خودروهای مانده در گمرک

این خودروها حداقل از بهار سال ١٣٩٧ یعنی حدود سه سال پیش در گمرکات کشور متوقف شده‌اند و حتی تاریخ توقف برخی از آن‌ها در گمرک مربوط به سال ١٣٩٦ است و باتری‌ها و لاستیک‌های آن‌ها کاملا از بین رفته است.

به گزارش «اخبار خودرو»، طی روزهای گذشته در کنار خبر ادامه ممنوعیت واردات خودرو در سال ١٤٠٠ مشخص شد که دولت محل درآمدی برای ترخیص باقیمانده خودروهای وارداتی که به‌دلایلی از قبیل مشکلات قضائی یا عدم ثبت سفارش در گمرکات کشور دپو شده‌اند در بودجه سال آینده در نظر گرفته است و حالا این سوال مطرح می‌شود که حتی درصورت ترخیص این خودروها، آیا آن‌ها ارزش خرید دارند یا خیر؟

درپاسخ باید گفت این خودروها حداقل از بهار سال ١٣٩٧ یعنی حدود سه سال پیش در گمرکات کشور متوقف شده‌اند و حتی تاریخ توقف برخی از آن‌ها در گمرک مربوط به سال ١٣٩٦ است و باتری‌ها و لاستیک‌های آن‌ها کاملا از بین رفته است.

همچنین سیستم خنک‌کننده و کولر کارایی خود را از دست داده و همین‌طور کلیه قطعات لاستیکی به‌کار رفته در خودرو همچون لاستیک‌های آب‌بندی یا لاستیک‌های به‌کاررفته در دور درها به‌کلی خشک شده‌اند.

مشکل دیگر مربوط به‌مایعات به‌کاررفته در بخش‌های فنی خودرو همچون روغن‌هیدرولیک، روغن‌گیربکس، روغن‌ترمز و ... است که همگی خاصیت خود را از دست داده‌اند و به‌طور کلی باید گفت ریسک خرید این خودروها بسیار بالاست و ریسک خرید خودرو وارداتی دست‌دوم کم‌کارکرد نسبت به یک خودرو صفرکیلومتر وارداتی که از سال‌های ١٣٩٦ یا ١٣٩٧ در گمرک کشور اصطلاحا به‌خواب رفته و خاک خورده، بسیار کم‌تر است. 

چگونه به تاریخ ترخیص یک خودرو پی ببریم ؟

برای دانستن تاریخ ترخیص یک خودرو، اصل یا کپی برگ سبز گمرکی و پروانه گمرکی را از واردکننده درخواست کنید؛ زیرا تاریخ کاردکس مربوط به‌زمان شماره‌گذاری خودرو است و تنها از روی اصل یا کپی برگه سبز گمرکی و پروانه گمرکی می‌ توانید تاریخ ترخیص یک خودرو وارداتی را متوجه شوید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =