لوک ‌اویل

لوک ‌اویل روسیه اعلام کرد به‌عنوان تامین‌کننده اصلی روانکارها در سایت تولید کامیون‌ و اتوبوس «مان» در نورنبرگ آلمان فعالیت خواهد کرد. این درحالی است که «مان» برای تولید محصولاتش، سه کارخانه در اروپا (آلمان، اتریش و لهستان) و سه کارخانه در روسیه، آفریقای جنوبی و ترکیه احداث کرده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، گروه «مان» که دفتر مرکزی آن در شهر مونیخ قرار دارد، یکی از برترین بازیگران سازنده وسایل نقلیه تجاری سنگین به‌حساب می‌آید. این کمپانی محدوده گسترده‌ای از محصولات تجاری را از دستگاه‌های چمن‌زنی گرفته تا تریلرهای ۲۵۰ تنی تولید می‌کند. گروه «مان» در واقع از دو بخش اصلی کامیون ‌ها و اتوبوس‌ های «مان» و «مانِ» آمریکای لاتین تشکیل شده است. 

از ابتدای نیمه دوم سال ۲۰۲۰ تمام پیشرانه‌های دیزلی برای وسایل نقلیه تجاری در خط تولید این گروه خودروسازی با روانکارهای لوک‌اویل روسیه پر می‌شوند. محصولاتی که در وین اتریش تولید شده بودند و استانداردهای IATF شماره 16049، استاندارد VDA نسخه 6.3 و اعتبارنامه سختگیرانه فرمت Q گروه فولکس‌واگن را کسب کرده‌اند. البته سابقه همکاری لوک‌اویل و «مان» به‌سال ۲۰۱۶ برمی‌گردد؛ زمانی که این دو شرکت برای ارائه خدمات پس از فروش در برخی مناطق به‌توافق رسیده بودند. اما حالا غیر از ارائه روانکارهای لوک‌اویل توسط نمایندگی‌های «مان» در اروپا و کشورهای عضو CIS (جمهوری آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان، بلاروس، تاجیکستان، روسیه، قرقیزستان، قزاقستان، مولداوی، ترکمنستان، اوکراین و گرجستان) این شرکت در کارخانه‌های خود نیز تنها از محصولات تامین‌شده توسط لوک‌اویل استفاده می‌کند. 

لوک‌اویل دومین شرکت بزرگ نفتی در کشور روسیه است و  ظرفیت تولید نفت خام این شرکت در سال ۲۰۱۲ به‌طور متوسط معادل ۱،۹ میلیون‌بشکه در روز اعلام شده است.

طبق اعلام انجمن مهندسی نفت، مجموع نفت درجای شرکت لوک‌اویل درحال حاضر بالغ بر ۱۹ میلیارد بشکه برآورد می‌شود که از نظر مالکیت ذخایر اثبات‌شده نفت و گاز در میان شرکت‌های غیردولتی، پس از آکسون‌موبیل دومین شرکت بزرگ نفتی جهان محسوب می‌شود.

کمپانی لوک‌اویل در سال ۱۹۹۱ تاسیس شد؛ زمانی ‌که سه شرکت نفتی دولتی توسط وزیر سابق نفت شوروی، واگیت آلکپروف با هم ادغام شده و لوک‌اویل را تشکیل دادند. شرکتی بزرگ که دفتر مرکزی آن امروز در مسکو واقع شده و در زمره بزرگان صنعت‌نفت قرار دارد.

این همگرایی سبب خواهد شد در تعویض روانکارها از ناسازگاری ادتیو روانکارهای قبلی جلوگیری شود و تمام روانکارهای استفاده‌شده در خودروهای سنگین «مان» از نوعی باشند که براساس تحقیق و مطالعه دو طرف انتخاب شوند و جای هیچ‌گونه شک و شبهه‌ای برای مشخصات محصولات مختلف باقی نماند. 

همچنین تیم فنی دو شرکت در حال توسعه روانکارهای جدیدی هستند که براساس استانداردهای آلایندگی و فناوری جدید پیشرانه‌ها طراحی شده‌اند. براساس این همکاری لوک‌اویل نیز این توانایی را خواهد داشت که محصولاتی را به بازار ارائه کند که در بالاترین سطح استانداردهای اروپایی و دنیا قرار می‌گیرند.

کریل ورتا «Kirill Vereta» مدیرعامل لوک ‌اویل روسیه گفت: «این یک رویداد مهم برای هر دو شرکت است که به‌توسعه فعالیت‌های بین‌المللی و تقویت مشارکت با OEM  ها در چارچوب تامین خدمات اولیه و خدمت‌رسانی به آن‌ها کمک موثری خواهد کرد. برای ما بسیار ارزشمند است که «مان» به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان برجسته کامیون در جهان، به‌کیفیت و قابلیت روان‌کننده‌های لوک‌اویل اعتماد دارد.»

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =