کد خبر: 248042
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲

با تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید نگران مصرف سوخت نباشید

فونیکس تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید که به عنوان تیگو 8 ای پلاس (e+) هم شناخته می‌شود از جمله محصولات مدیران خودرو است که به عنوان یک خودرو باکیفیت و مدرن در حال مونتاژ در ایران است و می‌توان آن را یک راه‌حل مناسب برای رسیدن به آسمان آبی و پاک معرفی کرد. خودروهای هیبریدی چند سالی است که در دنیا وارد بازار شده‌اند و با توجه افزایش نرخ سوخت حالا از خودروهای پلاگین هیبرید (PHEV) به عنوان آینده صنعت خودروسازی یاد می‌شود.

بر همین مبنا نمایندگی 777 مدیران خودرو به عنوان یکی از قوی‌ترین بازوهای فروش خودرو در کشور تلاش خود را برای معرفی بهتر یک خودرو پاک که قرار است در داخل کشور نیز مونتاژ شود، آغاز کرده و تلاش می‌کند مسئولیت خود را برای تغییر نگاه در استفاده از خودروهای روزمره به عمل نزدیک کند.

تیگو 8 پرو ، قوی ترین پلاگین هیبرید ایران

نگاهی به عملکرد تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید

فونیکس تیگو 8 هیبریدی نیز در حال حاضر پرچمدار خودروهای پاک در ایران است و نگاهی به مشخصات فنی آن ثابت می‌کند این همان راه‌حل واقعی و قطعی برای کاهش آلودگی هواست. تیگو 8 e پلاس، پرقدرت و کم‌مصرف تیگو 8 ئی پلاس از سه منبع مجزا نیرو می‌گیرد و با ترکیب آن، به یک خودرو هوشمند، پرقدرت و در عین حال پاک تبدیل شده که رکوردهای جالبی از خود به جا می‌گذارد. استفاده از یک موتور بنزین‌سوز 1.5 لیتری، به همراه دو موتور برقی که از باتری‌های نصب شده زیر اتاق نیرو می‌گیرد، جمعا می‌تواند 325 اسب بخار را به چرخ‌های جلو منتقل کند. به واسطه دو موتور الکتریکی، گشتاور سهمگین این خودرو به 510 نیوتن متر می‌رسد که برای از جا کندن آن و ثبت شتاب باورنکردنی کافی است.

گیربکس تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید

در نسل جدید خودروها که به پیشرانه پلاگین هیبریدی مجهز هستند، از گیربکس‌های مخصوص DHT استفاده می‌شود. سه حالت کلی حرکتی برای این گیربکس تعریف شده‌اند که شامل حالت رانندگی برقی، حالت ترکیبی و حالت رانندگی با موتور درون‌سوز است. در حالت آخر، فقط پیشرانه احتراق داخلی خودرو برای حرکت در دسترس راننده قرار خواهد داشت. در حالت تمام الکتریکی نیز این خودرو می‌تواند حداکثر 75 کیلومتر را با باتری‌های 19.27 کیلووات ساعتی خود طی کند.

تیگو 8 پرو ، قوی ترین پلاگین هیبرید ایران

تجربه رانندگی با تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید

اما نکته جذاب دیگر برای رانندگی این خودرو، امکان نرم‌افزاری برای تنظیم دلخواه در استفاده از موتور برقی و موتور بنزینی است که در 9 حالت مختلف می‌تواند در اختیار راننده باشد. این 9 حالت متنوع، در مسیرهای مختلف کارکرد خود را نشان می‌دهد و برای استفاده از گشتاور بیشتر یا شارژ باطری از طریق موتور بنزینی طراحی شده و یک بازی شطرنج‌گونه برای راننده و سرنشین است.

مصرف سوخت و نحوه شارژ این خودرو

تیگو 8 هیبریدی همراه با یک شارژر خانگی عرضه می‌شود که با استفاده از آن می‌شود در مدت 3 ساعت باتری‌های خودرو را شارژ کرد همچنین درجایگاه های فست شارژ شهری که در میدان آزادی و برج میلاد تعبیه شده در 30 الی 40 دقیقه شارژ کامل می گردد.

علاوه بر این استفاده از ترمز در این خودرو به منزله یک شارژر دیگر برای پر کردن باتری‌ها هم هست و ترمز کردن به منزله اتلاف انرژی نخواهد بود. نکته جالب دیگر درباره تیگو 8 هیبرید، مصرف بنزین آن است که در حالت استفاده همزمان از موتورها، به 1.5 لیتر در 100 کیلومتر می‌رسد.

در عین حال این خودرو 1.8 تنی در حالت استفاده کامل از موتور بنزینی و سرعت متوسط، هم حدود 4.5 لیتر در هر 100 کیلومتر سوخت مصرف می‌کند که میزان مصرف قابل قبولی است.

از نگاه برخی، هزینه شارژ کردن باتری خودرو با برق شهری و پریزهای آپارتمانی که در مشاعات وجود دارد، گران و دور از صرفه اقتصادی برآورد می‌شود در حالی که با توجه به ظرفیت باتری و میزان برقی که برای شارژ لازم دارد، می‌توان دقیقا برق مصرفی را بر اساس کیلو وات ساعت، محاسبه کرد و آن را به ریال تبدیل نمود. طبق محاسبات عادی، شارژ باتری تیگو 8 هیبریدی حدود 7 هزار تومان یعنی به اندازه دو لیتر بنزین آزاد هزینه دارد، به صرفه نیست؟

قرار گرفتن باتری در زیر اتاق از نگاه برخی به معنی آسیب‌پذیر بودن آن تلقی شده در حالی که باتری تیگو 8 هیبریدی در یک کاور ضد آب، ضد حریق و ضد ضربه قرار دارد.

تیگو 8 پرو ، قوی ترین پلاگین هیبرید ایران

گارانتی و خدمات پس از فروش

با توجه به سطح بالای تکنولوژی به کار رفته در ساخت خودروی تیگو 8 هیبریدی، برخی نسبت به ارائه خدمات به آن دچار نگرانی هستند در حالی که نگاهی به گستردگی نمایندگی‌های خدمات پس از فروش مدیران خودرو در کشور، این تشویش را برطرف می‌کند. مدیران خودرو همواره در تامین قطعات و رفع نقص فنی خودروهایش چه در دوران گارانتی و چه پس از آن موفق بوده است.

تیگو 8 ای پلاس یا پلاگین هیبرید 7 سال گارانتی باطری و قطعات و همچنین 5 سال سرویس رایگان خدمات را دارا می باشد و از این نظر جای نگرانی نخواهید داشت.

تکنولوژی و امکانات تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید

تیگو 8 پرو ، قوی ترین پلاگین هیبرید ایران

تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید یک خودرو به روز و سرشار از فناوری است و برخی نسبت به استفاده از همه نرم‌افزارها و امکانات این خودرو دچار تردید هستند اما لازم به ذکر است که امکانات رفاهی و کاربردی این خودرو از طریق مانیتور یا ابزارک‌های در اختیار راننده و سرنشین قرار می‌گیرد و فراگیری آن خصوصا برای نسل جوان، ساده و حتی هیجان‌انگیز است. استفاده از برنامه‌ها و مودهای مختلف در این خودرو می‌تواند به کاهش مصرف سوخت یا برنده شدن در رقابت‌های دوستانه و مهارت رانندگی در حین سفر یا تردد روزانه به کار بیاید.

با توجه به اسراف در مصرف سوخت فسیلی در کشور، ممکن است به زودی قیمت بنزین به شکل غیرمنتظره بالا برود و به این ترتیب مزیت استفاده از بنزین از میان خواهد رفت. علاوه بر این خودروهای سبز و آبی که برقی و هیبریدی‌ها هستند برای ورود به محدوده طرح ترافیک از مشوق‌های قابل توجهی بهره می‌برند و در صورت در اختیار داشتن یک دستگاه تیگو 8 هیبریدی، می‌توانید به آسانی تردد نمایید.

شرایط فروش تیگو 8 هیبریدی و نحوه ثبت نام

شرایط فروش این خودرو بصورت نقدی و اقساط 60 ماهه می باشد که با توجه به 7 سال گارانتی قطعات و باطری خیال شما از هر هزینه ای آسوده خواهد بود برای دریافت اطلاعات بیشتر و بازدید حضوری خودرو در شعب تهران و کرج می توانید با کارشناسان مدیران خودرو 777 در تماس باشید. و همچنین در صورت تمایل می توانید فرم لینک ذیل را جهت ثبت نام این خودرو تکمیل نمایید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

آخرین اخبار