کد خبر: 240650
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳
خودرو

روز گذشته در مراسمی با حضور نهادهای نظارتی، مشتریان نهایی سامانه یکپارچه تخصیص خودرو مشخص شدند و اسامی از ساعت ۹صبح امروز توسط خودروسازان به مشتریان اعلام خواهد شد.

به گزارش «اخبار خودرو»،روز گذشته در مراسمی با حضور نهادهای نظارتی، مشتریان نهایی سامانه یکپارچه تخصیص خودرو مشخص شدند و اسامی از ساعت ۹صبح امروز توسط خودروسازان به مشتریان اعلام خواهد شد.
باتوجه به افزایش ۱۷۵درصدی تولید خودرو کامل در خودروسازان بزرگ کشور تا خردادماه امسال نسبت‌به مدت مشابه سال قبل (تولید کامل بالغ بر ۸۳ هزار خودرو در مقایسه با میزان ۳۰هزار خودرو کامل تولیدشده در مدت مشابه سال قبل) ۳۸ مدل خودرو مختلف از ۶خودروساز کشور در این دوره ارائه شد و چهار میلیون و ۱۷۵ هزار و ۳۵۲ نفر در این سامانه ثبت‌نام کردند که سه میلیون و ۸۷۸ هزار و ۳۹۱ نفر در طرح عادی و ۲۹۷ هزار و ۵۱ نفر در طرح حمایت از خانواده شرکت کردند.
پس از صحه‌گذاری اطلاعات مرتبط با طرح جوانی، قرعه‌کشی طرح‌های بالاتر از ظرفیت اعلامی امروز انجام شد. مجموع ظرفیت درنظرگرفته‌شده در خودروهای عرضه‌شده توسط خودروسازان در سامانه یکپارچه تخصیص برای این دوره ۱۷۶ هزار و ۹۱۱ خودرو بود که در قالب ۱۱۵ طرح فروش متنوع (فروش فوری، فوق‌العاده، پیش‌فروش‌های کمتر از یک سال و مشارکت در تولید) عرضه شد.
با توجه به پایدار شدن روند تولید خودرو کامل در خودروسازان داخلی، کاهش ۶۰درصدی آمار خودروهای ناقص در پارکینگ نسبت‌به مدت مشابه سال قبل و همچنین ایجاد شفافیت در عرضه خودرو به بازار، روند تخصیص خودرو در این سامانه تداوم پیدا خواهد یافت.
اجرای عملیات فروش توسط خودروسازان انجام می‌شود و سازمان حمایت، نظارت بر میزان عرضه و حسن انجام تعهدات خودروساز در خودروهای تخصیص یافته را به عهده خواهد داشت.
عبداله توکلی‌لاهیجانی، مدیرکل صنایع خودرو وزارت صمت اظهار کرد: «عرضه پایدار در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو ادامه خواهد داشت و در پایان همین ماه دومین عرضه در این سامانه انجام خواهد شد. برخلاف شایعات، این عرضه هر سه‌ماه یک‌بار نخواهد بود.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =