کد خبر: 247912
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳
پنجمین نمایشگاه خودرو تهران در شهر آفتاب

به گزارش « اخبار خودرو » ، علیرضا کافی در سرمقاله روز ( چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ ) روزنامه دنیای خودرو، به موضوع « نمایشگاه خودرو تهران » پرداخت.

عضو شورای سردبیری روزنامه دنیای خودرو در این باره نوشت:

نمایشگاه خودرو تهران را شاید بتوان بزرگ‌ترین گردهمایی فعالان صنعت خودرو در کشور دانست. رویدادی که این روزها در شهرآفتاب تهران در حال برگزاری است و هر یک از شرکت‌های خودروساز و یا واردکنندگان خودرو با نمایش دستاوردهای جدید خود دور هم جمع شده‌اند تا مخاطبان صنعت خودرو از متخصص‌ها و مصرف‌کنندگان خودرو را برای بازدید محصولات خود به نمایشگاه شهر آفتاب ترغیب کنند.

این دوره اما نمایشگاه بیشتر حال و هوای برقی شدن دارد. خودروهای برقی از شرق آسیا به ایران آمده‌اند و در بین آنها می‌توان نمونه‌های ژاپنی را هم دید.

در این نمایشگاه که هدف اصلی آن نمایش محصولات جدید برای مردم و مصرف‌کنندگان خودرو در کشور است، نقاط ضعفی نیز دیده می‌شود که اشاره به آن خالی ازلطف نیست. جا داشت نمایشگاه خودرو تهران باتوجه به سرعت رشد تکنولوژی در این صنعت که حالا دامن‌گیر صنعت خودرو چین نیز شده است، بخش‌های جانبی جذابی را نیز برای متخصصان صنعت خودرو، فعالان این حوزه و حتی مردم عادی برگزار می‌کردند تا بیشتر با جزئیات این صنعت روبه‌پیشرفت، استراتژی شرکت‌های چینی حاضر در بازار ایران و آینده این صنعت آشنا شوند.

به راستی جای خالی نشست‌های تخصصی در نمایشگاه خودرو تهران کاملا احساس می‌شود. در نشست‌های تخصصی این امکان می‌توانست به مرحله اجرا برسد تا چینی‌ها که به‌عنوان صاحب تکنولوژی درحال تسخیر بازار ایران هستند، به تشریح روند حرکت خود در صنعت خودروی جهان برای مخاطبان عام و خاص بپردازند.

ازسوی‌دیگر تعامل سازنده‌ای هم بین خودروسازان و قطعه‌سازان برای داخلی‌سازی قطعات خودروهای نسل جدید شکل بگیرد تا علاقه‌مندانی که برای دیدن خودروهای جدید به نمایشگاه آمده‌اند، در بیشتر مواقع با برخی غرفه‌دارانی که اطلاع از مشخصات فنی خودروهای روز روبه‌رو نشوند و این امکان برایشان فراهم شود تا نگاهشان به صنعت خودرو وسیع‌تر باشد.

نمایشگاه خودرو تهران می‌توانست از یک گردهمایی نمایشگاهی، به یک هماورد تخصصی در صنعت خودرو تبدیل شود تا علاوه‌بر ایجاد هم‌افزایی بین فعالان این صنعت، در بخش خدمات پس از فروش نیز فضا را برای آگاه‌سازی تکنسین‌های فعال در کشور فراهم آورد.

به هر شکل اگرچه این فرصت در نمایشگاه جاری از دست رفت اما جا دارد شرکت‌های خودروساز به ویژه بزرگان این صنعت، تمرکز بیشتری بر تخصصی کردن نمایشگاه‌های خودرویی داشته باشند تا کارشناسان و فعالان این حوزه علاوه‌بر تعامل با متخصصان خارجی حتی اگر تنها از کشور چین باشند؛ با یکدیگر نیز به تبادل افکار و اندیشه بپردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =