کد خبر: 95474
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸
1740549

قهرمان معروف ترین پیست تعیین پایداری خودرو در جهان معرفی شد در این پیست خودرو برای ۲۴ ساعت متوالی در حال حرکت است.

به گزارش دنیای خودرو به نقل از مهر، مسابقاتی که همه ساله در پیست معروف Le Mans ۲۴ hour برگزار می شود از یک نظر با تمامی رقابتهای اتوموبیل رانی سراسر جهان تفاوت دارد و آن ملاک قراردادن پایداری خودرو در مدت ۲۴ ساعت حرکت متوالی است. خودروهایی که از سوی برترین برندهای خودروسازی سراسر جهان در این رقابت دیدنی حاضر می شوند باید در پیست آن که مراحل و ویژگیهای خاصی دارد به مدت ۲۴ ساعت مداوم حرکت کنند.

1740549

برای نزدیک به ۱۵ سال شرکت خودروسازی آئودی حاکم بلامنازع این رقابت بوده اما حالا پورشه با خودروی هایبریدی۹۱۹ Hybrid خود که از موتور توربوشارژ قدرتمندی بهره می برد توانست آئودی Audi R۱۸ e-tron را پشت سر بگذارد. این خودرو به دلیل مشکلات فنی از حضور در ادامه این مسابقه باز ماند.

سه راننده معروف یعنی مارک وبر، تیمو برنارد و برندون هارلی به نوبت محصول جدید پورشه را که با شماره ۱۹ در این رقابت حاضر شده بود هدایت می کردند.

پیست Le Mans ۲۴ hour در فرانسه واقع شده و از سال ۱۹۲۳ نخستین سری از رقابتهای اتومبیل رانی در آن برگزار شد. در حال حاضر پورشه از حیث قهرمانی در رقابتهایی که در این پیست مخصوص برگزار می شود رکورد دار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =