کد خبر: 248101
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۳

به نقل از تعمیرگاه گیربکس باز , تیگو 7 شاسی بلند زیبا از شرکت چینی چری در سال 2016 به بازار معرفی گردید و با سرعت جزو پرطرفدارترین خودروهای چینی شاسی بلند کشورمان شد , این خودرو با دو مدل IE و پرو در ایران موجود است .

گیربکس تیگو 7 ساخت کجاست

این شاسی بلند چینی از یک موتور 1.5 لیتر که 147 اسب بخار با 210 نیوتن متر گشتاور در هر دو مدل Ie و Pro استفاده می کند. موتور این خودرو به یک گیربکس اتوماتیک CVT متصل است . در مورد شتاب از صفر تا صد Tigo 7 باید بدانید که در حدود 10 ثانیه است و مصرف سوخت این خودرو حدود 7.5 لیتر در صد کیلومتر است.

سوالی که ذهن شما را درگیر کرده و بابت آن به این مطلب مراجعه کرده اید این است که بدانید این گیربکس ساخت چه کشوری است تا برای تعمیر گیربکس تیگو 7 دچار مشکل نشوید , نگران نباشید گیربکس این خودرو توسط یک شرکت حرفه ای آلمانی به نام ZF طراحی و تولید می شود البته باید این را بگوییم که در حال حاضر تحت لیسانس این شرکت و در چین توسط شرکت چری این عمل صورت می گیرد و اگر به نکاتی که در این مطلب به شما منتقل می شود دقت کنید می توانید از گیربکس خودرو خود مراقبت کنید.

رایج ترین مشکلات گیربکس تیگو 7

تاخیر در تعویض دنده: این مشکل ممکن است به دلیل نقص در سنسور ، دریچه های الکتریکی ، برنامه ریزی گیربکس یا سیستم الکتریکی خودرو ایجاد شود.
ضربه در هنگام تغییر دنده: خرابی بوته ها ، یاتاقان ها ، کلاچ ها یا نقص در واحد کنترل گیربکس (TCU) می تواند این مشکل را ایجاد کند.
سر و صدای غیر طبیعی از گیربکس: نقص در دنده ها ، یاتاقان ها یا سایر اجزای داخلی گیربکس می تواند منجر به تولید سر و صدای غیر طبیعی شود.
نشت روغن گیربکس: خرابی واشرها ، سوراخ ها ، تماس ها یا نقص در پوسته گیربکس می تواند باعث نشت روغن شود.
نوسانات و ارتعاش در حین رانندگی: نقص در مبدل گشتاور ، گیربکس CVT یا سیستم انتقال قدرت می تواند منجر به ارتعاش و نوسانات در حین رانندگی شود.
چراغ چک گیربکس: چراغ نشان دهنده نقص در سیستم گیربکس است و باید توسط یک متخصص بررسی شود.

عوامل موثر در بروز مشکلات گیربکس Tigo 7

استاندارد مونتاژ: استاندارد مونتاژ تیگو 7 در ایران با وجود تحولات اخیر هنوز کاملا ایده آل نیست و می تواند بر عملکرد گیربکس نیز تاثیر منفی بگذارد.
شرایط آب و هوایی: رانندگی در شرایط آب و هوایی نامطلوب ، مانند گرما و سرما زیاد ، می تواند به گیربکس Tigo 7 فشار وارد کند و احتمال مشکلات را افزایش دهد.
رانندگی نامناسب: سرعت زیاد ، ضربه های ناگهانی ، بارگذاری سنگین و عدم تغییر دنده به موقع می تواند به گیربکس فشار وارد کند و عمر مفید آن را کاهش دهد.
عدم تعویض به موقع روغن گیربکس: عدم تعویض روغن گیربکس طبق راهنمای خودرو می تواند در طول زمان منجر به خرابی شود.

راه حل مشکلات گیربکس Tigo 7:

با یک مکانیک متخصص برای تعمیر گیربکس اتوماتیک خودرو خود مشورت کنید: در صورت بروز هرگونه مشکل در گیربکس Tigo 7 ، لازم است که این موضوع را با یک مکانیک متخصص با تجربه در زمینه تعمیر گیربکس اتوماتیک در میان بگذارید کنید.
استفاده از قطعات یدکی اورجینال: استفاده از قطعات یدکی اورجینال و استاندارد در تعمیر گیربکس از اهمیت زیادی برخوردار است.
رعایت نکات رانندگی مناسب: رانندگی ایمن ، کنه های نرم ، بدون بار سنگین و تغییر دنده به موقع می تواند به حفظ سلامت گیربکس کمک کند.
سرویس دوره ای و تعویض روغن : بازرسی منظم گیربکس توسط سرویس و مکانیک دوره ای خودرو می تواند در جلوگیری از مشکلات احتمالی مفید باشد. تا جایی که شما بجای هزینه سنگین تعمیر گیربکس بهتر است هزینه تعویض روغن گیربکس اتوماتیک را بپردازید و خیال خود را راحت کنید.

نکاتی در مورد ریمپ ها و به روز رسانی گیربکس Tigo 7:

ربمپ و بروزرسانی گیربکس Tigo 7 می تواند در برخی موارد به حل مشکلات جزئی و بهبود کارایی آن کمک کند.
ریمپ ها و به روزرسانی ها باید توسط متخصصان با استفاده از تجهیزات کامل و تخصصی انجام گردد.
به روز رسانی ریمپ و گیربکس ممکن است شامل ضمانت خودرو نباشد و گارانتی آن از بین برود .

جمع بندی :

در این مقاله سعی کردیم توضیحات مختصر و مفیدی در مورد خودرو تیگو 7 و گیربکس و لوازم آن و نحوه نگه داری و مدیریت آن برای اینکه آسیب و هزینه روی دست شما قرار ندهد ارایه بدیم امیدواریم با دقت و نگه داری مناسب شما از ایجاد این هزینه ها جلوگیری شود و این توضیحات برای شما مفید باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

آخرین اخبار