شِل

سخنگوی شِل تایید کرده است که از ژانویه ۲۰۲۲ فعالیت سایت تولید روغن‌پایه گروه یک خود در کارخانه پائلو بوکو سنگاپور را متوقف خواهد کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»، این مقام مسئول گفت: «این تصمیم براساس اهداف شِل برای افزایش چالاکی رقابت‌پذیری در تجارت روانکارها و همچنین ایجاد تعادل درمیزان عرضه و تقاضای  روغن‌پایه گروه یک باتوجه به‌کاهش تقاضای جهانی برای این نوع از روغن‌پایه بوده است. 

سنگاپور بازاری مهم برای شِل محسوب می‌شود و یک مرکز استراتژیک برای پروژه‌های ما دربخش روانکارهاست. ما کاملا به تولید روغن‌پایه‌، روغن‌موتور و واکس‌ها متعهد هستیم و از طریق تولید روغن‌پایه گروه‌های دو و سه و همچنین استفاده از فناوری تبدیل گاز به‌مایع روانکارها را تولید خواهیم کرد.» 

ظرفیت تولید پالایشگاه روغن‌پایه گروه یک پائولو بوکو ۳۶۰ هزار تن در سال است و شِل قصد دارد در سال ۲۰۲۱ تنها نیمی از این ظرفیت را استفاده کند و به ۲۵۰ هزار تن تا پایان ۲۰۲۱ برساند. درنهایت نیز این پالایشگاه به‌فعالیت خود در سال ۲۰۲۱ پایان خواهد داد. ماه گذشته، شعبه سنگاپور برنامه 10 ساله خود را برای اعمال تغییرات قابل توجهی در سرمایه‌گذاری‌ها، موقعیت‌های کاری، دارایی‌ها و توانایی‌هایش برای به‌کارگیری مجدد از فرآیندهای اصلی خود طرح کرده و هدف نهایی‌اش را کاهش انتشار CO2 تا حدود یک‌سوم در مدت یک دهه می‌داند. 

این برنامه 10 ساله برپایه جاه‌طلبی کلان شِل مبنی بر ایجاد کسب و کاری که با انتشار آلایندگی صفر خالص فعالیت می‌کند، بوده است؛ هدفگذاری که باید تا سال 2050 یا زودتر هم‌گام با سایر شرکت‌های معتبر اجرایی شود. 

آو که پنگ «Aw Kah Peng» مدیرعامل شعبه سنگاپور شِل دراین‌باره  گفت: «ما از اهداف دولت سنگاپور در راستای انتشار صفر کربن به‌عنوان یکی از کشورهای فعال در این زمینه استقبال می‌کنیم و شِل سنگاپور به‌عنوان شرکتی که مدت‌هاست در این کشور حضور داشته، نقش اساسی در حمایت از آرمان‌های دولت دارد. همچنین مشاغل ما در سنگاپور باید متحول و از نو طراحی شوند و اگر می‌خواهیم به‌هدف خود برای پیشرفت از طریق اصلاح شیوه مصرف انرژی برسیم، باید اکنون اقدام کنیم.» 

قرار است این شعبه براساس این سه محور اصلی پیشرفت کند: محور نخست پاسخگویی هسته اصلی شِل به‌نیازهای عمده بازار براساس فعالیت سایر شعب و همچنین تمرکز روی احداث کارخانه‌هایی است که برای مصارف جدید طراحی شده‌اند. 

محور دوم خلق راه‌حل‌هایی با کربن کم برای مشتریانی است که سه پایه اصلی سنگاپور یعنی اقتصاد، انرژی و حمل‌ونقل دربخش کشتیرانی و هوایی را تشکیل داده‌اند. محور نهایی نیز همکاری با سهام‌داران برای ایجاد تغییراتی عمیق و پایدار در ساختار شرکت خواهد بود. پنگ در پایان گفت: «ما درحال تغییر شیوه اجرایی کسب‌وکار خود در زمینه تولید هستیم و آن را برای آینده جدید مناسب‌سازی می‌کنیم؛ جایی که سایت تولیدی پائولو بوکو یکی از تقریبا شش‌سایت انرژی و مواد شیمیایی شِل خواهد بود. بوکو از پالایشگاهی برای تبدیل اضافات نفت خام به روغن‌پایه گروه یک به‌سمت زنجیره‌های جدید با خلق کربن کم تغییر ماهیت خواهد داد. 

ما ظرفیت پردازش روغن‌پایه خود را تقریبا به‌نصف کاهش خواهیم داد و هدف ما کاهش قابل توجه انتشار دی اکسیدکربن است. استفاده مجدد از بوکو نه‌تنها تغییرات چشمگیری در پیکربندی پالایشگاه‌های ما ایجاد می‌کند، بلکه سبب افزایش سرمایه‌گذاری در دارایی‌های ما و به‌طور اساسی در میان مردم سنگاپور می‌شود. 

یک برنامه دیجیتالی‌سازی در سطح سایت که هدف آن تغییر روش کار ماست، درحال انجام است و همچنین در راستای تولید محصولاتی که در روند انتقال سبک‌های مصرف انرژی مورد توجه قرار می‌گیرند، همچون بیوفیول و سایر محصولات خاص مانند قیر سبز فعالیت خواهیم کرد. ما همچنین درحال بررسی احتمال تولید مواداولیه جدیدی برای ساخت روانکارها در آینده هستیم که براساس مواداولیه تجدیدپذیر مانند مواد شیمیایی بازیافت‌شده تولید می‌شوند.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =