کد خبر: 97841
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸

پژو، خودروساز آرام و خاطره ساز فرانسوی در تکاپوست تا هرچه بیشتر و بهتر هاچ‌بک‌های داغ خود را به بازار معرفی نماید

پژو، خودروساز آرام و خاطره ساز فرانسوی در تکاپوست تا هرچه بیشتر و بهتر هاچ‌بک‌های داغ خود را به بازار معرفی نماید و برای این کار از هیچ تلاشی دست‌بردار نیست. حال شعبه پاریسی پژو دست‌به‌کار شده و نمونه‌ای گلف‌گونه از هاچ‌بک ۳۰۸ را با ظاهری وحشی و موتوری قدرتمند آماده نموده و البته دیروز آن را در فستیوال ۲۰۱۵ گوودوود به نمایش گذاشت.
[caption id="attachment_115126" align="aligncenter" width="765"]Peugeot 308 GTi Peugeot 308 GTi[/caption]
[caption id="attachment_115137" align="aligncenter" width="765"]Peugeot 308 GTi Peugeot 308 GTi[/caption]
موتور مورد استفاده در ۳۰۸ همان موتور مشهوری است که این چند وقت در محصولات مختلف مینی، سیتروئن، BMW و البته پژو به کار رفته است. موتوری ۱٫۶ لیتری با ۲۷۰ اسب‌بخار قدرت و مجهز به توربو که در یک نمونه ارزان‌تر با قدرت ۲۵۰ اسب و ۲۴۳ پاوندفوت گشتاور هم تولید می‌گردد. این مدل در هر دو گونه موتور به یک گیربکس شش سرعته دستی مجهز است و قدرت را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. ۳۰۸ همچنین به یک دیفرانسیل لغزش محدود torsen نیز مجهز است تا داغی بر پیشانی همه رقیبان نهد. شتاب صفر تا صد این مدل در گونه ۲۵۰ اسبی ۶٫۲ ثانیه و در گونه ۲۷۰ اسبی ۶ ثانیه است و درنهایت می‌تواند به تندی ۲۳۰ کیلومتر در ساعت نیز برسد. در این زمینه می‌توان گفت که پژو کار جالب‌توجهی انجام داده چراکه سرسخت‌ترین رقیبش یعنی گلف GTI هم قدرت و شتابی در همین حد و حدود دارد.
[caption id="attachment_115141" align="aligncenter" width="765"]Peugeot 308 GTi Peugeot 308 GTi[/caption]
[caption id="attachment_115136" align="aligncenter" width="765"]Peugeot 308 GTi Peugeot 308 GTi[/caption]
خبر خوب درباره ۳۰۸ این است که ترمزهای خودرو نیز اصلاح شده‌اند و با نمونه‌های قوی‌تری تعویض شده‌اند. ۳۰۸ ارتفاع نمونه GTI را کاهش داده و با استفاده از تایرهای میشلن پیلوت اسپرت و رینگ‌های ۱۹ اینچی ۵ پره، ۳۰۸ را زیباتر و مستحکم‌تر از گذشته ساخته است. جدیدترین گربه سان تولید پژو شیری دورنگ است، سیاه و قرمز است و همین نکته که رنگ خودرو به دو قسمت سیاه و قرمز تقسیم شده بر ابهت خودرو افزوده است و نشانی از مفهومی زیبایی است که پژو در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۳ از آن در محصولاتش رونمایی کرد. نخستین بار پژو این شیوه رنگ‌آمیزی دوگانه را در محصولات مفهومی‌اش از جمله اونیکس به کار برد که به شدت مورد استقبال قرار گرفت.
[caption id="attachment_115133" align="aligncenter" width="765"]Peugeot 308 GTi Peugeot 308 GTi[/caption]
[caption id="attachment_115134" align="aligncenter" width="765"]Peugeot 308 GTi Peugeot 308 GTi[/caption]
[caption id="attachment_115135" align="aligncenter" width="765"]Peugeot 308 GTi Peugeot 308 GTi[/caption]
اسپویلر سقف، اگزوزهای دوبل کروم کاری شده، رینگ‌های مشکی، تریم حکاکی شده GTI در رکاب‌های خودرو و کابین دست‌دوزی شده با چرم که نخ‌های قرمز در میانه آن قرار دارد به همراه پدال‌های آلومینیومی و صفحه نمایشگر بزرگ‌تر از جمله امکانات دیگر این مدل زیباست.   منبع :پدال

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =