لنت ترمز

با وجود اینکه شرکت‌های داخلی توانایی تامین انواع لنت با کیفیت بسیار مناسب را دارند، اما مشکلات شدید تامین مواداولیه، بسیاری از شرکت‌ها را با چالش مواجه کرده است.

مشکلات مربوط به ‌واردات مواداولیه در ماه‌ های اخیر سبب شده است برخی شرکت‌های تولیدکننده با مشکل مواجه شوند و این مساله روی کیفیت محصول نهایی نیز اثرگذار خواهد بود. درهمین زمینه یک کارشناس فنی حوزه لنت به «دنیای‌ خودرو» می‌گوید: «مشکل تامین مواداولیه از خارج کشور سبب شده است کیفیت برخی لنت‌ها افت کند و بسیار دیده می‌شود که لنت‌ترمز نامرغوب بعد از 2 تا 3 ماه کارکرد باعث آسیب به‌دیسک شده است.»

بابک انوش می‌افزاید: «مشتریان باید دقت بیشتری درخصوص خرید لنت داشته باشند و از برندهای معتبر استفاده کنند. حتی باید پیش از خرید لنت با فرد تعمیرکار مشورت کنند و از وضعیت کیفی برخی لنت‌ها با خبر شوند.»

به‌نظر می‌رسد حل نشدن مشکلات تولید و بحث واردات مواداولیه سبب وارد آمدن ضربه حداقلی به‌برخی از شرکت‌های لنت‌ساز شده است. وزارت صمت به‌عنوان متولی صنعت نیز آن‌قدر درگیری‌های ریز و درشت طی این مدت داشته است که ظاهرا تنها بحث افزایش تولید را از تولیدکنندگان درخواست می‌کند و خیلی به‌فکر تامین نیاز آن‌ها درشرایط سخت اقتصادی نیست.

پیش از این بارها مسئولین و مدیران انجمن لنت ایران درخصوص عدم تامین مواداولیه، عدم‌تخصیص ارز، مشکلات نقدینگی و ترخیص کالا از گمرک هشدار داده بودند.

از ابتدای سال تاکنون قیمت مواداولیه داخلی نیز رشد چشم‌گیری داشته است؛ به‌طوری که فلزات و مشتقات پتروشیمی بیش از 30 درصد رشد قیمتی را تجربه کرده‌اند.موردی که علاوه‌ بر تاثیر بر کیفیت برخی محصولات باعث افزایش تولید لنت‌های زیرپله‌ای شده است.

با وجود اینکه شرکت‌های داخلی توانایی تامین انواع لنت با کیفیت بسیار مناسب را دارند، اما مشکلات شدید تامین مواداولیه، بسیاری از شرکت‌ها را با چالش مواجه کرده است.

هرچند با تمام چالش‌های ارزی، مواداولیه و همچنین چالش داخلی ترخیص کالا از گمرک، تولیدکنندگان داخلی توانسته‌اند به‌لحاظ کمی و کیفی تولید را حفظ کنند؛ اما لزوم توجه جدی وزارت صمت به‌مشکلات این حوزه ضروری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =