کد خبر: 245815
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴
تصادف در جاده‌ های عراق

به گزارش « اخبار خودرو » ، علی زراندوز در سرمقاله روز "چهارشنبه ۷ شهریورماه ۱۴۰۲" روزنامه دنیای خودرو، به موضوع « تصادف در جاده‌ های عراق » پرداخت.

عضو شورای سردبیری روزنامه دنیای خودرو در این باره نوشت:

چند روز قبل، رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به همزمانی شهریورماه و ایام اربعین گفت: «شهریور یکی از پرتصادف‌ترین و پرتلفات‌ترین ماه‌ها در تقویم تصادفات جاده‌ای است.»

سردار هادیانفر با بیان اینکه لازم است زائران اربعین، نکات امینی را رعایت کنند، افزود: «افرادی که قرار است با خودرو شخصی به مرزهای زمینی بروند از راننده‌ای استفاده کنند که توان رانندگی در مسیرهای طولانی را داشته باشد.»

متاسفانه با وجود همه توصیه‌ها و تلاش‌ها، روز گذشته مدیر کل بهداشت استان واسط، جزئیاتی از حادثه رانندگی شدید در عراق را اعلام و بیان کرد ه در این سانحه چهار زائر ایرانی در یک سانحه شدید رانندگی در جاده بدره، جان خود را از دست دادند. این حادثه رانندگی بین یک اتوبوس بزرگ و یک اتوبوس دیگر از نوع «کاستر» و همچنین یک خودرو سواری از نوع «کیا فورته» اتفاق افتاده است.

بر اساس گزارش‌های رسیده، خودرو کاستر درحال انتقال زائران ایرانی از مرز به کربلا بوده که سرعت بیش‌از حد، باعث برخورد آن با یک اتوبوس مسافربری شده است.

در این میان راننده خودرو سواری کنترل خود را از دست می‌دهد و پس از برخورد با اتوبوس، در لحظه فوت می‌کند.

جبار الیاسری، مدیرکل بهداشت استان واسط گفت: «به‌محض اینکه مطلع شدیم سانحه رانندگی در جاده بدره-الدبونی اتفاق افتاده است ۱۷ آمبولانس به منطقه اعزام کردیم تا مجروحان را به بیمارستان انتقال دهند.»

مدیرکل بهداشت واسط همچنین گفت وضعیت مجروحان حادثه سطحی، متوسط و وخیم است و در ساعات آینده پیکر چهار زائر ایرانی به مقام‌های کشورمان تحویل داده خواهد شد.

روز یکشنبه هم با وقوع یک تصادف رانندگی در غرب شهر ناصریه در مرکز استان ذی‌قار واقع در جنوب عراق ۷ ایرانی زخمی شدند.

خوشبختانه تاکنون سانحه خبرسازی در جاده‌های کشور و مرتبط با سفر زائران اربعین رخ نداده است و این موضوع نشان می‌دهد کنترل عوامل انتظامی کشور عراق بر جاده‌های این کشور به اندازه پلیس ایران موثر و بازدارنده نیست و ممکن است تا پایان سفرهای اربعین، خدایی ناکرده حوادث بیشتری در جاده‌های عراق برای زائران ایرانی و البته زائران سایر کشورها رخ دهد و خانواده‌های دیگری هم از دیدن عزیزانشان برای همیشه به خاطر بی‌احتیاطی، محروم شوند.

به نظر می‌رسد مسئولان مربوطه در این زمینه می‌توانند با انتقال تجارت و ارائه کمک‌های لازم به کشور همسایه، سبب جلوگیری از بروز این حادث ناگوار شوند. برخی کارشناسان علت آمار بالای تلفات جاده‌ای را در عراق، نبود استاندارهای ایمنی جاده‌ها، قدمت آنها و کیفیت پایین خودروهای مورداستفاده شهروندان می‌دانند.

بر اساس آمار رسمی، تصادفات رانندگی در عراق در سال ۲۰۲۰، جان بیش از ۱۵۰۰ نفر را گرفته است و این آمار همچنین از مجروح شدن بیش‌از ۱۰ هزار نفر خبر می‌دهد.

از سال ۲۰۱۴ و تا پایان سال ۲۰۱۹ به علت جنگ با گروه تروریستی داعش و بحران اقتصادی که کشور عراق در سال ۲۰۲۰ با آن روبه‌رو بود، بیشتر پروژه‌های جاده‌سازی و پل‌سازی در عراق متوقف شدند. البته فعالیت این پروژه ها از ابتدای سال ۲۰۲۱ به صورت جدی دوباره آغاز شده و امید است در سال‌های آینده با اصلاح زیرساخت‌های جاده‌ای در این کشور، شاهد حوادث ترافیکی کمتری در ایام اربعین و سایر مناسبت‌های مرتبط باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =