کِنورث

بسیاری از تولیدکنندگان بین‌المللی به این بازار ورود کرده و با سرمایه‌گذاری در این کشور، سهمی از این بازار به‌دست آورده‌اند، برخی برندها نیز در این کشور پدید آمده و رشد کرده‌اند که عرصه را برای رقابت سایر تجاری‌سازان بزرگ دشوارتر کرده است.

به گزارش «اخبار خودرو»،ایالات‌متحده نه‌تنها یکی از بزرگ‌ترین بازارهای خودروهای تجاری را در اختیار دارد، بلکه همواره یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان در این بخش نیز بوده است. در کنار آن‌که بسیاری از تولیدکنندگان بین‌المللی به این بازار ورود کرده و با سرمایه‌گذاری در این کشور، سهمی از این بازار به‌دست آورده‌اند، برخی برندها نیز در این کشور پدید آمده و رشد کرده‌اند که عرصه را برای رقابت سایر تجاری‌سازان بزرگ دشوارتر کرده است. در این میان، چهار برند آمریکایی پرطرفدار شامل فریت‌لاینر، پتربیلت، نویستار و کِنورث به‌رغم حضور رقبای سرسخت، سهم خود را از این بازار حفظ کرده‌اند.
سهم 40درصدی فریت‌لاینر از بازار آمریکا
فریت‌لاینر که برندی پیشرو در بازار کامیون آمریکاست و زیر نظر دایملر فعالیت می‌کند، شهرت خود را از تولید کامیون‌های سنگین دیزلی کلاس ۸ و همچنین کلاس‌ ۵ و ۷ به دست آورده، این در حالی است که در سال‌های اخیر این تجاری‌ساز بزرگ آمریکایی مانند بسیاری از تولیدکنندگان بین‌المللی به تولید خودروهای الکتریکی روی آورده است. این تجاری‌ساز 40درصد سهم بازار کامیون‌های تجاری در آمریکا را در اختیار دارد و بیشترین تعداد کامیون را در آمریکا به فروش می‌رساند که حدود ۱۹۰هزار دستگاه در سال می‌شود. این خودروسازی برای بیش‌از ۳هزار کارگر ایجاد اشتغال کرده است و در زمینه تولید خودروهای مربوط به ترانزیت، کامیون‌های سنگین و نیمه‌سنگین و خودروهای مربوط به صنایع گاز فعالیت می‌کند. اکثر رانندگان و اپراتورها، خودروهای فریت‌لاینر را به دلیل قیمت و هزینه عملیاتی مقرون‌به‌صرفه انتخاب می‌کنند. همچنین اکثر تولیدات این کارخانه از موتورهایی با قدرت350 تا 600اسب‌بخار برخوردار هستند. فریت‌لاینر از دو مدل‌ e-cascadia و eM2 به‌عنوان مدل‌های الکتریکی خود رونمایی کرد. این دو کامیون الکتریکی جدید به برادران خود یعنی مرسدس eActros، فوسو eCanter، مرسدس سیتارو الکتریکی و اتوبوس مدرسه Saf-T Liner C2 می‌پیوندند و باعث می‌شوند دایملر از نظر سبد محصولات کامیون‌ها و اتوبوس‌های الکتریکی کامل‌ترین مجموعه را در اختیار داشته باشد. eCascadia از مجموعه باتری ۵۵۰ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند و حداکثر برد حرکتی آن به ۴۰۰ کیلومتر می‌رسد. کامیون مدیوم‌دیوتی eM2 نیز بیشتر برای کاربردهای توزیع محلی بوده و باتری ۳۲۵ کیلووات ساعتی آن قدرت ۴۸۰ اسب بخاری و محدوده حرکتی ۳۷۰ کیلومتری را تأمین می‌کند.
کِنورث؛ برند فناورانه بازار آمریکا

دو برند کنورث و پتربیلت، دو مجموعه بزرگ تجاری‌سازی آمریکایی هستند که زیرنظر مجموعه پاکار فعالیت می‌کنند. Kenworth که در زمینه کامیون‌های متوسط و سنگین کلاس8 کار می‌کند، در واشنگتن مستقر است و یکی از سه برند اصلی پاکار محسوب می‌شود. کنورث حدود 14درصد سهم بازار آمریکا را در اختیار دارد و موفق شده سالانه درآمدی حدود 20میلیارد دلار را به ثبت برساند. نقطه قوت محصولات این برند برای رانندگان و اپراتورها، فناوری ناوبری و کمک‌راننده فوق‌العاده‌ای است که آسایش خاصی را برای آن‌ها به همراه می‌آورد. ازسوی‌دیگر کامیون‌های کنورث مصرف سوخت پایینی دارند که باعث کاهش هزینه مصرف سوخت ناوگان می‌شود. از جدیدترین محصولات این خودروسازی می‌توان به مدل به‌روزرسانی‌شده T680 اشاره کرد که ویژگی آن آیرودینامیک بالاست. پیشرانه جدید MX-13 پاکار در این خودرو به‌کار رفته که مطابق با مقررات آژانس حفاظت از محیط‌زیست آمریکاست. این موتور به بهبود مصرف سوخت T680 کمک می‌کند. این پیشرانه ۱۲. لیتری بین ۴۰۵ تا ۵۱۰ اسب‌بخار قدرت و ۲۱۰۰ تا ۲۵۰۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند و در کنار گیربکس ۱۲ سرعته پاکار و اکسل‌های 40K پاکار قرار می‌گیرد. علاوه بر این، پیشرانه ۱۰.۸ لیتری MX-11 پاکار با قدرتی بین ۳۵۵ تا ۴۵۵ اسب‌بخار هم برای T680 قابل‌سفارش خواهد بود.

پتربیلت؛ کامیونی با مصرف سوخت پایین در آمریکا
پتربیلت دیگر تولیدکننده آمریکایی کامیون‌های متوسط و سنگین، در سال 1939 تاسیس شد و از شرکت‌های تابعه برند پاکار است. تمرکز پتربیلت بر ساخت کشنده‌های فوق‌سنگین و قدرتمندی است که برای مسیرهای بزرگراهی و ترانزیتی ساخته می‌شوند که در کنار فوق کارآمد بودن این محصولات، به ویژگی پرطرفدار این کامیون‌ها تبدیل شده است.
پتربیلت حدود 13درصد سهم بازار آمریکا را به خود اختصاص داده است. Peterbilt اکثر کامیون‌ها را با گزینه‌های سوخت جایگزین می‌سازد. برخی کامیون‌های این خودروسازی بدنه آلومینیومی دارند که باعث می‌شود سبک‌تر و مصرف سوخت بیشتری داشته باشند.

درآمد 3.3میلیارد دلاری نویستار در سال 2021
نویستار اینترنشنال یکی از برندهای آمریکایی است که در زمینه تولید کامیون و کشنده، اتوبوس مدارس و اتوبوس‌های تجاری فعالیت می‌کند. همچنین این تولیدکننده شاسی‌هایی برای موتورخانه‌ها و وانت‌ها می‌سازد و یک طراح و سازنده موتورهای دیزلی با برچسب خصوصی برای بازارهای وانت و پیکاپ است. Lonestar و سری LT از مدل‌های اینترنشنال با ظاهری زیبا و فوق‌العاده باکیفیت هستند. Navistar سهم بازار 11درصدی در صنعت حمل‌ونقل تجاری ایالات متحده دارد و برای حدود17 هزار نفر اشتغال‌زایی کرده و درآمدی حدود 3.3میلیارد دلاری در سال 2021 به ثبت رسانده است. محصولات، قطعات و خدمات با برند Navistar از طریق شبکه‌ای متشکل از 1000 فروشگاه در ایالات‌متحده آمریکا، برزیل، کانادا و مکزیک فروخته می‌شوند. آنها بیش‌از 60 نمایندگی در 90 کشور جهان دارند. کامیون‌های نویستار به دلیل عملکرد بالا طرفدارانی را جذب کرده‌اند. این کامیون‌ها به ویژه برای قدرت و عملکرد شناخته‌شده هستند. چنین عملکردی باعث می‌شود مدل‌هایی مانند Lonestar برای حمل‌ونقل‌های خاص هم مناسب باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =