رادیاتور به‌درستی صورت نمی‌گیرد و درنتیجه برای رفع چنین‌مشکلی باید رادیاتور تعویض شود.
2 ممکن است با تعویض رادیاتور نیز مشکل برطرف نشود؛ بنابراین دومین‌مرحله عیب‌یابی بررسی قطعه‌ای مکانیکی به‌نام ترموستات است. زیرا این قطعه نیز همانند دیگر قطعات مکانیکی خودرو دارای عمرمفید کاری است و درصورتی که این قطعه مکانیکی معیوب شود، انتقال آب با دمای پایین‌تر به‌درون جداره‌ سیلندرها با مشکل مواجه می‌شود و این مورد منجربه افزایش دمای کاری موتور شده که دراین صورت با تعویض ترموستات مشکل برطرف خواهد شد.
3 همچنین اگر واترپمپ (پمپ آب) خودرو شما معیوب شده باشد، توانایی رساندن و پمپاژ آب مورد نیاز برای جداره‌های سیلندر را نخواهد داشت و سبب افزایش دمای موتور می‌شود. در این راستا یکی از شایع‌ترین موارد، خرابی پروانه درونی واترپمپ است که توانایی لازم را برای به‌گردش در آوردن پمپ نخواهد داشت و سبب افزایش دمای کاری موتور می‌شود. دراین حالت باید واتر پمپ تعویض شود. لازم به‌ذکر است برای هرگونه عیب‌یابی حتما از فرد متخصص یا مکانیک خبره کمک بگیرید تا به‌مشکل خودرو افزوده نشود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =