بزرگ‌ ترین ناوگان برقی جمع‌آوری زباله در بریتانیا راه‌اندازی

این کامیون‌های الکتریکی از انرژی تولیدشده از زباله‌ها استفاده خواهند کرد

امروزه استفاده از خودروهای پاک در سراسر دنیا، به امری ضروری تبدیل شده است. کشورهای بسیاری در این زمینه گام‌های مهمی برداشته‌اند تا از این طریق بتوانند ناوگان حمل‌ونقل خود را با مدل‌های پاک و بدون آلاینده تجهیز کرده و نقش مهمی در کاهش آلایندگی شهرها بردارند.

از این رو، ورود خودروهای پاک به تمام سازمان‌ها و بخش‌های مختلف حمل‌ونقلی در دستور کار دولت‌ها قرار گرفته است و تولیدکنندگان نیز به‌عنوان بخش بزرگی از این تحول، به طراحی و تولید مدل‌های جدید روی آورده‌اند.

در تازه‌ترین اقدام نیز شورای شهر وست‌مینستر انگلیس اعلام کرده است که با همکاری شرکت Veolia بزرگ‌ترین ناوگان برقی جمع‌آوری زباله‌ها در بریتانیا را راه‌اندازی خواهد کرد.

این خودروها نسل بعدی توسعه وسایل نقلیه الکتریکی جمع‌آوری زباله (RCV) هستند و خدمات پاک‌تر و بی‌صداتری را ارائه می‌کنند. البته برق لازم برای آن‌ها با انرژی تولیدشده از زباله‌هایی که جمع‌آوری می‌کنند، تامین می‌شود. نکته حائزاهمیت این خودروها آن است که از انرژی تولید شده از زباله‌ها، استفاده خواهند کرد.

نجات محیط‌زیست با تولید برق از زباله

این ناوگان جدید که به‌زودی در وست‌مینستر رونمایی می‌شود، بر پایه کامیون‌هایی طراحی شده که توسط Dennis Eagle Ltd در وارویک ساخته شده‌اند. این کامیون‌ها ستون اصلی ناوگان زباله‌های بدون آلایندگی هستند که شامل 90وسیله‌نقلیه برقی نظافت خیابان‌ها می‌شود.

استفاده از این طرح مقامات محلی را قادر به دسترسی به منابع مالی برای پروژه‌های سبز بدون استقراض خواهد کرد و به تسریع کاهش کربن در سراسر لندن کمک کند. به‌عنوان‌مثال طرح الکتریکی‌سازی ناوگان زباله توانسته است به وام 12میلیون پوندی دسترسی پیدا کند.

یعنی آن‌که حمایت‌های دولتی از چنین طرح‌هایی، به‌طور مستقیم سودآوری بالایی برای دولت‌ها خواهد داشت و سرمایه بسیاری جذب این طرح‌ها خواهد کرد. بنابراین حمایت دولت و ارائه تسهیلات به طرح‌های کاهنده آلودگی هوا، هزینه‌هایی نهایی دولت‌ها را کاهش داده و در کوتاه‌مدت، سرمایه و هزینه‌ها را به چرخه بازمی‌گرداند.

نجات محیط‌زیست با تولید برق از زباله

طرح توجیهی تولید برق از زباله باتوجه به محدودیت‌هایی که در زمینه منابع انرژی وجود دارد و افزایش مشکلات ناشی‌از مصرف سوخت‌های فسیلی، می‌تواند طرحی پربازده و مناسب باشد. با افزایش شهرها و جمعیت انسان‌ها، مصرف‌گرایی منجر به تولید زباله‌های زیادی شده است که به نوبه خود سلامت جوامع را به خطر می‌اندازد.

در سال‌های اخیر از بیوگاز به عنوان یک منبع عمده برای تامین انرژی در سطح جهان یاد شده است که هم می‌تواند به طور مستقیم در تولید انرژی حرارتی و روشنایی به کار برود و هم گزینه مناسبی برای استفاده در مولدهای احتراق داخلی، پیل‌های سوختی و... برای تولید برق باشد.

به همین دلیل ساخت نیروگاه‌های بیوگاز به عنوان گامی موثر در زمینه تامین انرژی مورد نیاز و همین‌طور حل بحران زباله‌های شهری شناخته می‌شود؛ چراکه به نوبه خود می‌تواند از انتشار آلاینده‌های زیست‌محیطی جلوگیری کند. همین موضوع سبب شده است امروزه از زباله به‌عنوان طلای سیاه یاد شود و در کشورهای توسعه‌یافته تولید برق از زباله مورد تحقیق، بررسی و اجرا قرار گرفته است.

کاهش استفاده از منابع برق با تولید انرژی از زباله

هر وسیله نقلیه الکتریکی تا 89درصد کربن کمتری را در مقایسه با ناوگان دیزلی منتشر می‌کند. Veolia برای تهیه، طراحی و راه‌اندازی زیرساخت شارژ جدید که قادر به شارژ 54 وسیله‌نقلیه به‌طور هم‌زمان خواهد بود، فعالیت کرده است. شارژ هوشمند

این امکان را برای ناوگان فراهم می‌کند تا با دریافت برق در زمان‌های غیراوج مصرف، از شبکه ملی پشتیبانی کند و مصرف از منابع محلی را کاهش دهد.

پاسکال هاورت، مدیرعامل Veolia گفت: «اقدام بسیار فوق‌العاده‌ای است که تیم‌های ما با شورای شهر وست‌مینستر همکاری می‌کنند تا خدمات پاک‌تر، سبزتر و بی‌سروصداتری را برای ساکنان، مشاغل و توریست‌ها در سراسر شهر ارائه دهند.»

وی همچنین افزود: «استفاده از زباله‌های جمع‌آوری‌شده به منظور تأمین انرژی ناوگان الکتریکی، یک نوآوری هیجان‌انگیز است و ایجاد یک حلقه انرژی، استفاده از منابع محلی برای اجرای خدمات راه کاهش می‌دهد.»

وی ادامه داد: «به راه‌حل‌هایی که Veolia در همکاری با وست مینستر برای ایجاد خدمات شهری پایدار موردنیاز حال و آینده ارائه می‌شود، افتخار می‌کنم؛ چراکه ما یکی از پیشگامان این بخش هستیم.»

سرمایه‌گذاری 20میلیون پوندی بریتانیا برای 45 کامیون بدون آلاینده

شورای شهر وست‌مینستر از ناوگان RCVهای الکتریکی رونمایی کرد که از زباله‌های جمع‌آوری‌شده نیرو می‌گیرند. این سازمان 20میلیون پوند برای خرید 45کامیون جدید بدون آلایندگی سرمایه‌گذاری کرده که در هفته‌های آینده معرفی خواهند شد.

وست‌مینستر به‌تدریج کل ناوگان کامیون 80نفره خود را در بزرگ‌ترین برنامه کربن‌زدایی در نوع خود جایگزین خواهد کرد. بسیاری از این وسایل نقلیه در یک انبار کاملا الکتریکی جدید در Landmann Way در نزدیکی Bermondsey قرار خواهند گرفت.

خودروهای برقی باتری‌های خود را با کشیدن نیروی الکتریکی از یک مرکز بازیافت انرژی مجاور که از زباله‌های جمع‌آوری‌شده از خانه‌ها و مشاغل در وست‌مینستر تولید می‌شود، شارژ می‌کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =