شرکت فناوری باتری خودروهای برقی ژاپنی و پیشرو در جهان، Envision AESC ساخت جدیدترین «گیگافکتوری» مستقر در بریتانیا را آغاز کرده است و یک دهه تولید در Wearside را جشن می‌گیرد.

به گزارش «اخبار خودرو»،شرکت فناوری باتری خودروهای برقی ژاپنی و پیشرو در جهان، Envision AESC ساخت جدیدترین «گیگافکتوری» مستقر در بریتانیا را آغاز کرده است و یک دهه تولید در Wearside را جشن می‌گیرد. نخستین‌باتری خودرو الکتریکی که در آن‌جا ساخته شد، در سال 2012 برای پشتیبانی از تولید نسل اول نیسان لیف ساخته شد.
این شرکت از زمان شروع تولید دو برابر شده است و امروزه بیش از 470 نفر در ساندرلند مشغول به‌کار هستند. دومین کارخانه باتری AESC در این منطقه دارای ظرفیت 12 گیگاوات-ساعت خواهد بود و بیش از یک‌هزار نفر را در زمان بهره‌برداری در سال 2025 مشغول به‌کار خواهد کرد. انرژی مورد نیاز این گیگافکتوری با صددرصد انرژی خالص کربن صفر تامین می‌شود که با تعهد جهانی این شرکت به‌پایداری همخوانی دارد. این مرکز پیشرفته بخشی از مشارکت گسترده‌تر یک میلیارد پوندی با نیسان و شورای شهر ساندرلند است و یکی از سه طرح به‌هم پیوسته‌ای است که مرکز خودروهای الکتریکی نیسان EV36Zero را تشکیل می‌دهد. هدف EV36Zero با گرد هم آوردن وسایل نقلیه الکتریکی، انرژی تجدیدپذیر و تولید باتری، طرحی برای آینده صنعت‌خودرو است که از تولید نسل بعدی خودروهای برقی پشتیبانی می‌کند و انتقال به‌کربن صفر را سرعت می‌بخشد. درسطح جهانی باتری‌های AESC در 800 هزار دستگاه خودرو الکتریکی یافت می‌شوند. کارخانه جدید آخرین نسل باتری‌ها را با 30 درصد تراکم انرژی بیشتر برای بهبود برد و کارایی و تولید باتری‌های کافی برای تامین انرژی 100 هزار دستگاه خودرو الکتریکی در سال تولید خواهد کرد.
اندی مارش، معاون مهندسی نیسان در اروپا گفت: «نخستین کارخانه باتری با همکاری AESC در ساندرلند و طی سال 2012 نخستین باتری‌ها را برای محصول نیسان لیف تولید کرد. انتظار می‌رود دومین کارخانه به‌بخشی از پروژه کربن صفر کمک کند. چراکه تولید خودروهای برقی به‌وسیله انرژی‌های تجدیدپذیر انجام خواهد شد که درنهایت ما را به‌سمت کربن صفر حرکت می‌دهد.»
Envision AESC برای کمک به‌افزایش قابلیت‌های تولید خودروهای برقی در مناطق مهم استراتژیک اعلام آمادگی کرده است. این شرکت دارای گیگافکتوری‌ها در دوآی، فرانسه، کنتاکی ایالات‌متحده، ایباراکی ژاپن و اکسترمادورای اسپانیاست. این سرمایه‌گذاری‌ها ظرفیت کل Envision AESC را به‌بیش از 150 گیگاوات-ساعت در سراسر جهان می‌رساند و تعهد آن را برای رسیدن به 300 گیگاوات-ساعت تا سال 2026 افزایش می‌دهد.
Envision AESC یک شرکت فناوری باتری جهانی است که مقر آن در زامای ژاپن است و متعهد به‌تحقیق، توسعه، طراحی، ساخت و فروش باتری‌ برای خودروهای برقی و باتری‌های ذخیره انرژی است. Envision AESC دارای 5600 کارمند و 12 سایت تولیدی در ژاپن، ایالات‌متحده، بریتانیا، فرانسه، اسپانیا و چین است. در 12 سال گذشته، Envision AESC باتری‌های با کیفیتی را برای بیش از 800 هزار دستگاه وسیله‌نقلیه الکتریکی در 59 کشور تولید کرده و به‌رکورد «عدم عملکرد بحرانی باتری» دست یافته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =