کد خبر: 246332
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵
واردات خودرو از چین

به گفته یکی از نمایندگان مجلس پس از تصویب آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده در مجلس، ۴ بند آن از سوی دولت تغییر کرد.

در وهله اول قرار بود واردات خودروهای کارکرده توسط اشخاص حقیقی با کارت ملی ممکن و هر فرد مجاز به واردات خودرو به کشور باشد؛ این بند توسط دولت تغییر کرده و شرط واردات خودرو داشتن کارت بازرگانی عنوان شده است؛ بر اساس تصمیم جدید دولت تنها افرادی می‌توانند خودرو دست‌دوم وارد کشور کنند که کارت بازرگانی فعال داشته باشند.

تغییر دوم این آیین در موضوع منشأ ارز واردات خودروهاست؛ طبق آنچه در آیین‌نامه مصوب شده، ارز موردنیاز برای واردات خودروهای کارکرده از طریق ارز حاصل از صادرات خود و دیگران، جذب سرمایه‌گذاری، ارز منشأ خارجی مورد تایید بانک مرکزی، امکان تامین داشت، اما در تغییرات جدید، کمیسیون زیربنایی با تامین ارز از طریق منشأ خارجی موافقت کرده‌ اما استفاده از ارز شخصی افراد در داخل را نپذیرفته‌ است.

دیگر تغییر متن آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده بر احتمال سرقتی بودن خودروهای وارداتی اشاره دارد؛ با توجه به ابراز نگرانی پلیس راهور مبنی‌بر اینکه خودروهای وارداتی سرقتی باشند و مشکلاتی را ایجاد کنند، طبق تغییرات حاصل‌شده در آیین‌نامه مذکور، مسئولیت حقوقی در مورد هرگونه مشکل احتمالی خودروهای کارکرده وارداتی بر عهده شخص یا شرکت واردکننده خواهد بود.

در نهایت هم آخرین تغییر مربوط به سقف حجم موتور خودروهاست. در تغییرات جدید تنها خودروهای تا سقف ۲۵۰۰ سی‌سی اجازه ورود به کشور دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =