مجمع عمومی عادی سالانه شرکت نفت بهران مربوط به سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱، صبح روز چهارشنبه ۲۱ تیر ماه در سالن زرین هتل پارسیان آزادی برگزار شد.

در این مراسم که با استقبال سهامداران حقیقی و نمایندگان سهامداران حقوقی همراه بود، بیش‌از ۶۸‌درصد صاحبان سهم حضور داشتند و حدود۲۳۰ نفر از سهامداران نیز به‌صورت مجازی شاهد برگزاری مجمع بودند.

در ابتدای این مراسم پس از تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم و پخش سرود ملی، پیام مدیرعامل توسط مجری قرائت شد و پس از اعلام آغاز رسمی مجمع؛ آقای طاهری نماینده بنیاد مستضعفان ریاست مجمع را برعهده گرفت.

در بخش ارائه گزارش عملکرد شرکت نفت بهران آقای اسعد عزیزی، مدیرعامل این شرکت ضمن اعلام میزان جهش اقتصادی درکشور رشد صنعت و در صنعت روانکار، میزان رشد بهران را در سال ۱۴۰۱ فراتر از همه این شاخص‌ها دانست و این موفقیت را ناشی‌از هنر مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی و سناریو محور برشمرد.

وی تاکید کرد بهران با تکیه بر امکانات فنی و سرمایه‌های انسانی، از انعطاف، هوشمندی و چابکی لازم در برخورد با تغییرات محیطی برخوردار بوده و ارتقای مستمر نتایج آن طی سال‌های اخیر نیز موید این مطلب است.

در ادامه خانم مهرابی، مدیر برنامه‌ریزی بهران،گزارش کاملی از عملکرد این مجموعه را ارائه کرد که از مهم‌ترین بخش‌های آن می‌توان به بهبود رکورد سودآوری با ۴۹۵۴میلیارد تومان سود عملیاتی تلفیقی و رکورد صادرات با ثبت بیش‌از ۱۵۴ میلیون دلار، کسب سهم ۴۰درصدی از بازار روانکار کشور و سهم ۴۳درصدی از روانکارهای خودرویی، صادرات به ۲۵ مقصد صادراتی و آغاز فروش محصولات در بازار روسیه، فرمولاسیون ۳۳محصول جدید و معادل‌سازی ۱۴محصول خارجی، رشد ۵درصدی شاخص بهره‌وری در سال ۱۴۰۱ و کسب تندیس جایزه ملی انرژی، دریافت تندیس بلورین جایزه ملی تعالی و انتخاب به عنوان صنعت سبز توسط سازمان محیط‌زیست اشاره کرد.

پس از استماع گزارش حسابرس قانونی، آقای عزیزی به همراه آقای نیک‌نهال؛ مدیر امور مالی، آقای حدیدی؛ مدیر امور حقوقی و خانم میهمی؛ مدیر حسابرسی داخلی به سوالات پاسخ دادند و پس از تعیین روزنامه رسمی و حسابرس قانونی شرکت، صورت‌های مالی مطروحه به اتفاق آرا موردتصویب قرار گرفت.

در پایان این مجمع، از سود خالص تلفیقی این شرکت که با ۷۱‌درصد رشد به رکورد ۴۲۶۹ میلیارد تومان رسیده بود، مبلغ ۳۰۵تومان به هر سهم تعلق گرفت. بازدهی سهم شرکت نفت بهران از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا روز قبل از برگزاری مجمع ۱۹۲درصد بوده و ارزش بازار آن به بیش از ۳۴۴ هزار میلیارد تومان رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =