سایپا

شرکت سایپا موفق به رشد 43 درصدی میزان درآمد خود در مقایسه با ماه گذشته شد. بنا بر آن‌چه از این شرکت روی سامانه کدال ثبت شده، این آمار در مقایسه با ۶ ماهه ابتدای سال جاری نیز ۴۵ درصد افزایش را ثبت کرده است.

به گزارش «اخبار خودرو»،شرکت سایپا موفق به رشد 43 درصدی میزان درآمد خود در مقایسه با ماه گذشته شد. بنا بر آن‌چه از این شرکت روی سامانه کدال ثبت شده، این آمار در مقایسه با ۶ ماهه ابتدای سال جاری نیز ۴۵ درصد افزایش را ثبت کرده است. بنا بر این گزارش، نماد بورسی «خساپا» در گزارش فعالیت ماهانه (منتهی به شهریورماه سال جاری) خود، میزان درآمد‌های شرکت را متشکل از مجموع فروش «داخلی»، «صادراتی» و «درآمد ارائه خدمات»، بالغ بر ۹.۸۸۵.۳۸۲ میلیون ریال به ثبت رسانده است.

   پرچم پراید با 151 بالاست
شرکت ایرانی تولید اتومبیل سایپا در آخرین ماه تابستان سال جاری، بیشترین میزان فروش را در بخش داخلی «خانواده تیبا» در اختیار گرفته و در رتبه بعد «خانواده پراید» همچنان در صف فروش قرار دارد که بازمانده این خانواده یعنی پراید 151 همچنان یکه‌تازی می‌کند. همچنین شاهد رشد ۲۷ درصدی مجموع فروش این دو محصول «خساپا» در شهریورماه هستیم.

   کاهش سهم تولید محصولات مشترک
بنا بر این گزارش، در بخش فروش‌های خارجی شرکت سایپا بیشترین میزان فروش مربوط به محصولات SKD (محصولاتی که به‌صورت قطعات نیمه‌منفصل وارد کشور می‌شوند) بوده است که به تعداد ۱۲۰ دستگاه از این نوع خودروها فروش رفته است.

   تیبا؛ پرچمدار فروش سایپا
شرکت سایپا در ۶ ماه ابتدایی سال جاری بیشترین میزان فروش را در محصولات «خانواده تیبا» و «خانواده پراید» (به‌طور مشخص وانت ۱۵۱) به خود دیده که بیشترین سهم در این دوره در اختیار خانواده تیبا قرار دارد.

   استقبال از محصولات جدید
افزایش فروش محصولات همیشگی سایپا در حالی است که بازار خودرو از عرضه محصولات جدید سایپا ازجمله خودرو شاهین و خودرو‌های کوییک R و S نیز استقبال خوبی داشته است. 
سایپا همچنین در هفته پایانی شهریورماه، برنامه فروش و تکمیل وجه ۴۰هزار دستگاه خودرو از محصولات خود را در دستور کار قرار داد و در نیمه شهریور قرعه‌کشی کرد. سایپا همچنین در هفته گذشته برنامه فروش گسترده ۲۰هزار دستگاه خودرو را در قالب پیش‌فروش یک‌ساله اجرا 
کرد. 
ضمن این‌که با توافقی که میان خودروسازان صورت گرفته است، از مهرماه امسال دو خودروساز بزرگ برنامه عرضه ۲۵هزار دستگاه خودرو را ماهانه به‌طور مشترک و به‌صورت فروش فوق‌العاده در برنامه دارند. 
سایپا برای برنامه‌های فروش فوق‌العاده، خودرو‌هایی را انتخاب کرده است که اطمینان دارد در بازه سه‌ماهه می‌تواند آن‌ها را تحویل دهد. در این طرح‌ها، همه ۹ مدل خودرویی که در طرح‌های فروش و مشارکتی بوده است با تیراژ‌های مختلف عرضه می‌شود. 
سایپا همچنین در سه‌ماهه نخست امسال طرح فروش فوق‌العاده ۱۰هزار دستگاه خودرو را داشته که همه خودرو‌های این طرح را به مشتریان تحویل داده است.

  تولید دویست هزارمین خودرو تا پایان نیمه اول سال
به دلیل برخی موضوعات در تامین ارز، قطعات برخی خودرو‌ها از گمرک ترخیص نشده که موجب شده است اکنون با خودرو‌های ناقصی مواجه باشیم، خودروهایی که یک یا دو قطعه ناقصی دارند که کاتالیست یکی از این قطعات است. 
اما به‌رغم مشکلات ناشی از ویروس کرونا و تخصیص ارز برای ترخیص قطعات خـــــودرو، سایپا موفق شد روند تولید را از ابتدای سال به‌گــــــونه‌ای پیش ببرد که تا پایان نیمه نخست سال دویست هزارمین خودرو خود را تولید کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =