بهمن رسپکت

نخستین نکته‌ دراین‌باره درنظر گرفتن تنوع محصول برای رسپکت به‌شکل ویژه و خاص است که شامل سه‌رنگ در طیف تیره می‌شود. رنگ‌های خاکستری کهکشانی، خاکستری گرافیتی و مشکی یاقوتی گزینه‌هایی هستند که به‌عنوان رنگ‌های تیره در کنار سه‌رنگ سفید دماوندی، آبی اطلسی و قرمز روناسی برای مشتری رسپکت قابل انتخاب است.

به گزارش «اخبار خودرو»،با وجود این‌که طی چندسال اخیر گروه‌بهمن با دو شاسی‌بلند فیدلیتی و دیگنیتی هویت جدیدی پیدا کرده، اما ظاهرا لوگو جدید بهمن فرصتی است تا به‌طور کامل شخصیت بصری جدیدی را از این محصول شاهد باشیم. در نخستین قدم می‌توان بهمن را در قالب سگمنتی مشاهده کرد که معتبرترین محصولات سدان سایز متوسط را ارائه می‌دهد. البته پیش از تولید دو شاسی‌بلند یادشده، دو سدان سواری از این خودروساز معرفی شده بود. اما قرار است محصول جدید شخصیت‌ خاصی از آن‌ها به‌نمایش بگذارد و درحالی امسال توسط بهمن در کشور نخستین مرکز خشنودی مشتری افتتاح می‌شود که به‌نشانه فتح قله احترام به‌مشتری، سدان جدید این خودروساز رسپکت نام گرفته است.

طراحی ظاهری
نخستین نکته‌ دراین‌باره درنظر گرفتن تنوع محصول برای رسپکت به‌شکل ویژه و خاص است که شامل سه‌رنگ در طیف تیره می‌شود. رنگ‌های خاکستری کهکشانی، خاکستری گرافیتی و مشکی یاقوتی گزینه‌هایی هستند که به‌عنوان رنگ‌های تیره در کنار سه‌رنگ سفید دماوندی، آبی اطلسی و قرمز روناسی برای مشتری رسپکت قابل انتخاب است. بهمن سعی کرده محصولی را به‌مشتری عرضه کند که به‌عنوان سدان در کنار ارائه آپشن‌های رفاهی کامل، حس اسپرت بودن را نیز به‌بهترین شکل ممکن به‌مشتری القا کند و به‌همین دلیل در این محصول شاهد خطوط و جزئیاتی هستیم که یادآور خودروهای اسپرت است. از جمله این موارد می‌توان به‌رینگ ‍۱۷ اینچی این خودرو اشاره کرد که درکنار خطوط نهایی ستون C به‌خوبی توانسته روح یک سدان اسپرت را در آن زنده کند. خطوط مثلثی‌شکل در نقاط مختلف این محصول از رینگ‌ها گرفته تا بالاتر از گلگیر جلو، جلوپنجره، هدلایت، ستون‌ها و سایر بخش‌ها با زوایای نسبتا یکسان به‌چشم می‌خورد و در شاسی‌بلندهای بهمن طراحی خاص جلوپنجره از نکات شاخص بوده و حالا این مساله در رسپکت نیز در ابعاد مشخص و با توجه به‌سبک اسپرت این خودرو لحاظ شده است. درواقع این یک ویژگی مشترک میان محصولات این خودروساز به‌شمار می‌رود. نکته جذاب دیگر در این خودرو در طراحی نمای جلو آن به‌چشم می‌خورد که شامل قرار گرفتن خط دی‌لایت‌ها در زاویه‌ای مخالف با هدلایت‌های خودرو است. همان‌طور که اشاره شد طراحی خاص رینگ‌های ۱۷ اینچی به‌نمای جانبی خودرو جذابیت خاصی بخشیده و درنمای پشت نیز نکته شاخص تکرار زوایای رفلکتورها در گرافیک تیلایت است. البته از این نکته نیز نمی‌توان به‌سادگی گذشت که این خطوط هماهنگی جالبی با لوگوی جدید بهمن دارند.

بهمن رسپکت؛ نشانه احترام به مشتری

کابین آشنا و مدرن
زمانی ‌حس اسپرت بودن این سدان به‌معنای واقعی کلمه در شما زنده می‌شود که روی صندلی‌های برقی مجهز به‌گرمکن آن بنشینید و آن‌ها کاملا شما را در بر بگیرند و طراحی خاص را می‌توان در فریم آن‌ها مشاهده کرد که این عملا مختص خودروهایی است که آماده حضور در رقابت‌های اتومبیل‌رانی هستند. البته فرم دی‌شکل فرمان نیز در القای حس اسپرت بودن به‌راننده نقش قابل توجه و چشمگیری دارد. در این کابین غیر از مجهز بودن هر دو صندلی به‌گرمکن و امکان تنظیم برقی آن‌ها می‌توان به‌آپشن‌هایی همچون تنظیم زاویه فرمان، ورود بدون کلید و صفحه‌نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی اشاره کرد که امکان اتصال سه‌درگاه یونورسال USB به‌آن وجود دارد و این یونیت هوشمند سبب فراهم شدن خطوط پویا برای دوربین دید عقب شده و همچنین شارژ بی‌سیم تلفن‌های هوشمند نیز برعهده آن است. آینه‌های جانبی نیز غیر از مجهز بودن به‌آپشن‌های معمولی تاشو برقی و گرمکن، از چراغ‌های خوشامدگویی هم بهره‌مند هستند. همچنین می‌توان به‌شیشه‌های جانبی و عقبی خودرو اشاره کرد که از قابلیتی برخوردارند که درصورت تمایل، شرایط خصوصی‌تر «Privacy» را برای سرنشینان فراهم می‌کند. نکته قابل توجه دیگر درطراحی کابین خودرو، شخصی‌سازی صندلی‌ها و روکش ویژه آن‌ها برای در بر گرفتن لوگو جدید بهمن است.

عملکرد فنی
نخستین‌بار است که بهمن به‌سیستم انتقال قدرت پیوسته «CVT» روی خوش نشان داده و حداقل وقتی از توان ۱۴۵ اسب‌بخاری برای این خودرو سخن می‌گوییم و طراحی کابین و بدنه آن را درنظر می‌گیریم، انتظار داریم بهمن از سیستم انتقال قدرت به‌کاررفته در این محصول تعریف بهتری نسبت به‌قبل ارائه داده باشد. این درحالی است که به‌طور کلی درمحصولات جدید موجود در بازار نشانه‌های پیشرفت CVT کاملا مشهود است. توان پیشرانه یادشده به‌واسطه اتصال توربوشارژ به‌چهار سیلندر در آن ۱۵۰۰ سی‌سی در هر سیکل است و از لحاظ تجهیزات می‌توان به‌چهار ترمز دیسکی اشاره کرد که برای تقویت حس اسپرت بودن، مجهز به‌کالیپرهای قرمزرنگ شده‌اند و در پشت این ظاهر جذاب آپشن‌هایی همچون ترمز کمکی، پایداری، ضدقفل، کنترل حرکت در سربالایی و ترمز پارک برقی جا خوش کرده است.

بهمن رسپکت؛ نشانه احترام به مشتری

سبک ‌زندگی با رسپکت
درجریان رونمایی این محصول متوجه نکته جالبی شدیم و بخش جدیدی در بهمن تحت‌عنوان «‌لایف‌استایل بوتیک» (Lifestyle Boutiqe) ایجاد شده که در مهم‌ترین اقدام پس از انجام سرویس‌ دوره‌ای نخست خودرو (پس از پنج‌هزار کیلومتر) بسته خوش‌آمدگویی برای ورود به‌خانواده بهمن به‌مشتری ارائه می‌شود و با همکاری بهمن با یکی از معتبرترین برندهای تولید چرم داخلی، برای این بسته محصولات تکمیلی در نظر گرفته شده است. درعین حال در اوج اقدامات موثر این بخش، شاهد تولید عطر اختصاصی برای دو محصول اخیر گروه‌بهمن هستیم و جالب اینجاست که این بخش برای رسپکت دو عطر متفاوت ارائه کرده که برخلاف نمونه‌های سابق که حالت کاملا شخصی داشتند، این دو مدل عطر برای خوشبو کردن فضای داخل کابین «Life Freshener» و حالت اختصاصی در خودرو «Perfume for Car» طراحی و درنظر گرفته شده‌اند. درنهایت باید گفت این نخستین‌بار است که در یک محصول ایرانی به‌طور هم‌زمان از خودرو و عطر اختصاصی آن رونمایی می‌شود و با توجه به‌آن‌چه گفته شد، می‌توان رسپکت را یک محصول ویژه دانست که نه‌تنها مرحله احترام به‌مشتری را پشت سر گذاشته، بلکه تلاش می‌کند برای وی تجربه‌ای منحصربه‌فرد را رقم بزند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =