الاستومر

ازآنجاکه از سال 2018، صنعت خودرو در کشورهایی مانند ایالات‌متحده، چین و آلمان با افت تولید روبه‌رو بوده است کاهش مصرف تایر دور از انتظار نیست اما آمارها نشان می‌دهند از سال 2021 صنعت خودرو جهش تولید را تجربه می‌کند.

با توجه به آنچه گفته شد، انتظار می‌رود بازار مواداولیه تایر در دوره پیش‌بینی CAGR حدود 5درصد در جهان رشد کند.

این مواد شامل الاستومرها، نرم‌کننده‌ها، موادشیمیایی، تقویت‌کننده‌ها، فلزات و سایر موادمورد نیاز برای ساخت تایر هستند. بخشی از این متریال هنگام ساخت لاستیک با رینگ‌ها مونتاژ خواهند شد.

البته در بخش‌های مختلف تایر از ترکیبات لاستیکی گوناگونی استفاده می‌شود. به‌رغم‌آنکه شاید کاهش سرعت تولید خودرو در جهان مانعی بر سر راه رشد سریع بازار تایر باشد اما باید به این نکته نیز اشاره کرد که افزایش تقاضا برای تولید خودروهای الکتریکی و هیبرید باعث رشد و گسترش بازار تایر شده است.

اما باتوجه به تحقیقات و توسعه مواد لاستیکی سازگار با محیط‌زیست احتمال دارد تا پنج‌سال آینده فرصت‌های جدیدی برای بازار مواداولیه تایر فراهم شود.

منطقه آسیا و اقیانوسیه با افزایش تقاضا در برخی کشورها ازجمله چین و هند بر بازار جهانی مواد اولیه ساخت تایر را در اختیار دارند. به این ترتیب الاستومرها بر بازار تسلط
خواهند داشت.

تسلط الاستومرها بر بازار مواداولیه

بازار براساس نوع الاستومرها، تقویت‌کننده‌ها، مواد شیمیایی، فلزات، نوع وسیله‌نقلیه (خودروهای سواری، اتوبوس، کامیون‌ها و LCV) و منطقه جغرافیایی (آسیا، منطقه اقیانوس‌آرام، آمریکای‌شمالی، اروپا، آمریکای‌جنوبی و مرکزی، منطقه شرق و آفریقا) تقسیم‌بندی می‌شود.

الاستومر؛ نوعی لاستیک‌ طبیعی و مصنوعی است که در تولید تایر استفاده می‌شود. بوتادین ماده اولیه دیگری است که در تولید لاستیک به‌دلیل مقاومت غلتشی کم و مقاومت در برابر سایش بالا کاربرد دارد. این ماده باعث بهبود عمر لاستیک و کاهش مصرف سوخت می‌شود.

چشم‌انداز رقابتی

ذکر این نکته ضروی است که بازار جهانی مواد تایر از نظر ماهیت شامل چندبخش است است و درواقع چند بازیگر اصلی بر بخش اعظم این بازار تسلط دارند. برخی از این شرکت‌های بزرگ عبارتنداز: Kuraray Co., Ltd., PetroChina Company Limited, Exxon Mobil Corporation., JSR Corporation و Umicore. به همین دلیل می‌توان شاهد رقابت جدی در این زمینه برای کسب سهم قابل‌توجه از سود و بازار بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =