هانکوک

این‌بار مسابقات استقامت ۲۴ساعته با خودروهایی که مجهز به تایرهای هانکوک هستند، به آلمان آمده است. از 13 تا 15 می، سری استقامتی معتبر در پیست هاکن‌هایم‌رینگ (Hockenheimring) آلمان برگزار می‌شود، جایی که راننده‌ها پس از سه مسابقه از هفت مسابقه، به نیمه‌های فصل رسیده‌اند. 

به گزارش «اخبار خودرو»،این‌بار مسابقات استقامت ۲۴ساعته با خودروهایی که مجهز به تایرهای هانکوک هستند، به آلمان آمده است. از 13 تا 15 می، سری استقامتی معتبر در پیست هاکن‌هایم‌رینگ (Hockenheimring) آلمان برگزار می‌شود، جایی که راننده‌ها پس از سه مسابقه از هفت مسابقه، به نیمه‌های فصل رسیده‌اند.
پیست نمادین جنگل هاردتوالد با مسیرهای مستقیم و پیچ‌های سریع خود یکی از چالش‌برانگیزترین مسیرهای تقویم هستند و البته با تقاضای چشمگیری از سوی رانندگان، خودروها و تایر Ventus نسخه مسابقه‌ای ارائه‌شده توسط اسپانسر عنوان و شریک انحصاری این مسابقات مواجه می‌شود. مسابقات Hankook 12H Hockenheimring در دو روز برگزار می‌شود. بخش اول این مسابقه از ساعت 13:55 تا 20:00 (به وقت محلی) روز شنبه و قسمت دوم از ساعت 14:05 تا 20:00 یکشنبه برگزار می‌شود. اولین مسابقه آلمانی در سری ۲۴ساعته به کمک هانکوک در سال 2020 در هاکن‌هایم برگزار شد. از آن زمان، این پیست بخشی جدایی‌ناپذیر سری مسابقات استقامت ۲۴ساعته است. پیست آسفالت 4.574کیلومتری شامل بخش‌های پرسرعت معروفی همچون Parabolica و بخش‌های آهسته است که البته در این پیست‌ها دستیابی به حداکثر چسبندگی لازم است.
مانفرد ساندبیشلر (Manfred Sandbichler) مدیر بخش خودروسازی هانکوک در اروپا می‌گوید: «باتوجه به مشخصات متنوع پیست، یک تنظیم با تعادل خوب بین چسبندگی آیرودینامیکی و مکانیکی بهترین شانس موفقیت را به رانندگان ارائه می‌دهد.» یکی از ویژگی‌های هاکن‌هایم‌رینگ حاشیه‌های بلند و تیز این پیست است که رانندگان اغلب با سرعت بالا از آن استفاده می‌کنند. این امر باعث تغییر عملکرد Ventus Race می‌شود زیرا فشار زیادی بر سطح و ساختار در حال اجرای دیواره تایر وارد می‌کند. با این حال، این چالش‌ها بر عملکرد قوی تایرهای مسابقه‌ای در سال‌های اخیر تاثیری نداشته‌اند. یکی دیگر از ویژگی‌های این پیست در بخش بادن-وورتمبرگ و دست‌اندازهای آن است. در این بخش‌ خودروها تمایل به «جهش» در سرعت‌های بالا دارند و بخش جلو خودرو را به سرعت بالا و پایین می‌کند. مدیر خودروسازی هانکوک اروپا گفت: «جهش‌ها می‌تواند برای رانندگان در مناطق ترمز بسیار مزاحم باشد، مانند ورود به پیچ دوم. اگر نقطه دقیق ترمز را از دست بدهید، زمان زیادی را از دست خواهید داد. قبلا تعدادی از تیم‌ها تلاش کرده‌اند ناهمواری های پیست را با فشار کم تایرها جبران کنند. با این حال، این امر بر ساخت Ventus نسخه مسابقه‌ای در مسیرهای دیگر، مانند پیچ‌های سریع، فشار وارد می‌کند که می‌تواند منجر به کاهش زمان ثبت‌شده در پیست شود. مانند بسیاری از پیست‌های مسابقه‌ای، مجموعه تنظیمات انعطاف‌پذیری و تحمل فشار مناسب تایرها کلید موفقیت در این رقابت است.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =