مدیرعامل آریادیزل

همکاری ۱۵ساله آریادیزل و بهتام‌روانکار منجر به ساخت نخستین روانکار خودروهای برقی در کشورخواهد شد.

از سال ۲۰۰۵ که نمایندگی انحصاری کامیون‌های سنگین رنو توسط آریادیزل اخذ شد، این شرکت سعی کرد همیشه خدمات را در بالاترین سطح ارائه کند. ازسوی‌دیگر به خاطر همکاری نزدیک توتال با گروه رنو، شرکت بهتام‌روانکار یا همان توتال و الف سابق مسئولیت تامین روانکارهای رنوهای سنگین در ایران را برعهده‌ گرفت.

در رویدادی که تحت‌عنوان «20th km» برگزار شد، همکاری ۱۵ساله بهتام‌روانکار با آریادیزل موردتقدیر قرار گرفت و برنامه‌های آتی این همکاری نیز اعلام شد. در ادامه با مهدی نیازی، مدیرعامل آریادیزل مصاحبه‌ای درخصوص این همکاری هنگام برگزاری این همایش داشتیم. نیازی از همکاری پربار آریادیزل با بهتام‌روانکار گفت و کیفیت بالای روانکارهایی که حتی در محصولات چینی این خودروساز، پیمایش دو میلیون کیلومتری بدون کوچک‌ترین خرابی موتور را به همراه داشتند. اتفاقی که حتی تعجب کمپانی چینی را هم به همراه داشته است!

آریادیزل سعی در پوشش چه بخشی از نیاز خودروهای کاروتجاری کشور را دارد؟

درحال‌حاضر پنج محصول روی خط تولید آریادیزل است که سه مورد مربوط به برند سی‌اندسی بوده که کامیون و کشنده‌های موردنیاز بازار را تامین می‌کند. دو محصول هم اخیرا جهت حضور در بخش دیگری از خودروهای تجاری به عنوان کامیونت‌های برند کاما که متعلق به گروه دانگ‌فنگ است نیز از سال گذشته به محصولات آریادیزل اضافه شده، در ماه آینده نیز از یک ون برقی رونمایی خواهیم کرد که قرار است بخش مسافربری را پوشش دهد.

2میلیون کیلومتر پیمایش بدون خرابی با روغن‌های «بهتام‌روانکار» محقق شد

روند همکاری آریادیزل و بهتام‌روانکار به چه شکل بوده است؟

پس از آغاز همکاری با رنو فرانسه در سال ۲۰۰۵ به خاطر ارتباط تنگاتنگ رنو با توتال به‌دلیل پیوسته بودن هویت این دو برند، از همان زمان به توصیه شرکت رنو سراغ محصولات توتال رفتیم که در ایران با مشارکت و به نام «به‌توتال» تولید می‌شد؛تجربه و سفری که امروز با بهتام پیش رفته و این شرکت به نوعی تبدیل به شریک تجاری ما شده است. دانش سطح بالا و دیدگاه تجاری این شرکت و همچنین اطمینان خاطری که به بهتام داشتیم، آریادیزل را مجاب کرد طی همکاری با سی‌اند سی و کاما نیز روانکارهای این شرکت را جهت تامین در خط و خدمات پس از فروش پیشنهاد دهیم.

به همین ترتیب روانکار این دو برند چینی نیز به طور انحصاری توسط شرکت بهتام‌روانکار تامین می‌شوند. شاهد کیفیت این روغن موتورها نیز نمونه‌هایی از کشنده‌های سی‌اندسی هستند که با کارکرد نزدیک به 2میلیون کیلومتر، نیازی به تعمیر موتور پیدا نکرده‌اند.

توصیه ما به مشتریان همیشه این است حتی اگر خدمات را در خارج از شبکه آریادیزل دریافت می‌کنند، از فیلتر اصلی و روانکار اختصاصی درنظر گرفته‌شده برای آنها یعنی محصولات بهتام‌روانکار استفاده کنند. با وجود کیفیت نامناسب سوخت اما تجربه ۱۵ساله از محصولات بهتام اطمینان خاطری به ما داده است که آن را به مشتریان منتقل می‌کنیم.

2میلیون کیلومتر پیمایش بدون خرابی با روغن‌های «بهتام‌روانکار» محقق شد

آیا صرفا رعایت الزامات فنی رنو بانی ایجاد همکاری با بهتام بود؟

این الزام در محصولات سی‌اندسی وجود نداشت و برای برند کاما نیز می‌توانستیم سراغ روانکار دیگری برویم که صرفه اقتصادی بیشتری داشته باشد. اما تجربه کسب‌شده در کامیون‌های رنو باعث شد، باوجود معرفی شرکت‌های دیگری برای تامین روانکار ازسوی این دو برند ما به واسطه این تجربه پافشاری کنیم.

سرانجام پس از مدت زمان طولانی، ارسال اسناد و مدارک، تست‌های فراوان و نمونه‌ها این دو شرکت بدون هیچ بحثی پیشنهاد ما را پذیرفتند و درحال‌حاضر نیز شرکای چینی در مذاکرات خود به این نکته اشاره دارند میزان خرابی و سرویس موتور در سایر کشورهای عرضه‌شده این محصولات بسیار بیشتر از ایران است.

به باور ما یکی‌از دلایل اصلی این شرایط؛ استفاده از روانکار مناسب بوده است. البته شرکت‌های دیگری هم برای تامین روانکار، پیشنهادهای بسیاری را ارائه کرده‌اند ولی ما به این جریان به‌عنوان یک کارگاه سودآور نگاه نمی‌کنیم، بلکه نگاه ما استراتژیک و با هدف‌گذاری برای سلامت خودرو است.

بسیاری از خودروهای حاضر در همایش «۲۰کیلومتر» از بین محصولات تولیدشده توسط آریادیزل نیستند، برای آنها چه خدمات ویژه‌ای را درنظر گرفته‌اید؟

شرکت‌های مختلفی اقدام به وارد کردن این تریلی‌ها کرده‌اند ولی مصرف‌کننده ارتباطی با این شرکت‌ها ندارد. یکی از اهداف ما برای برگزاری چنین همایش‌هایی آشنا کردن آنها با آریادیزل و منافعی است که از خدمات آریادیزل کسب می‌شود.

در همین همایش، کلوپ ویژه مشتریان از سمت تیم بازاریابی تاسیس می‌شود و به واسطه کارت VIP اهداشده به آنها می‌توان از مزایایی همچون تعویض روغن با استفاده از محصول اختصاصی بهتام یاد کرد. هدف اصلی ما به‌صورت کلی شبکه‌سازی با افرادی است که با محصولات آریادیزل آشنایی چندانی ندارند و سطح کیفی خدمات ارائه‌شده را نیز تا به حال از نزدیک ندیده‌اند.

درمورد محصول آتی که ماه آینده رونمایی می‌شود، چه برنامه‌ای دارید؟

با توجه به سیاست‌های داخلی و همچنین از دیدگاه جهانی باید به سمت پشتیبانی از محصولات برقی برویم. نگاه ما بلندمدت است. به باور شخصی من ممکن است طی ۲ تا ۳ سال محصولات برقی در بازار ایران اقتصادی شوند ولی هدف ما آغاز تحقیقات درباره این محصولات و همکاری با تیم خارجی طراح این محصول برای تست‌های میدانی، میزان پیمایش و زمان شارژ و بهبود آن تا زمان فراهم شدن تاسیسات شارژ لازم-که دولت روی آن سرمایه‌گذاری کرده است- خواهد بود. پس از گذر موفق از این تست‌ها اقدام به عرضه عمومی آنها خواهیم کرد.

آیا برای تامین روانکارهای برقی اقدامی صورت گرفته است؟

در محصول برقی بزرگ‌ترین چالش برای مالک و تولید کننده،‌ بحث باتری است اما فراموش نکنید سرعت رشد صنایع های‌تک فراتر از سایر صنایع است. به همین ترتیب خدمات ارائه‌شده برای این محصولات نیز پیشرفت سریعی خواهند داشت و باتوجه به راهکارهای فعلی برای افزایش سرعت شارژ لازم است.

مسیر انتخاب‌شده در دنیا و همچنین کشور صحیح است ولی شاید بهتر باشد این مسیر ابتدا برای خودروهای سواری طی شود، چراکه مساله آلودگی هوا بیشتر به خودروهای سواری مربوط است.

بنابراین فرصت دانش‌اندوزی در خودروهای سواری باعث خواهد شد در خودروهای تجاری مسیر هموارتری را در کشور طی کنیم. قطعا سیاست‌های ما در شرکت آریادیزل به این سمت است که از حمایت‌های کلان کشور پیروی کنیم. وقتی بخش زیادی از توجه وزارت صنایع معطوف به خودروهای برقی است، حتما سرمایه‌گذاری‌های ما نیز در این بخش خواهد بود.

برای رونمایی از محصول آتی در ماه آینده از همکاران شرکت بهتام و سایر تولیدکنندگان داخلی دعوت به عمل خواهیم آورد تا پس از بازدید اولیه از این محصول، بررسی کنند چه بخشی از تولید داخل را می‌توانند برعهده بگیرند.

ممکن است این خودروهای برقی روانکار کمتری مصرف کنند اما خدمات دیگری وجود دارند که شرکت بهتام می‌تواند در اختیار ما قرار دهد. این اطمینان را می‌دهم روابط ما و شرکت بهتام به قدری استراتژیک است که می‌توانیم همکاری بلندمدتی را حتی در دوران برقی‌سازی ادامه دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =