تارای سال

خطوط این شرکت با میانگین تولید روزانه بیش از ۲هزار دستگاه فعال است و به‌طور حتم در روزهای آینده به بیش از این تعداد هم خواهد رسید

گروه صنعتی ایران‌خودرو ضمن رد هرگونه اخبار نادرست و غیرموثق درخصوص توقف تولید، بر ادامه روند تولید با میانگین روزانه بیش‌از ۲هزار دستگاه خودرو تاکید کرد. بزرگ‌ترین خودروساز کشور درپی انتشار برخی اخبار نادرست درخصوص توقف در برخی خطوط تولید خود در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، اعلام کرد؛ نوسان در تیراژ تولید در گذشته نیز تجربه شده است و در برنامه‌ریزی‌های تامین و تولید امری متداول به شمار می‌رود. اما با این‌حال خطوط این شرکت با میانگین تولید روزانه بیش از ۲هزار دستگاه فعال است و به‌طور حتم در روزهای آینده به بیش از این تعداد هم خواهد رسید.

فضاسازی با هدف توقف روند کاهشی قیمت‌ها در بازار

گروه صنعتی ایران‌خودرو با اشاره به روند کاهشی در قیمت خودرو در بازار آزاد، این فضاسازی مبنی بر توقف تولید و کاهش عرضه را ناشی از اقدامات سودجویان بازار دانسته و تاکید کرده؛ روند عرضه به بازار به‌خوبی ادامه دارد، به‌گونه‌ای که از ابتدای سال تا روز ۱۳ تیرماه، از رکورد عرضه مدت مشابه در سال گذشته عبور کرده است. این خودروساز تاکید کرده است؛ مشتریان اخبار تولید و عرضه این خودروساز را از منابع موثق خبری متعلق به این شرکت ازجمله سایت خبری ایکوپرس دنبال کنند.

برنامه‌ای برای شاسی‌بلند سمند و وانت تارا وجود ندارد

گروه صنعتی ایران‌خودرو همچنین طرح‌های منتشرشده از سمند شاسی‌بلند یا وانت تارا را طرح‌های رندر ازسوی علاقه‌مندان به طراحی خودرو دانست و تاکید کرد؛ برنامه‌ای در این زمینه ندارد. این خودروساز در پی انتشار تصاویری از سمند شاسی‌بلند یا وانت تارا در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، این طرح‌ها را ایده‌ علاقه‌مندان به طراحی خودرو دانست و اظهار کرد در دنیا این موضوع مرسوم بوده و طرح‌های مختلفی از محصولات برندهای مختلف به‌صورت رندر مشاهده می‌شود. ایران‌خودرو عنوان کرده است؛ درخصوص اقدامات توسعه‌ای گروه صنعتی ایران‌خودرو اطلاع‌رسانی لازم صورت می‌گیرد و مشخصات محصولات جدیدی که در دستور کار طراحی و توسعه قرار دارد در زمان مناسب اعلام خواهد شد.

ایران‌خودرو هزینه‌ای برای صدور کارت‌سوخت دریافت نکرده است

ازسوی‌دیگر،‌ در پی طرح سوال از سوی مشتریان مبنی‌بر چگونگی محاسبه هزینه صدور کارت سوخت، گروه صنعتی ایران‌خودرو این موضوع را شفاف‌سازی کرد. این خودروساز توضیح داد: «با تغییر روش ارائه درخواست صدور کارت سوخت خودرو براساس دستورالعمل جدید شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، این کارت از طریق ارایه درخواست به مراکز خدمات الکترونیک پلیس +۱۰ صادر می‌شود و مشتریان می‌توانند پس از تحویل خودرو برای دریافت کارت سوخت به این مراکز مراجعه کنند.»

با توجه به طرح سوال از سوی مشتریان مبنی بر پرداخت هزینه صدور کارت به ایران‌خودرو، این شرکت تاکید کرده که پیش از این نیز هزینه‌ای برای صدور کارت سوخت از مشتریان دریافت نکرده و این موضوع در فاکتور صادرشده کارخانه نیز مشخص است. ایران‌خودرو عنوان کرده است؛ تغییر روش صدور کارت سوخت توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی انجام شده و هزینه‌های آن مرتبط به ایران‌خودرو نیست. گفتنی است؛ پیش از این، کارت سوخت خودروها توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از طریق پست به منازل مشتریان ارسال می‌شد.

حفظ همه محصولات در خط تولید

در همین حال و پس از انتشار فهرست تولیدات خودروسازان در خردادماه امسال و آمار تجمعی از ابتدای سال تا پایان خردادماه، مشخص شد که آمار تولید برخی محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو نسبت‌به مدت مشابه سال گذشته کاهشی و برخی دیگر نیز افزایشی بوده است. گروه صنعتی ایران‌خودرو در این خصوص اعلام کرد: «نوع و تیراژ محصولات تولیدی براساس برنامه بازاریابی و فروش تعیین می‌شود و در سال جاری برنامه‌ای برای توقف تولید محصولی در دستور کار قرار ندارد.»

ایران‌خودرو تاکید کرده است: «نوع و تعداد خودروهای تولیدی براساس برنامه بازاریابی و فروش بوده و بر همین اساس، در ماه های آینده سال نیز این آمار دستخوش تغییرات خواهد شد.»

این خودروساز عنوان کرد: «در سال جاری هیچ برنامه‌ای برای توقف تولید محصولی در دستور کار قرار ندارد و تولید خودروها براساس سفارش و خرید مشتریان ادامه خواهد داشت.»

بنابراین گزارش؛ طبق جدول آمار تجمعی منتشرشده توسط وزارت صمت برای تولید خودرو منتهی‌به خردادماه امسال، گروه صنعتی ایران‌خودرو با تولید حدود ۱۲۸هزار دستگاه خودرو در بخش سواری، رشد قابل‌قبولی نسبت به سال گذشته به ثبت رسانده است. برنامه تولید محصولات نیز طبق برنامه‌ریزی بازاریابی و فروش ایران‌خودرو به‌صورت ماهانه تعیین می‌شود و در دستور کار قرار می‌گیرد.

شفاف‌سازی درخصوص نحوه تعیین قیمت

پیش از این، در راستای روند تبیین و شفاف‌سازی در گروه صنعتی ایران‌خودرو، این خودروساز بزرگ اطلاعاتی را درخصوص کیفیت رنگ محصولات و جزئیات قیمت‌گذاری برخی محصولات خودرو منتشر کرده بود. ایران‌خودرو در پی ایجاد سوال و ابهام برای مشتریان درخصوص نحوه قیمت‌گذاری محصول دناپلاس دستی، به‌منظور پاسخگویی به افکار عمومی، جزییات قیمت‌گذاری این خودرو را اعلام کرد. این خودروساز در فروردین‌ماه ۱۴۰۲ نیز براساس اعلام از سوی نهادهای ذی‌ربط و ضرورت افشای اطلاعات، بهای کارخانه‌ای محصولات خود را براساس صورت‌های مالی شش‌ماهه نخست سال ۱۴۰۱ که به تایید مراجع ذی‌ربط رسیده بود، منتشر و در سایت کدال افشا کرده است. ایران‌خودرو تصریح کرده است؛ قیمت‌گذاری محصولاتش براساس مصوبات نهادهای ذی‌ربط صورت می‌گیرد و به‌طور حتم خود را ملزم به تبعیت از ضوابط جاری قیمت‌گذاری می‌داند.

استفاده از تکنولوژی‌های به‌روز در سالن‌های رنگ ایران‌خودرو

در همین حال، معاون کیفیت گروه صنعتی ایران‌خودرو نیز چندی پیش درخصوص کیفیت رنگ محصولات این خودروساز تاکید کرده بود: «رنگ بدنه محصولات این شرکت مشمول سه سال گارانتی بوده و در صورت بروز ایراد، هرگونه درخواست مشتریان از طریق مراجعه به کانال‌های ارتباط با مشتریان این شرکت نظیر وب‌سایت crm.ikco.ir و مرکز پاسخ‌گویی گروه صنعتی ایران‌خودرو با شماره تماس ٠٩٦٤٤٠ قابل بررسی و رسیدگی است.»

سهراب برفروشان با اشاره به انتشار برخی ویدئوهای غیرکارشناسی که با هدف تخریب وجهه محصولات ایران‌خودرو در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، تصریح کرد: «با توجه به تکنولوژی مدرن و به‌روز سالن‌های رنگ ایران‌خودرو، احتمال بروز ایرادات ظاهری و دوام در رنگ بدنه به حداقل رسیده است، اما در صورت وجود ایراد نیز با توجه به گارانتی سه‌ساله، مشتریان محترم می‌توانند با مراجعه به شبکه خدمات پس از فروش این شرکت، نسبتبه رسیدگی و رفع ایرادات احتمالی اقدام کنند.»

وی درخصوص خودرو به نمایش گذاشته‌شده در شبکه‌های اجتماعی تصریح کرد: «خودرو دچار تصادف شده و مشخص نیست چه مدت زمانی خودرو در این وضعیت نگه‌داری شده است و در لبه‌های داخلی گلگیر برای نصب تجهیزات اضافه، سوراخ‌کاری انجام شده که لایه‌های رنگ و نواحی گلگیر را از حالت استاندارد رنگی خارج کرده و آنالیز دقیق‌تر مشکل نیازمند بازدید فنی خودرو است.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =