واردات باتری‌ های یو ‌پی ‌اس

این روزها باتری‌های یوپی‌اس از سوی شرکت‌های تولیدکننده یا به‌صورت محدود عرضه می‌شود یا کلا عرضه نمی‌شود.

به گزارش «اخبار خودرو»، UPS یا Uninterruptible power supply (منبع تغذیه بدون توقف) یک دستگاه الکترونیکی است که از آن برای ایجاد ثبات در جریان تغذیه تجهیزات الکتریکی استفاده می‌شود. این روزها و با افزایش قطعی برق درمناطق مختلف، نقش این باتری‌ها اهمیت بیش‌تری پیدا کرده است. UPS به‌طور معمول برای محافظت از رایانه‌ها، مراکز داده، تجهیزات مخابراتی یا سایر تجهیزات الکتریکی مورد استفاده قرار می‌گیرد و درصورت قطع ناگهانی جریان برق بسیاری از سازمان‌ها، ادارات، شرکت‌ها و موسساتی که از تجهیزات الکترونیکی استفاده می‌کنند با صدمات، تلفات و شاید خسارت‌های جبران‌ناپذیری مواجه می‌شوند و درچنین شرایطی به‌نقش مهم انواع دستگاه‌های یوپی‌اس‌ بیش از پیش پی می‌بریم.
این روزها به‌این نوع باتری‌ها بیش از گذشته نیازمندیم و این درحالی است که بنا به‌گفته فعالان حوزه باتری، عرضه این مدل باتری‌ به‌بازار با کاهش چشمگیری مواجه شده است.
درهمین زمینه یک فعال حوزه باتری‌های یوپی‌اس با اشاره به‌نقش مهم این‌گونه باتری‌ها در صنعت، از ‌عدم‌عرضه آن از سوی شرکت‌های باتری‌ساز گلایه کرد و به‌روزنامه «دنیای‌خودرو» گفت: «این روزها باتری‌های یوپی‌اس از سوی شرکت‌های تولیدکننده یا به‌صورت محدود عرضه می‌شود یا کلا عرضه نمی‌شود.»
وی افزود: «نیاز و تقاضا در بازار بالاست و بازار مملو از محصولات بی‌کیفیت خارجی‌ است که بی‌حساب و کتاب به‌فروش می‌رسد. مشتریان هم چاره‌ای جز خرید این محصولات بی‌کیفیت ندارند و این هجمه از عدم نظارت سیستم‌های مربوطه نشات می‌گیرد که با وجود کیلومترها فاصله از مبادی ورودی قاچاق تا پایتخت به راحتی حجمی حدود 50درصد از نیاز بازار وارد کشورمی‌شود. به‌عنوان مثال یک اداره برای خرید ۱۰۰ عدد باتری 100 آمپر نمی‌تواند یک ماه صبر کند و درنهایت مشتریان به‌سمت نمونه‌های خارجی بی‌کیفیت می‌روند که فاقد گارانتی است.»
این فعال بازار با انتقاد از عملکرد شرکت‌های باتری‌ساز ادامه داد: «این شرکت‌ها جلو واردات باتری‌های یوپی‌اس را گرفته‌اند و حالا خودشان هم نیاز بازار را تامین نمی‌کنند. نتیجه این شده که بازار مملو از اجناس قاچاق بی‌کیفیت خارجی است. حال سوال این است که چرا این شرکت‌ها جلو واردات را گرفته‌اند و بازار را درچنین شرایطی رها کرده‌اند؟»
وی درخصوص قیمت محصولات خارجی و ایرانی گفت: «به‌عنوان مثال جنس ویتنامی در بازار ۲۷۰ هزار تومان قیمت دارد؛ اما مشابه ایرانی آن ۳۳۰ هزار تومان فروخته می‌شود.»
این درحالی است که فروشندگان باتری به‌رغم این‌که در فصل پیک کاری خود به‌سر می‌برند، اما به‌دلیل سیاست‌های نادرست با مشکلات بسیاری دست‌وپنجه نرم می‌کنند.
فعال دیگری در حوزه باتری به‌روزنامه «دنیای‌خودرو» گفت: «این شرکت‌ها نتوانسته‌اند به‌تعهدات خود در پیک فروش ما در فصل تابستان عمل کنند و درحال حاضر بازار با کمبود این نوع باتری‌ها مواجه است.»
این فعال حوزه باتری تاکید کرد: «مشخص نیست که چرا شرکت‌ها تا این حد در عرضه باتری تعلل می‌کنند و در صورتی که در این فصل نتوانیم فروش مناسبی داشته باشیم، در فصل‌های بعدی که بازار باتری با کمبود تقاضا مواجه می‌شود، با مشکلات بسیاری مواجه خواهیم شد.»
وی با انتقاد از شرکت‌های تولیدکننده باتری افزود: «متاسفانه پیش‌فاکتورهای ماه‌های بهمن و اسفند سال ۹۹ هنوز تسویه نشده است و با این اوضاع امیدی به‌بهبود شرایط در ماه‌های پیش رو نیست.»
این فعال حوزه باتری در آخر گفت: «از انجمن تولیدکنندگان باتری و شرکت‌های تولیدکننده این انتظار را داریم که در این فصل که پیک تقاضا و پیک کاری فروشندگان باتری است، با افزایش عرضه بازار را به‌تعادل برسانند.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =