کد خبر: 244558
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۴

نکاتی برای خرید خودرو در بورس کالا


با مطرح شدن بحث خرید خودرو در بورس کالا، کارگزاری‌ها شروع به فعالیت در این زمینه کردند. در این میان، کارگزاری آگاه توانست سهم بیشتری را از بازار به خود اختصاص دهد. آموزش و پشتیبانی خریداران، صدور کد بورس کالا در مدت یک روز و بسیاری خدمات دیگر، آگاه را به انتخاب اول خریداران خودرو تبدیل کرد. در ادامه، نکته‌هایی را در زمینه خرید خودرو در بورس، برای‌تان شرح می‌دهیم.

بازار خودرو در ایران

بازار خودرو در کشورمان شاید یکی از عجیب‌ترین بازارهای خودرو در آسیا و حتی جهان باشد. شرکت‌های سازنده خودرو و دولت ظاهرا به دنبال روش‌هایی برای کاهش قیمت خودرو و کوتاه کردن دست دلالان از این بازار پرسود هستند و موفق‌ترین روش تا به امروز، استفاده از سیستم بورس کالا بوده است. در صورتی که شما هم می‌خواهید اطلاعات مهمی را درباره بورس کالا خودرو به دست آورید، این مطلب می‌تواند به شما کمک کند.

بورس کالا توانست پس از سال‌ها به خریداران واقعی کمک کند تا از دلال‌ها دور شوند و خرید خودرو بهتری داشته باشند. با این که این روش کمی پیچیده‌تر از خرید خودرو در نمایندگی یا ثبت نام ماشین است اما با دانستن چند نکته، می‌توانید خریدی آسان از بورس کالا داشته باشید و خودرو مورد نظرتان را با بهترین قیمت ممکن خریداری کنید.

خرید چه خودرویی در بورس کالا بهتر است؟

مدل‌های خودرو در بورس کالا محدود است. خبرهای ضد و نقیضی درباره عرضه خودروها به گوش می‌رسد اما در نهایت تنها از طریق اطلاعیه عرضه می‌توان اطمینان پیدا کرد. با این حال شاید سوال مهمی که برای بسیاری از کاربران به وجود آمده است، درباره بهترین خودرو موجود در بورس کالا باشد.
شما پس از ثبت نام در بورس کالا، می‌توانید از میان چندین خودرو مختلف، مدل مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید اما اگر می‌خواهید خریدی منطقی‌تر داشته باشید، باید کمی بیشتر به مدل خودروها توجه کنید.

یکی از خوش‌قیمت‌ترین خودروهایی که می‌توانید در بورس کالای ایران پیدا کنید، شاهین محصول خودروسازی سایپا است. این مدل با این که از نظر موتوری در مقایسه با رقبای ایران‌خودرویی‌اش ضعف‌هایی دارد اما نظر آپشن‌ها، طراحی و ایمنی یکی از بهترین خودروهای ایرانی است که می‌توانید خریداری کنید.

اگر علاقه‌ای به خرید محصولات سایپا از بورس کالا ندارید، می‌توانید سراغ سبد پر محصولات ایران خودرو بروید.

خودروهای پژو ۲۰۷ دستی و ۲۰۷ اتومات، جزو خوش‌فروش‌ترین محصولات ایران خودرو هستند که در مقایسه با رقبایشان، معمولا قیمت بالاتری دارند. البته این قیمت بالا، با درک بازار خوب خرید و فروش خانواده پژو در ایران کاملا قابل درک است.

نسخه اتومات با موتور: ۴ سیلندر، ۱۶ سوپاپ، سی‌سی ۱۶۰۰ و قدرت ۱۱۰ اسب بخاری، می‌تواند بهترین گزینه برای جوانان باشد. نسخه دستی این مدل با وجود قدرت پایین‌ترش، می‌تواند انتخابی خوش‌قیمت‌تر از ایران خودرو در بورس کالای ایران باشد.

اگر به خودروهای سبک علاقه یا نیازی ندارید، می‌توانید پس از ثبت نام بورس خودرو، سراغ خودروهای سنگین بروید. هر چند بسیاری از سنگین‌سواران ترجیح می‌دهند پیش از خرید خودرو، آن را به صورت حضوری خریداری کنند اما در صورتی که شما به شرکت سازنده یا مونتاژکننده خودرو اعتماد کامل دارید، می‌توانید با استفاده از سیستم بورس کالا یا همان بورس خودرو، ماشین سنگین مورد علاقه‌تان را خریداری کنید.

پیش از خرید خودرو در بورس، این نکته‌ها را در نظر بگیرید!

همان طور که در ابتدای این مطلب هم به این مورد اشاره کردیم، بازار خودروی ایران جزو عجیب‌ترین‌ها در سطح جهان است و بسیاری از مردم به جای خرید خودرویی که با نیازهایشان سازگار است، سراغ انتخاب خودروهایی خوش‌قیمت، خوش‌فروش و یا سازگار با بودجه‌شان می‌روند. با این که انتخاب خودرو با توجه به نیازها در ایران بسیار سخت است اما بهتر است پیش از سفارش خودرو از بورس کالا، به نیازهایی که دارید هم توجه کافی را داشته باشید.

برای مثال خودرو شاهین برای خانواده‌ها گزینه مناسب‌تری است و پژوها میان افرادی که به خودروهای جوان‌پسند علاقه دارند، بهتر به نظر می‌رسند. در این جا که قصد ما ارائه راهنمایی برای خرید خودرو از بورس کالا را داریم، بهتر است از خودروهای چینی موجود در این بازار غافل نشویم. با این که ماشین‌های چینی در سال‌های اخیر کمی بدنام بوده‌اند اما حالا با پیشرفت عجیب تکنولوژی در کشور چین، می‌توان انتظار کیفیتی در حد برخی از برندهای اروپایی را از خودروهای تولید کشور چین داشت. این خودروها برای خانواده‌ها گزینه‌ای کامل به نظر می‌رسند و قیمتشان در مقایسه با برخی از خودروهای داخلی، تا حدی قابل قبول است.

نکته‌ای که ممکن است خریداران را در مورد خودروهای چینی دودل کند، معضل لوازم یدکی است. هزینه تعمیرات خودروهای چینی بالا است و لازم یدکی آن‌ها نیز هر جایی پیدا نمی‌شود. بنابراین قبل از اقدام برای خرید، بهتر است درباره بازار لوازم یدکی خودروی مورد نظرتان پرس‌وجو کنید.

سخن آخر

هر چند در خرید خودرو از بازار بورس کالا تقریبا امن‌ترین راه خرید به نظر می‌رسد اما بهتر است حتی در زمان انجام چنین خریدهای امنی هم تمام جهات را در نظر بگیرید تا مشکلی برای شما به وجود نیاید. پیشنهاد ما این است که همیشه سراغ کارگزاری‌های معتبر بروید و در زمان ثبت نام و پس از آن، اطلاعات خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهید تا مشکلی برایتان به وجود نیاید. توجه به نکاتی که در این مطلب به آن‌ها اشاره کردیم هم می‌تواند در خریدی امن و قابل اعتماد به شما کمک زیادی کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =