کامیونت ایسوزو NPR75K

براساس آنچه در گزارش ارزشیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) در آبان‌ماه منتشر شده، به نظر می‌رسد خودروهای تجاری با کیفیت و کمیت بهتری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کار خود را ادامه می‌دهند.

به گزارش «اخبار خودرو»،براساس آنچه در گزارش ارزشیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) در آبان‌ماه منتشر شده، به نظر می‌رسد خودروهای تجاری با کیفیت و کمیت بهتری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کار خود را ادامه می‌دهند. در این گزارش 25 مدل از انواع خودروهای تجاری سبک تا سنگین مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند که همچنان محصولات بهمن‌دیزل تنها پنج‌ستاره‌های این ارزیابی و دو محصول از زامیاد تنها تک‌ستاره‌های تجاری هستند. براساس اعلام شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران خودروهای پنج ستاره ازکیفیت بالا برخوردار هستند و احتمال ضعیف ایراد ظاهری دارند و مدل‌های تک‌ستاره به خودروهایی اطلاق می‌شود که حداقل‌های استاندارد را دارند اما کیفیت پایینی داشته و گاه ایراد مهم یا اساسی در آنها نیز دیده می‌شود.
تولید ون‌های سه و چهارستاره توسط خودروسازان

براساس این گزارش خودروهای مسافری نیمه‌سنگین شامل مینی‌بوس و میدل‌باس با سه مدل ون مسافری هیوندا H350، ون مسافری وانا و مینی‌بوس پگاسوس مورد ارزیابی قرار گرفتند. این سه محصول که به ترتیب در شرکت‌های سروش‌دیزل مبنا، ایران‌خودرودیزل و بهمن‌دیزل تولید می‌شوند توانسته با سطح مناسبی از کیفیت این دوره از ارزیابی کیفی را پشت سر بگذارند. ون هیوندا و ون وانا هر یک با چهار ستاره و مدل پگاسوس با سه‌ستاره در این ارزیابی مشارکت داشته‌اند. در بخش مسافری‌های سنگین اما تنها یک محصول از شرکت ایران‌خودرودیزل موردارزیابی قرار گرفته است و به نظر می‌رسد سایر اتوبوسازان کشور به دلیل نبود تولید نتوانسته‌اند در این ارزیابی مشارکت داشته باشند. بخش اتوبوس‌ها در ارزیابی کیفی تنها بخشی که در اکثر ماه‌ها به صورت تک‌محصولی دیده می‌شود. این بار نیز اتوبوس آتروس ایران‌خودرودیزل با چهار ستاره کیفی در این ارزیابی شرکت کرده است.

وزنه سنگین کامیونت‌ها به لطف حضور پنج‌ستاره‌ها

در بخش باری‌های نیمه‌سنگین اما در آبان‌ماه شاهد حضور پنج محصول باکیفیت از خودروسازان خصوصی و دولتی هستیم؛ کامیونت ایسوزو NPR75K و کامیونت ایسوزو NMR85 محصولات بهمن‌دیزل و پنج‌ستاره‌های این بخش هستند که در جایگاه نخست و دوم این ارزیابی قرار گرفته‌اند. کامیونت‌ شیلر محصول بهمن‌دیزل، کامیونت الوند محصول سایپادیزل و کامیونت FAW TigerV6 سیباموتور نیز با چهار ستاره جایگاه سوم تا پنجم این ارزیابی را به خود اختصاص داده‌اند. تجاری‌سازان کشور در سال‌های اخیر حتی با توجه به تحریم‌ها نیز توانسته‌اند به توسعه بخش کامیونت‌های کشور بپردازند که حضور دو محصول پنج ستاره‌ و مدل‌های چهار ستاره در این سگمنت، گواه این موضوع است.

تولید 7 مدل پرستاره در سگمنت سنگین
در ارزیابی آبان‌ماه همچنین سه محصول کامیون‌ ایسوزو NPR75M محصول بهمن‌دیزل، کامیون FAW TigerV8 محصول سیباموتور و کامیون‌ بنز WH محصول ایران‌خودرودیزل مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند. این سه محصول به ترتیب از پنج تا سه ستاره را به خود اختصاص داده‌اند. چهار محصول کشنده دیما محصول دیمادیزل، کشنده C&C محصول آریادیزل و کشنده نیوفوتون آئومان H4 و کشنده FAW J6 سیباموتور نیز در بخش کشنده‌ها با سطح مشابهی از کیفیت مشارکت کرده‌ و موفق شده‌اند هر یک چهار ستاره کیفی را به دست بیاورند. این هفت خودرو در کنار تمام خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین کشور نشان از آن دارد که در اکثر مدل‌ها، خودروهای دوستاره حذف شده و جای خود را به سه ستاره‌ها و بالاتر داده‌اند. با این حال انتظار می‌رود در آینده نه چندان دور با افزایش تولید تمام محصولات داخلی با کیفیت پنج ستاره تولید شوند.

وانت‌؛ تنها تجاری‌های تک‌ستاره
برخلاف سایر خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین کشور اما در بخش باری‌های سبک همچنان شاهد آن هستیم که مدل‌های تک‌ستاره به تولید ادامه می‌دهند. دو خودرو وانت نیسان تک‌سوز و دوگانه‌سوز محصول زامیاد در تمام ارزیابی‌ها تنها موفق به کسب یک ستاره شده‌اند. در این سگمنت نیز وانت نیوپیکاپ فوتون دیزل محصول ایران‌خودرو و وانت KMC T8 محصول کرمان موتور تنها محصولات چهار ستاره این بخش هستند. در ادامه نیز وانت پیکاپ UAZ سروش‌دیزل مبنا، سایپا151 بن‌رو، وانت کارا 2000 تک‌کابین تیپ 3 بهمن‌موتور، وانت پادراپلاس زامیاد و وانت کارا 2000 دوکابین تیپ 3 بهمن موتور نیز محصولات سه ستاره این بخش بوده‌اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =