سایپا

با توجه به‌صورت‌های مالی سایپا، این شرکت در ۶ ماهه نخست سال ‌جاری حدود ۲۲۸ هزار و ۸۸۱ میلیارد ریال درآمد عملیاتی داشته که نسبت به‌مدت مشابه سال قبل با افزایش ۱۶۸ درصدی روبه‌رو شده است.

به گزارش «اخبار خودرو»،با توجه به‌صورت‌های مالی سایپا، این شرکت در ۶ ماهه نخست سال ‌جاری حدود ۲۲۸ هزار و ۸۸۱ میلیارد ریال درآمد عملیاتی داشته که نسبت به‌مدت مشابه سال قبل با افزایش ۱۶۸ درصدی روبه‌رو شده است. در ۸ ماهه سال جاری بیش از 300 هزار دستگاه خودرو در سایپا تولید شده که در چهار سال اخیر این تیراژ تولید به‌رغم تحریم‌های هدف‌دار بی‌نظیر بوده و روزانه بیش از 2 هزار و 100 دستگاه خودرو کامل و بدون کسری قطعه در گروه سایپا با عبور مستقیم تولید می‌شود. درعین‌ حال در سه‌ماهه نخست سال جاری خودروهای ناقص کف پارکینگ به‌صفر رسید که حاصل تلاش کارگران و مهندسین و مدیریت این شرکت است.

ثبت چهار رکورد جدید در تولید خودرو
در همین زمینه، معاون برنامه‌ریزی جامع تولید سایپا گفت: «گروه خودروسازی سایپا در ادامه روند افزایشی خود توانست تولید محصولات را در سال جاری و طی هفته گذشته از مرز 11 هزار دستگاه عبور دهد و با تولید 11 هزار و 264 دستگاه خودرو، رکورد سه‌سال اخیر خود را بشکند.» مسعود پروین با بیان این مطلب افزود: «گروه خودروسازی سایپا در آبان‌ماه سال جاری با تولید 47 هزار و 38 دستگاه خودرو، بیشترین تولید ماهانه در طول 4 سال گذشته را رقم زده و این تیراژ تولید از خردادماه سال 97 تاکنون بی‌سابقه بوده است.» وی تصریح کرد: «در ادامه روند افزایشی تولید، در ابتدای آذرماه سال جاری و در مدت 8 ماه از ابتدای سال تاکنون تولید تجمعی سایپا از 300 هزار دستگاه خودرو عبور کرده که آخرین‌بار این تعداد تولید سایپا در سال 97 انجام شده است. این درحالی است که در سال 97 و در مدت‌زمان مشابه، بیش از 100 هزار دستگاه از تولیدات آن سال، از محصولات با قطعات منفصله شرکای تجاری (CKD) بوده است.» معاون برنامه‌ریزی جامع تولید سایپا افزود: «خوشبختانه این گروه خودروساز در آبان‌ماه از میانگین تولید روزانه یک‌هزار و 880 دستگاه عبور کرده و در اول آذرماه موفق به‌ثبت رکورد تولید یک‌هزار و 993 دستگاه شد که بر اساس آمار موجود این رکورد طی دو سال اخیر بی‌سابقه است.» وی تاکید کرد: «تمام روند افزایشی تولید در گروه خودروسازی سایپا درحالی انجام شده که این گروه سه محصول پرتیراژ تیبا، تیبا 2 و ساینا را به‌تدریج از خطوط تولید خود خارج کرده و با برنامه‌ریزی دقیق و مدون توانسته است با سایر محصولات خود به این رشد تولید دست یابد.» علاوه‌بر این، در سال جاری در گروه سایپا تولید خودرو به‌صورت عبورمستقیم (تولید خودرو کامل و دارای قابلیت ارسال مستقیم برای تحویل به‌مشتری) با نرخ 100 درصد انجام شده که با مقایسه این موضوع در سال گذشته که نرخ عبور مستقیم در حدود 23 درصد بوده، نشان‌دهنده افزایش تولید خودرو آماده تحویل بوده و برهمین اساس، برنامه تولید 650 هزار دستگاه در حال انجام است.

عرضه 8 محصول جدید در طول سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲
در گروه خودروسازی سایپا عرضه ۸ مدل خودرو هدف‌گذاری شده و از این میان، خطوط تولید خودروهای اطلس و سهند آماده‌سازی شده است. 30 دستگاه از این خودروها نیز تولید شده و درحال گذراندن تست‌های نهایی هستند. ۶ دستگاه خودرو آریا نیز تولید شده که برای مرحله مونتاژ و گذراندن تست‌ها آماده است. بنابر اعلام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، عرضه ساینای گازسوز به‌تاکسی‌رانی نیز تا پایان آذرماه کلید می‌خورد. محمدعلی تیموری با اشاره به‌تولید محصولات جدید در گروه سایپا افزود: «برای خودرو نیسان ۶ کاربری جدید طراحی و ایجاد شده و طول محل بار آن افزایش یافته و تمام استانداردها را گذرانده است. این خودرو قابلیت حمل بارهای سنگین و حجیم را دارد که این موضوع قیمت تمام‌شده حمل را کاهش می‌دهد.» وی ادامه داد: «در طول سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲ تمام تلاشمان را خواهیم کرد که در خودروهای سواری و تجاری بتوانیم ۸ محصول جدید را عرضه کنیم.» مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اضافه کرد: «در سایت سایپا-سیتروئن بستر برای تولید محصول اقتصادی آماده است و تمام طراحی‌ها انجام شده و در مرحله ساخت قالب‌ها قرار داریم. علاوه‌بر این، در سال جاری دو محصول به‌سبد محصولات سایپا-سیتروئن اضافه خوهد شد.» وی خاطرنشان کرد: «برای نخستین‌بار خودرو ساینای گازسوز در این شرکت تولید خواهد شد و تا آذرماه سال جاری به‌مردم و شبکه تاکسی‌رانی عرضه خواهد شد. همچنین ساینای اتوماتیک محصول دیگری است که مراحل اولیه را گذرانده و تا پایان سال این خودرو نیز تولید و عرضه خواهد شد.»

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

آخرین اخبار