اتوبوس ۱۲متری شهری زامیاد

بیستمین دوره نمایشگاه شیراز در حالی به کار خود پایان داد که خودروسازان سواری و تجاری کشور در این نمایشگاه حاضر شدند و به نمایش محصولات خود پرداختند. در این میان نیز زامیاد به‌عنوان یکی از بزرگان تجاری‌سازی کشور در این دوره از نمایشگاه خودرو شیراز شرکت کرد و جدیدترین محصولات خود در حوزه حمل‌ونقل مسافری و باری سبک را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داد.

در نخستین رویداد خودرویی سال ۱۴۰۲، شرکت زامیاد با رونمایی از محصول جدید خود با عنوان اتوبوس ۱۲متری شهری توانست توجه مخاطبان این حوزه را به خود جلب کند. در حالی زامیاد از اتوبوس شهری خود رونمایی کرده که درحال‌حاضر ناوگان کشور با کمبود خودروهای جدید و به‌روز در این بخش مواجه است و هر گام تولیدکنندگان می‌توانند به نفع نوسازی ناوگان اتوبوسرانی کشور تمام شود.

همچنین زامیاد در این دوره از نمایشگاه خودروهای تجاری سبک شامل پیکاپ دوکابین کارون، پیکاپ زاگرس، وانت پادراپلاس با کاربری‌های آتش‌نشانی و کمپرسی و وانت پادراپلاس لانگ با کاربری یخچال را در کنار محصول جدید خود در حوزه حمل‌ونقل مسافری به نمایش گذاشت.

شایان ذکر است که مدیریت ارتباطات زامیاد از مهر ماه سال گذشته تا امروز با هدف حضور قدرتمند در بازار و نمایش محصولات خود به مردم زمینه شرکت این تجاری‌ساز در نمایشگاه‌های مختلف را فراهم کرده است.

مشخصات فنی اتوبوس شهری فوتون

یکی از اقدامات مهم زامیاد در نمایشگاه خودرو شیراز، رونمایی از اتوبوس شهری خود بود. اتوبوس شهری زامیاد به طول ۱۲ متر با ظرفیت نشسته ۳۲ نفر و ایستاده ۴۸ نفر با همکاری شرکت فوتون در این شرکت مونتاژ خواهد شد که مجهز به پیشرانه دیزلی کامینز و دارای حجم ۹.۵ لیتر است. حداکثر قدرت این پیشرانه ۳۴۰ اسب‌بخار و بیشینه گشتاور آن نیز ۱۵۰۰ نیوتون‌متر است.

این قدرت از طریق یک گیربکس اتوماتیک ۶سرعته VOITH به چرخ‌های آن منتقل می‌شود و البته مجهز به ریتاردر هیدرولیکی است.

سیستم تعلیق جلو بادی این خودرو دارای ۲کیسه باد و کمک‌فنر بوده و در محور عقب نیز از همین مدل به ۴ کیسه باد تجهیز شده، حداکثر سرعت این اتوبوس شهری هم ۸۰ کیلومتر بر ساعت است. در قسمت جلو چراغ‌های اصلی ظاهری نسبتا کشیده و خشنی دارد و در زیر آن نیز چراغ‌های مخصوص روز و مه‌شکن تعبیه شده‌اند.

برخلاف دیگر خودروهای کاروتجاری مانند دیگر اتوبوس‌ها خبری از جلوپنجره در نمای جلو نبوده و تنها در بخش وسط نشان فوتون قرار گرفته است. علاوه‌بر طول ۱۲ متری، این اتوبوس شهری بیش‌از ۲.۵ متر عرض و بالای ۳.۱ متر ارتفاع دارد.

همچنین وزن ناخالص این اتوبوس نزدیک به ۱۹ تن اعلام شده است. ازجمله امکانات و ویژگی‌های اتوبوس ۱۲متری زامیاد می‌توان به سیستم ترمز دیسکی از نوع بادی دو مداره، شعاع گردش ۱۲متری، مخزن سوخت ۲۳۰لیتری با قابلیت سوختگیری دوطرفه، صندلی پنوماتیک قابل‌تنظیم، ظرفیت ۳۲ نفر سرنشین نشسته و ۲ عدد ویلچر، شیشه‌های دو جداره، سنسور بسته بودن درها، ۶ بلندگو و مانیتور ۷ اینچی اشاره کرد.

همچنین این اتوبوس شهری جذاب دارای سامانه دریافت کرایه خودکار، سیستم مکان‌یابی، سه تابلو برای اعلام مسیر، آینه‌های برقی مجهز به گرمکن، شارژر USB، بکسل‌بند (جلو و عقب)، کپسول آتش‌نشانی، ساعت دیجیتال و تاخوگراف است.

تولید اتوبوس زامیاد در راستای توسعه و تنوع

در این نمایشگاه معاون فروش و خدمات پس از فروش زامیاد با اشاره به رونمایی از اتوبوس ۱۲متری شهری این شرکت گفت: «این محصول یکی از برنامه‌های توسعه‌ای زامیاد است که برای افزایش سبد محصولات در نظر گرفته شده است.»

اسداله گزانی همچنین با اشاره به این که حرکت به سمت تولید خودروهای حمل‌ونقل عمومی شهری یکی از ضرورت‌های امروز جامعه است، گفت: «زامیاد باتوجه به زیرساخت‌ها و پتانسیلی که دارد و همچنین براساس نیازهای حمل‌ونقل درون‌شهری در راستای برنامه‌های توسعه و افزایش و تنوع سبد محصولات این شرکت اقدام به تولید این اتوبوس کرده است.»

اتوبوس ۱۲ متری؛ پیش قراول زامیاد

گزانی همچنین با بیان این که فروش این اتوبوس از اواخر آبان سال جاری آغاز خواهد گفت: «طی تفاهمی که با سازمان اتوبوسرانی تهران به زودی منعقد خواهد شد، تا پایان سال ۱۰۰ دستگاه از این اتوبوس تحویل داده می‌شود.»

معاون فروش و خدمات پس از فروش زامیاد توضیح داد: «زامیاد برای تولید اتوبوس اولویت‌های زیادی را مدنظر قرار داده است که اصلی‌ترین آن کمک به کاهش آلودگی هوای شهرهای کشور و همچنین افزایش توان ناوگان حمل‌ونقل عمومی است.»

وی همچنین با اشاره به این که این نوع خودروها مشتریان خاص خود را دارند، ادامه داد: «در همین راستا مذاکراتی با سازمان شهرداری‌ها و اتوبوسرانی تهران داشته‌ایم و امیدوارم که در سازمان شهرداری استان فارس و حتی خود شهرداری شیراز نیز از این اتوبوس استقبال کنند. البته در این خصوص مذاکراتی هم داشته‌ایم.»

معاون فروش و خدمات پس از فروش زامیاد در پایان تأکید کرد: «اتوبوس ۱۲متری شهری که امروز در شیراز رونمایی شد، در واقع، پیش‌قراول زامیاد در برنامه‌های توسعه‌ای این شرکت است.»

برنامه زامیاد برای رونمایی از محصولات جدید

معاون فروش و خدمات پس از فروش زامیاد در خلال مراسم رونمایی از این اتوبوس اظهار کرد: «درحال‌حاضر شرکت زامیاد با تمام قدرت در حال گسترش سبد محصولات خود بوده و برنامه‌های بسیاری در این حوزه دارد.»

او افزود: «در مسیر گسترش محصول دو اتوبوس برون‌شهری را در دستور کار داریم و در سال ١٤٠٢ در بخش کامیونت، کشنده و پیکاپ هم محصولاتی داریم که در نمایشگاه‌های بعدی از آنها رونمایی می‌شود.»

وی در ادامه اشاره کرد که زامیاد با شعار همیشه پویا سعی دارد به نقش‌آفرینی خود در بازار خودروهای تجاری کشور ادامه دهد.

هدف زامیاد برای رونمایی از محصولات جدید

مدیر بازاریابی و توسعه فروش شرکت زامیاد نیز در حاشیه این نمایشگاه و در خصوص برنامه‌های جدید این شرکت در سال جاری گفت: «تا پایان امسال نسخه دیزلی پیکاپ زاگرس با پیشرانه ۲.۸لیتری عرضه می‌شود ضمن اینکه عرضه کامیونت باراد در تناژ ۵.۵، ۶ و ۹.۵ تن با کاربری‌های متنوع باری و خدمات شهری در دستور کار قرار دارد.» آرش سماواتی با بیان این مطلب اظهار کرد: «با توجه به استقبالی که از پیکاپ زاگرس اتفاق افتاد برنامه عرضه نسخه دیزلی این محصول را در دستور کار داریم.»

وی از عرضه یک پیکاپ لوکس دیگر نیز خبر داد و تصریح کرد: «پروژه‌های زیادی در زامیاد در دست اجراست و به‌زودی شاهد اجرای کلینیک‌های فنی آن خواهیم بود.»

سماواتی به برنامه‌های شرکت در خصوص توسعه کامیونت‌های زامیاد نیز اشاره و بیان کرد: «کامیونت باراد در تناژ ۵.۵ و ۶ تن در دو مدل خواب‌دار و بدون جاخواب، و ۹.۵ تن خواب‌دار با کاربری‌های مختلف نیز تا پایان سال راهی بازار خودروهای تجاری خواهد شد.»

وی کامیون باری و کمپرسی ۱۹ تن را یکی دیگر از محصولات زامیاد در شش ماهه دوم برشمرد و اظهار کرد: «رونمایی و مراحل معرفی کامیون زامیاد به طور قطع تا پایان سال انجام خواهد شد.»

سماواتی در پایان به عرضه کشنده زامیاد نیز اشاره و تصریح کرد: «فعلا عرضه یک کِشنده تک‌محور در دستور کار زامیاد برای سال جاری قرار دارد.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =