UNI-T

جدیدترین نسخه این خودرو یعنی CS35 پلاس، یکی از پیشرفته‌ترین و زیباترین محصولات این خودروساز یعنی چانگان UNI-T نیز توسط سایپا به‌بازار ایران عرضه شود.

به گزارش «اخبار خودرو»،چانگان یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان چینی مطرح در جهان است که محصولات آن در ایران با چانگان CS35 شناخته شده‌اند. حال اما قرار است علاوه‌بر جدیدترین نسخه این خودرو یعنی CS35 پلاس، یکی از پیشرفته‌ترین و زیباترین محصولات این خودروساز یعنی چانگان UNI-T نیز توسط سایپا به‌بازار ایران عرضه شود. یونیتی یک خودرو شاسی‌بلند با طراحی زیبا و فناوری‌های مدرن به‌شمار می‌رود که برای جلب نظر مشتریان اروپایی طراحی شده است. طی چند ماه اخیر تصاویر این شاسی‌بلند کوپه با پلاک گذرموقت در جاده‌ها و خیابان‌های ایران مشاهده شده‌اند.

تولد UNI-T
چانگان UNI-T نخستین‌بار در قالب مدل مفهومی یویو و در جریان نمایشگاه خودرو پکن 2017 رونمایی شد. مهندسان و طراحان چانگان طی سه‌سال بعد از معرفی این مدل مفهومی، نسخه تولید انبوه چانگان UNI-T را در سال 2020 معرفی کردند. از آن‌جایی که معرفی چانگان UNI-T در دوره اوج بیماری کرونا صورت گرفت، اخبار مرتبط با رونمایی از آن به‌اندازه کافی در رسانه‌ها منتشر نشد تا چانگان UNI-T برای بسیاری از مخاطبان ناشناخته باقی بماند. بنابر اعلام چانگان، کلمه Uni در نام این شاسی‌بلند به عبارت Universe یا جهان اشاره دارد؛ به‌این معنا که چانگان UNI-T خودرویی مناسب تمام سلیقه‌ها در اقصی‌نقاط جهان است. تولید و عرضه این خودرو به‌بازار چین از سال 2020 آغاز شده است و البته در بازارهای صادراتی نیز به‌فروش می‌رسد.

زیبایی و قدرت UNI-T ؛ برگ برنده سایپا در بازار کراس‌اوورها

ترجمان زیبایی
چانگان یکی از نخستین خودروسازان چینی است که رویه مرسوم طراحی در صنعت‌خودرو این کشور را کنار گذاشت و محصولاتی با الگوی طراحی خلاقانه به‌بازار عرضه کرد. چانگان UNI-T نیز طراحی منحصربه‌فردی دارد؛ به‌نحوی ‌که نمی‌توان این کراس‌اوور را با سایر محصولات موجود در بازار به‌راحتی مقایسه کرد. چانگان UNI-T یک کراس‌اوور عریض و کوپه است که این دو مشخصه از ویژگی‌های بارز خودروهای اسپرت محسوب می‌شوند. سبک طراحی چراغ‌های جلو به‌صورت باریک و تیز است که در ترکیب با جلوپنجره بزرگ و خمیده، چهره تهاجمی را برای این کراس‌اوور پدید آورده‌اند. جلوپنجره‌ الماسی، بدون قاب و یکپارچه و همرنگ با بدنه. نمای جلویی چانگان UNI-T شباهت بسیار زیادی به‌خودروهای الکتریکی دارد که امروزه در گوشه و کنار دنیا رونمایی می‌شوند. ظاهر جانبی خودرو ساده است؛ اما یک تورفتگی در قسمت پایین درها وجود دارد که مانع از سادگی مطلق این بخش می‌شود. رینگ‌های آلیاژی خاکستری 19 اینچی نیز با ابعاد خودرو سازگاری دارند و به‌تقویت حس اسپرت آن کمک کرده‌اند. ستون C این خودرو نیز در ترکیب با قاب پنجره‌ها مشکی‌رنگ طراحی شده و ترکیب دو رنگ مشکی و سفید در طراحی بدنه این خودرو موجب شده است حس و حال سدان‌های اسپرت آسیایی را در این خودرو شاهد باشیم. در نمای عقب چانگان UNI-T با یک شیب تند مواجهیم که درِ پنجم خودرو را به‌سقف متصل می‌کند و یک کراس‌اوور کوپه را به‌ما نشان می‌دهد. طراحی چراغ‌ها و درِ قسمت عقب تا حدی شبیه به‌محصولات مزداست؛ اما جزئیات اضافه‌شده مانع از آن می‌شود که این طراحی را یک کپی‌برداری قلمداد کنیم. خروجی‌های دوبل چهارگانه به‌همراه اسپویلر نیز در قسمت عقب خودنمایی می‌کنند؛ تجهیزاتی که به کاربر نشان می‌دهند با یک کراس‌اوور اسپرت و چابک روبه‌رو است.

زیبایی و قدرت UNI-T ؛ برگ برنده سایپا در بازار کراس‌اوورها

کابین جذاب، پست‌مدرن و راحت
همانند طراحی بیرونی، طراحی داخلی چانگان UNI-T نیز از الگوهای پسامدرن پیروی می‌کند. داشبورد این خودرو عریض است و با شیب ملایم به‌سمت سرنشینان متمایل شده است. استفاده از این الگو سبب می‌شود راننده تصور کند در ارتفاع کمتری نسبت به‌سطح زمین نشسته است؛ مساله‌ای که موجب تقویت حس اسپرت در این خودرو می‌شود. چانگان UNI-T همانند اکثر خودروهای امروزی از الگوی نمایشگرهای دوبل به‌هم‌پیوسته بهره می‌برد. این نمایشگر عریض که از ترکیب دو مانیتور 10.25 اینچی تشکیل شده است، اطلاعات حیاتی خودرو به‌همراه مشخصات سیستم سرگرمی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. داشبورد چانگان UNI-T کمی به‌سمت راننده متمایل شده است تا دسترسی به‌ادوات و ابزار آن راحت باشد. همچنین برخلاف بسیاری از رقبا، ساده‌سازی افراطی را در کابین چانگان UNI-T شاهدیم و تعدادی دکمه به‌عنوان کنترلر در کابین این خودرو تعبیه شده است. فرمان خودرو نیز از نوع دی‌کات است و قطعات کابین با تریم دو رنگ مشکی و استیل طراحی شده‌اند. فاصله محوری چانگان UNI-T نیز معادل 2710 میلی‌متر است که این خودرو را در جایگاهی هم‌رده با سدان‌های اندازه متوسط قرار می‌دهد و بدین‌ترتیب سرنشینان برای قرارگیری در آن مشکلی نخواهند داشت.

پرقدرت، پرشتاب و فناورانه
چانگان UNI-T با دو پیشرانه به‌بازار عرضه شده است و مشخص نیست کدام‌یک از این دو پیشرانه برای عرضه در بازار ما انتخاب خواهد شد. گزینه نخست موتور 1.5 لیتری توربوشارژر با 177 اسب‌بخار قدرت و 300 نیوتون‌متر گشتاور است. این پیشرانه با جعبه‌دنده هفت‌سرعته دوکلاچه خیس همراه می‌شود و مصرف سوخت ترکیبی آن 6.5 لیتر است. گزینه دوم قوی‌تر است. این پیشرانه 2 لیتر حجم دارد و به‌توربوشارژر مجهز است. حداکثر راندمان پیشرانه قوی‌تر به 230 اسب‌بخار قدرت و 390 نیوتون‌متر گشتاور بالغ می‌شود که ارقام قابل توجهی برای چانگان UNI-T هستند. پیشرانه دوم به‌همراه گیربکس هشت‌سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود و مصرف سوخت ترکیبی آن 6.7 لیتر در صد کیلومتر خواهد بود.
UNI-T به‌نوعی خودرو پرچمدار در سبد محصولات چانگان به‌شمار می‌رود و از این رو، به‌بهترین و جدیدترین تجهیزات ممکن مجهز شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به‌موارد زیر اشاره کرد؛ کروزکنترل هوشمند، سیستم‌های کنترل پایداری، کشش، شروع حرکت در سربالایی و سرعت در شیب، 6 ایربگ، ترمز خودکار اضطراری، کی‌لس استارتر، سقف پانوراما، 6 کیسه هوا، صندلی‌های تنظیم‌شونده برقی جلو به‌همراه گرمکن، دوربین عقب، دوربین جانبی و دوربین 360 درجه، سقف پانورامای ثابت، نورپردازی داخلی با قابلیت تنظیم رنگ، دی‌لایت، چراغ‌های تمام LED، سنسورهای نور، باران و فشار باد لاستیک، درِ صندوق برقی، هشداردهنده نقاط کور، تهویه‌مطبوع اتوماتیک، ترمز پارک برقی با اتوهلد، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، تنظیم حالت رانندگی و... .

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =