کد خبر: 230339
تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷

معرفی مدل‌های جدید میتسوبیشی برای بازار اروپا متوقف شده است. این شرکت برای اجرای بخشی از سیاست‌های کاهش هزینه‌ها درسطح جهان و افزایش بهره‌وری قصد دارد به‌سمت بازار پرسودتر جنوب شرقی آسیا برود.

به گزارش «اخبار خودرو»،معرفی مدل‌های جدید میتسوبیشی برای بازار اروپا متوقف شده است. این شرکت برای اجرای بخشی از سیاست‌های کاهش هزینه‌ها درسطح جهان و افزایش بهره‌وری قصد دارد به‌سمت بازار پرسودتر جنوب شرقی آسیا برود. این خودروساز ژاپنی سیاست «کوچک اما زیبا» را درنظر گرفته تا طی دو سال آتی ۲۰ درصد از هزینه‌های خود را کاهش دهد. آن‌ها ساختار کسب‌وکارشان را متمرکز بر آسیا خواهند کرد و از بازارهای با سودآوری پایین فاصله خواهند گرفت. این شرکت در بازارهای آسیای شرقی سهم ۶.۴درصدی دارد و این درحالی‌است که سهم میتسو در اروپا یک درصد و در آمریکای شمالی به 9/0 درصد می‌رسد. اما از همان منطقه آسیا طی سال میلادی گذشته سودآوری ۶۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون‌ینی (معادل ۳۰۰میلیون‌دلار) داشته است؛ این درحالی‌است که سودآوری از سایر نقاط دنیا ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون‌ین (معادل ۶۰ میلیون‌دلار) بوده است. این سیاست به‌این معنی خواهد بود که میتسو برنامه‌ای برای معرفی و عرضه محصولات جدید در شعبه اروپا نخواهد داشت و نسل جدید خودروهایی همچون وانت L200، شاسی‌بلند اوتلندر و سوپرمینی میراژ قرار نیست راهی نمایندگی‌های این منطقه شود. 
سخنگوی میتسوبیشی انگلستان به «اتوکار» اعلام کرده که امکان گفت‌وگو درمورد شرایط بلندمدت را ندارد؛ اما می‌گوید شرایط در حال «تغییر سریع» است. میتسوبیشی برای رسیدن به‌برنامه «رشد پایدار» تا پایان سال ۲۰۲۲ نیازمند سرمایه‌گذاری روی مناطق پرسودده است. در داخل ژاپن هم تغییرات عمیقی رخ داده است؛ همچون جابه‌جایی سایت تولید شاسی‌بلند پاجرو از ساکاهوگی به اوکازاکی و بسته شدن تعداد زیادی از نمایندگی‌ها که سوددهی بالایی نداشته‌اند. این سخنگو اعلام کرد هنوز برای تصمیم‌گیری نهایی درمورد ۱۱۴ نمایندگی انگلستان خیلی زود است؛ اما برای پشتیبانی از مشتری‌ها نیازمند باز نگه داشتن تعدادی از مراکز سرویس‌دهی هستیم. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =