آرین‌ پارس‌ موتور خمین

مشتریان ایرانی، شرکت آرین‌موتور را به‌عنوان نماینده فروش و خدمات پس از فروش خودروهای میتسوبیشی ژاپن، دی‌اس فرانسه و تایرهای بریجستون می‌شناسند و بعد از ممنوعیت واردات خودرو این شرکت با احداث خطوط تولید خودروهای سواری و تجاری در شهر خمین قصد دارد به‌جرگه تولیدکنندگان خودرو در کشور بپیوندد.

به گزارش «اخبار خودرو»،روز جمعه گذشته سیدرضا فاطمی‌امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در آخرین مرحله از بازدیدهای استان مرکزی با همراهی عزت‌الله اکبری تالارپشتی (رئیس کمیسیون صنایع‌ومعادن مجلس شورای‌اسلامی)، علیرضا نظری (نماینده مردم خمین در مجلس شورای‌اسلامی) و مسئولان استان مرکزی و شهرستان خمین از خطوط تولید خودروهای سواری و تجاری مجتمع صنعتی آرین‌موتور خمین بازدید کردند. مشتریان ایرانی، شرکت آرین‌موتور را به‌عنوان نماینده فروش و خدمات پس از فروش خودروهای میتسوبیشی ژاپن، دی‌اس فرانسه و تایرهای بریجستون می‌شناسند و بعد از ممنوعیت واردات خودرو این شرکت با احداث خطوط تولید خودروهای سواری و تجاری در شهر خمین قصد دارد به‌جرگه تولیدکنندگان خودرو در کشور بپیوندد. به‌گزارش خبرنگار اعزامی روزنامه «دنیای‌خودرو» فعالیت این کارخانه از یک سال پیش آغاز شده و پس از خارج شدن نخستین‌نمونه‌ از محصولات تجاری آن از خطوط تولید قرار است تا پایان سال جاری شاسی‌بلند سواری لاماری نیز به‌صورت جداگانه‌ توسط مجتمع صنعتی آرین‌موتور تولید و به‌بازار خودرو عرضه شود.

تسهیل در تولید شاسی‌بلند لاماری
وزیر صنعت، معدن و تجارت طی بازدید از دو سایت تولیدی مجتمع صنعتی آرین‌موتور اعلام کرد: «تا پایان سال ۱۴۰۴ تمام خودروسازان داخل کشور به‌صورت خصوصی فعالیت خواهند کرد.» حال شرکت آرین‌موتور پس از همکاری با اصلی‌ترین شریک خودروسازش یعنی میتسوبیشی به‌تجربه خوبی برای تولید یک شاسی‌بلند با امکانات رفاهی مطلوب، توان مناسب و ظاهر به‌روز رسیده که نمونه‌های آن را می‌توان در شوروم‌های این شرکت مشاهده کرد؛ محصولی که در یکی از خودروسازان آسیایی به‌خاطر استفاده از مجموعه پیشرانه و انتقال قدرت به‌روز و ژاپنی به‌عنوان یک پرچمدار شناخته می‌شود. براساس اطلاعات موجود توان تولیدشده از پیشرانه 5/1 لیتری پرخوران لاماری برابر با ۱۹۷ اسب‌بخار و گشتاور آن ۲۸۵ نیوتون‌متر است. گفتنی است بستر فعالیت‌های تولیدی آرین‌موتور پیش از آغاز تحریم‌ها و به‌واسطه تلاش میتسوبیشی برای ورود به‌فاز تولید در ایران با نگاه صادراتی شروع شده بود و از آن زمان طرف ژاپنی با ارتباط مستمر خود با آرین‌موتور توانست مسیر تولید این شاسی‌بلند را درخط تولید خمین هموار کند. براساس گزارش‌های واصله روزبه‌روز شاهد اضافه شدن تجهیزات بیش‌تر در این کارخانه هستیم؛ به‌طوری که برخی تست‌های کنترل کیفی محصولات تجاری در سایت دوم این مجتمع صنعتی انجام می‌شود. گفتنی است تجهیزات استفاده‌شده در این خط تولید به‌سفارش شریک ژاپنی تهیه و تعبیه شده است. به‌این ترتیب می‌توان انتظار سطح کیفی بالایی را از لاماری با آپشن‌های فراوان داشت که با قیمت‌گذاری مناسب می‌تواند رقیب سرسختی برای گزینه‌های فعلی و آتی بازار باشد.

حمایت از داخلی‌سازی تجاری‌ها
فاطمی‌امین، وزیر صمت هنگام بازدید از سایت تولیدی مجتمع صنعتی آرین‌پارس‌موتور به‌ظرفیت مناسب تولید ون مسافری و مینی‌بوس JAC سانری در آرین‌دیزل پایا اشاره کرد و گفت: «از این ظرفیت می‌توان برای تامین خودروهای آمبولانس هلال احمر و وزارت بهداشت استفاده کرد.» وی افزود: «باید برای تسهیل استفاده از این محصول با این کاربری برنامه‌ریزی انجام شود.» وزیر صمت همچنین از داخلی‌سازی قطعات خودروهای تولیدی درمجتمع صنعتی آرین‌پارس‌موتور تمجید کرد و گفت: «قول‌هایی برای تسهیل در روند تولید خودرو توسط بخش‌خصوصی داده شده است.» فاطمی‌امین در پایان بازدید به‌چند سوال خبرنگار روزنامه «دنیای‌خودرو» پاسخ داد. او درباره موضوع واردات خودرو به‌پاسخ همیشگی نداشتن برنامه برای واردات تا پایان سال جاری اشاره کرد. فاطمی‌امین درمورد افزایش عمق داخلی‌سازی ون‌های آرین‌دیزل نیز گفت: «دولت از این اقدام بخش‌خصوصی حمایت می‌کند.»
گفته می‌شود بازدید از مجتمع صنعتی آرین‌پارس‌موتور نخستین بازدید خودرویی وزیر صمت پس از در دست گرفتن سکان وزارت صنعت، معدن و تجارت توسط اوست.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اورمو IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    0 0
    پرخوران چیه تورو خدا .یه ساعته دارم میخندم. مگه شما توربو رو اختراع کردین که اسم میزارین براش.
  • ممد IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    0 0
    خیلی خوبه.ولی اگر مثله بقیه مسولان نشن و به قیمت بالاتر از جهانی نفروشن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =