ایستگاه‌های سوپرشارژ خودروهای برقی

انبوهی از پیشرفت‌ها در حوزه باتری وجود دارد؛ اگرچه اکثر آن‌ها به این زودی‌ها به‌واقعیت تبدیل نمی‌شوند، اما سرآغازی خواهند بود برای توسعه این صنعت با اهمیت. یکی از شرکت‌هایی که طی سال‌های اخیر مدعی ایجاد فناوری‌های جدید در حوزه باتری خودروهای برقی بوده، شرکت StoreDot است.

به گزارش «اخبار خودرو»،انبوهی از پیشرفت‌ها در حوزه باتری وجود دارد؛ اگرچه اکثر آن‌ها به این زودی‌ها به‌واقعیت تبدیل نمی‌شوند، اما سرآغازی خواهند بود برای توسعه این صنعت با اهمیت. یکی از شرکت‌هایی که طی سال‌های اخیر مدعی ایجاد فناوری‌های جدید در حوزه باتری خودروهای برقی بوده، شرکت StoreDot است.
StoreDot ادعا می‌کند که شارژ باتری خودروهای الکتریکی را از ساعت‌ها به‌چند دقیقه کاهش داده است. البته پس از این همه سال گزارش درمورد خودروهای برقی، تردیدهای جدی درخصوص این فناوری وجود دارد. با این حال اکنون این شرکت اعلام کرده است که شرکت ثالث دیگری با موفقیت فناوری باتری EV StoreDot را مورد تایید قرار داده است.
طی سال‌های اخیر پیشرفت‌های بی‌شماری در حوزه باتری خودروهای برقی به‌دست آمده است. با این حال تا به‌امروز تقریبا هیچ‌یک از این فناوری‌ها به‌نتیجه نرسیده‌اند. بسیاری از این فناوری‌ها ممکن است در یک موقعیت آزمایشی «کار» کنند، اما در خودروهای برقی که در جاده هستند تست نشده‌اند و مشخص نیست تا چه‌اندازه این فناوری‌ها عملیاتی هستند.
باتری‌های حالت جامد ممکن است یکی از نخستین پیشرفت‌های باتری‌های خودروهای برقی باشد که به‌ذهن می‌رسد. درحالی که بسیاری از شرکت‌ها روی فناوری باتری کار می‌کنند، کاربرد آن در وسایل نقلیه ممکن است هنوز دور از دسترس باشد. به‌نظر می‌رسد تلاش‌های موفقیت‌آمیزی در رابطه با تنظیم فرمولاسیون باتری به‌جای فناوری کاملا جدید انجام شده است. تسلا در این مسیر موفقیت زیادی داشته است؛ مانند بسیاری از تامین‌کنندگان برتر سلول باتری در سراسر جهان این شرکت هم به‌موفقیت‌هایی رسیده است. StoreDot توسعه‌دهنده باتری‌هایی با شارژ سریع شدید (XFC) است که به‌طور خاص برای خودروهای الکتریکی طراحی شده‌اند. StoreDot می‌گوید که تا سال 2024 باتری‌های XFC آن قادر خواهند بود برای پیمودن 100 مایل باتری را ظرف پنج دقیقه شارژ کنند. این شرکت انتظار دارد زمان شارژ 100 مایلی تا سال 2028 به‌سه‌دقیقه و تا پایان دهه به‌دودقیقه کاهش یابد.
Shmuel De-Leon Energy ) SDLE)، یک آزمایشگاه مستقل باتری، اخیرا باتری‌های 30 Ah Pouch Cell XFC StoreDot را آزمایش کرده که برای تولید خودروهای الکتریکی آماده است. براساس گزارش این آزمایشگاه فناوری باتری StoreDot دارای قابلیت شارژ سریع و چگالی بالاست و از نظر تجاری قابل دوام است.
با توجه به‌کنگره خودروهای سبز، SDLE باتری‌های EV را در 1000 چرخه متوالی شارژ سریع فوق‌العاده متوالی قرار داد تا آزمایش‌های مربوط به «چگالی انرژی، نرخ شارژ، شرایط عملکرد و... » را تکمیل کند. آزمایش‌ها نشان داد که باتری‌ها در تراکم انرژی 300 وات بر کیلوگرم پیشرو هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =