کد خبر: 49766
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۱

هفته گذشته صاحب یک خودروی پژو ۴۰۵ کارکرده که بابت آن حدود ۱۹ میلیون تومان پرداخت کرده بود خودرویش را با جرثقیل به تعمیرگاه آورد و ...

به گزارش دنیای خودرو ، هفته گذشته صاحب یک خودروی پژو ۴۰۵ کارکرده که بابت آن حدود ۱۹ میلیون تومان پرداخت کرده بود خودرویش را با جرثقیل به تعمیرگاه آورد و به تعمیرکار گفت: «در اتوبان در حال حرکت بودم که ناگهان صدایی از زیر خودرو شنیدم، در همان زمان خودرو در حرکت خاموش شد و چراغ‌های چک و روغن روشن شدند.»

مکانیک هم بعد از اینکه حرف‌های مالک خودرو را شنید گفت: «من فکر می‌کنم خودروی شما به علت تعویض دیرهنگام روغن موتور دچار کثیفی و لخته شدن روغن گردیده به طوری که اویل پمپ دیگر نتوانسته آن را پمپ کند و در نتیجه اویل پمپ از کار افتاده است.» مالک خودروی پژو ۴۰۵ نیز پاسخ داد: «… آری درست است! زیرا این خودرو ۱۵۰ هزار کیلومتر کار کرده است و من این اواخر همیشه روغن موتور را با ۱۰ هزار کیلومتر تأخیر تعویض می‌کرده‌ام».

فرهاد سعادت مکانیک این خودرو به خبرنگار ما گفت: «وقتی به علت تعویض دیرهنگام، روغن موتور به اصطلاح لجن می‌شود یا به صورت لخته درمی‌آید، دیگر به راحتی نمی‌تواند توسط اویل پمپ، ارسال شود بنابراین گیر می‌کند و ساچمه‌های فنر آن می‌شکند این وضعیت در نهایت منجر به یاتاقان زدن خودرو می‌شود که تعویض یاتاقان، تعویض پیستون‌ها و متعلقات، تراش سرسیلندر، تعویض اویل پمپ و تسمه تایم و همچنین تعویض زنجیر اویل پمپ را در پی دارد که در مورد این خودروی پژو ۴۰۵ شاهد هزینه‌ای در حدود دو میلیون تومان هستیم.» روغن موتور علاوه بر شست‌وشوی قطعات و شناور نگه داشتن قطعات در خود، وظیفه خنک‌کاری موتور را نیز بر عهده دارد که انجام این فرآیند فقط به کمک اویل پمپ امکان‌پذیر است. بزرگ‌ترین ایراد رانندگان ایرانی این است که فکر می‌کنند اگر بر روی روغن موتوری عدد ۸۰۰۰ کیلومتر درج شده حتماً باید در آن زمان تعویض شود غافل از این که نهایت عمر استفاده روغن موتورها ۴۰۰۰ کیلومتر است زیرا روغن موتورهای مورد استفاده در ایران استاندارد کامل جهانی را ندارند حال چه برسد به اینکه فردی روغن موتور را با ۱۰ هزار کیلومتر تأخیر تعویض کند. به گفته مکانیک خودرو: یکی دیگر از اشتباه‌هایی که در بین مردم جا افتاده این است که فکر می‌کنند زمان تعویض روغن موتور را سیاه بودن آن نشان می‌دهد در صورتی که کاملاً اشتباه است. حال در اینجا ما خودرویی داریم که به دلایلی که در بالا ذکر شد دچار مشکل شده و ما می‌خواهیم در ادامه مراحل تعویض قطعات و درست شدن خودرو را به طور عملی یاد بگیریم:

[caption id="" align="aligncenter" width="500"]تعویض روغن موتور تعویض روغن موتور[/caption]

بعد از تشخیص مکانیک، ابتدا موتور را از روی بدنه خودرو جدا کرده سپس متعلقات سرسیلندر را باز کرده و مشغول باز کردن سرسیلندر می‌شویم. متأسفانه برخی از مشکل‌ها در هنگام تعمیر خود را نشان می‌دهند که در اینجا بعد از باز کردن سرسیلندر متوجه می‌شویم که نیاز به تراش دارد که سیت‌های آن دچار مشکل شده‌اند، مشکلی که منجر به تراش سرسیلندر می‌شود. موتور برای بار اول به تعمیر اساسی نیاز پیدا کرده و دوم اینکه به دلیل کارکرد زیاد این خودرو بعضی از قطعات مانند سوپاپ از آب‌بندی خارج شده که نیاز به آب‌بندی و تمیز کردن کربن‌های ناشی از احتراق دارد.

[caption id="" align="aligncenter" width="500"]تعویض روغن موتور تعویض روغن موتور[/caption]

پس از انجام مرحله تعمیر سرسیلندر، نوبت به اصلی‌ترین مرحله یا تعویض یاتاقان‌ها می‌رسد که مشکل اصلی موتور است. علت اصلی که این مشکل را به وجود آورده، نرسیدن روغن موتور به این اجزا است. وظیفه اصلی یاتاقان‌ها مهار کردن قدرت و خلاصی میل‌لنگ هست که اگر به درستی عمل نکنند موتور به درستی کار نمی‌کند. ۱۰ عدد پیچ پنج یاتاقان ثابت میل‌لنگ را باز و معمولاً برای باز کردن یاتاقان‌ها و پیچ‌های آنان از روش حلزونی استفاده می‌کنیم.

[caption id="" align="aligncenter" width="500" class=" "]تعویض روغن موتور تعویض روغن موتور[/caption]

بعد از تعویض یاتاقان‌ها و قبل از جمع کردن آن، بهترین کار این است که قطعاتی همچون پیستون، شاتون و متعلقات آن‌ها را تعویض کرده. اولاً به خاطر اینکه از مشکلات جدید که شاید در آینده به وجود بیاید و احتمال تحمیل هزینه جدید و دوباره کاری داشته باشد جلوگیری می‌شود و دوم این که اغلب این قطعات به دلیل کارکرد زیاد گشاد کرده و نیاز به تعویض دارند هر چند که کار کرد این خودرو ۱۵۹ هزار کیلومتر می‌باشد و بهتر آن است که تعویض شوند.

[caption id="" align="aligncenter" width="500"]تعویض روغن موتور تعویض روغن موتور[/caption]

بعد از تعویض پیستون و یاتاقان‌ها، نوبت به بستن آنها می‌رسد که ابتدا پیستون‌ها را داخل جداره سیلندر جازده و انتهای شاتون‌ها را فیلمی باریک از روغن ریخته و بر روی محور میل‌لنگ قرار داده و یاتاقان‌ها را نیز به روغن آغشته کرده و به کمک پیچ‌هایش آنان را به یک دیگر متصل می‌کنیم و مشغول بستن آن می‌شویم که به صورت حلزونی باز شده و به همان صورت می‌بندیم و در پایان با استفاده از آچار تورک متر آنها را سفت می‌کنیم اما منظور از فیلم باریک روغن آن است که هنگام کار کرد روغن به شکل نوار فیلم بین قطعات قرار می‌گیرد.

[caption id="" align="aligncenter" width="500"]تعویض روغن موتور تعویض روغن موتور[/caption]

به گفته صاحب خودرو که  معتقد بود:  از زیر ماشین صدا می‌آمد تشخیص مکانیک بر این بود که احتمالاً اویل پمپ آن نیز از کار افتاده باشد که بعد از بررسی متوجه شدیم که حدس ما درست بوده است. اویل پمپ وسیله‌ای است که وظیفه دارد روغن را به کانال‌های اصلی بفرستد که اویل پمپ‌ها از نظر چرخ‌دنده‌هایش با یک دیگر تفاوت دارند که در دو نوع پمپ دنده‌ای و پمپ روتوری در خودروها مورد استفاده قرار می‌گیرد که روغن بین چرخ دنده‌ها قرار گرفته و با استفاده از فشاری که به آن وارد می‌شود روغن موتور را پمپاژ می‌کند.

[caption id="" align="aligncenter" width="500"]تعویض روغن موتور تعویض روغن موتور[/caption]

بعد از تعویض قطعه کهنه اویل پمپ، اویل پمپ تازه را در جای اصلی خود که کارتر و پایین میل‌لنگ می‌باشد قرار داده، سپس اویل پمپ نیروی اصلی خود را از گردش محور میل‌لنگ گرفته و مایع مورد نظر را در کارتر به محل‌های مورد نظر پمپاژ می‌کند اویل پمپ دارای صافی است که علاوه بر فیلتر روغن که روغن را تصفیه می‌کند خود نیز قبل پمپاژ روغن با استفاده از توری خود از ورود بعضی از ناخالصی‌ها جلوگیری می‌کند. البته اویل پمپ روتوری که در خودروهای امروزی مورد استفاده قرار می‌گیرد نیروی خود را از میل‌لنگ یا میل سوپاپ می‌گیرد.

[caption id="" align="aligncenter" width="500"]تعویض روغن موتور تعویض روغن موتور[/caption]

اویل پمپ را بر جای خود با استفاده از پیچ‌هایش  که آن را به بلوک سیلندر متصل می‌کند سفت کرده و سایر اجزا را به آن متصل می‌کنیم که معمولاً مکانیک‌ها بعد از تعویض اویل پمپ همراه آن نیز فیلتر روغن را تعویض می‌کنند چرا که فیلتر روغن تصفیه‌کننده روغن است و ناخالصی‌های آن و رسوبات و کربن‌های ناشی از احتراق را تصفیه می‌کند.

[caption id="" align="aligncenter" width="500"]تعویض روغن موتور تعویض روغن موتور[/caption]

بعد از تعویض فیلتر روغن و سفت کردن اویل پمپ و متصل کردن زنجیر اویل پمپ به محور میل‌لنگ آماده جمع کردن کارتر می‌شویم اما به ساختار داخلی فیلتر روغن نگاه کوتاهی می‌اندازیم همان‌طور که گفتیم فیلتر روغن وظیفه تصفیه روغن را به عهد دارد:   یعنی داخل فیلتر روغن سوپاپی تعبیه شده به نام (سوپاپ اطمینان) که کار کرد این سوپاپ این است که اگر فیلتر روغن دچار نارسایی و کثیف شدن شد راه فرعی برای روغن باز کند و آن را بدون تصفیه ارسال کند.

[caption id="" align="aligncenter" width="500"]تعویض روغن موتور تعویض روغن موتور[/caption]

حال نوبت به تمیز کردن کارتر یا پوسته اصلی اویل پمپ است که محل قرارگیری روغن موتور نیز می‌باشد قبلاً از واشر برای آب‌بندی کارتر استفاده می‌شد اما الان از چسب برای آب‌بندی استفاده می‌کنیم برای شستن محفظه کارتر از برس سیمی استفاده می‌کنیم چرا که لجن زیادی از روغن در کارتر است و برای قطعات تازه تعویض مضر است اما ما به این دلیل از چسب استفاده می‌کنیم که آب‌بندی کاملی ایجاد می‌کند و دیر فرسوده می‌شود و نصب آن نیز آسان‌تر است.

[caption id="" align="aligncenter" width="500"]تعویض روغن موتور تعویض روغن موتور[/caption]

حالا کارتر را بر روی پوسته و بلوک سیلندر قرار می‌دهیم که پیچ‌هایش را که ۲۴ عدد است به ترتیب روی آن قرار داده و مشغول به بستن آن می‌شویم و بعد از سفت کردن پیچ‌ها با استفاده از تورک متر آن را سفت می‌کنیم.

[caption id="" align="aligncenter" width="500"]تعویض روغن موتور تعویض روغن موتور[/caption]

بعد از جمع کردن سیلندر و کارتر و تعویض یاتاقان‌ها و اویل پمپ و بعد از آوردن سرسیلندر از تراش و آب‌بندی سوپاپ‌ها نوبت به جمع کردن سرسیلندر می‌رسد که به وسیله پیچ‌هایش آن را به بلوک سیلندر متصل می‌کنیم البته به روش حلزونی سرسیلندر را جمع کرده زیرا دو روش وجود دارد برای جمع کردن سرسیلندر اول ضربدری و دومی حلزونی که معمولاً از روش حلزونی استفاده می‌شود و از تورک متر برای سفت کردن آن استفاده می‌گردد که بعد از بستن سرسیلندر قالپاق سوپاپ را روی آن قرار داده و آن را می‌بندیم.

[caption id="" align="aligncenter" width="500"]تعویض روغن موتور تعویض روغن موتور[/caption]

در آخرین مرحله بعد از بسته شدن کامل موتور ماشین، آن را روی خودرو متصل می‌کنیم و سایر قطعات مکانیکی و الکتریکی را به آن متصل می‌کنیم که حداقل هزینه تعمیر اساسی برای این خودرو دو میلیون تومان اعلام شد. در پایان توصیه مکانیک‌ها به رانندگان این است که نسبت به تعویض به موقع روغن موتور و فیلتر روغن خود اقدام نمایید و از درستی کار کردن اویل پمپ و سایر قطعات مطمئن شوند زیرا رعایت بعضی از موارد از بروز مشکلات بزرگ و کوچک جلوگیری می‌کند همچنین از هزینه‌هایی هنگفت که باید پرداخت شود نیز جلوگیری می‌کند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 91
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نيكرفتار ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    6 3
    سلام ممنون از اطلاعات مفیدتون،ی سوْال دارم اینکه بنده روغن ماشینمو با تاخیر عوض کردم واز زیر ماشین صدایی شبیه پروانه میومد حدوده یک ربع میشد که رفتم تعمیر کار گفت ماشین اصلا روغن نداره،وروغن ریخت،اما بهم تاکید کرد که احتمال یاتاقان زدن داره،هزار گاهی این صدای پروانه طوری به گوشم میرسه ،میخواستم ببینم چیکار کنم؟چون احتمال اینکه درست بشه هم بهم داد...ماشینix35هست...ممنون میشم راهنمایی کنید
    • کورش ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
      10 1
      دوست عزیز مشکل که اعلام میکنی امکان داره مربوط به بغل یاتانی باشه که صدا با گرفتن و رها کردن کلاژ تغییر میکنه که با هزینه تغریبا جزئی حل میشه
  • سروش ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
    1 2
    با سالم و خسته نباشید بنده هم ۲۰۶ مدل ۸۵ داشتم که چراغ چک روغن روشن میشد بعد از بررسی مکانیک فهمیدیم که اویل پمپش خوب کار نمیکنه در نهایت با ۱۵۰ هزار تومن تعویضش کردم و مشکل برطرف شد. اویل پمپ جزو حساس ترین قسمت های موتور هستش .
  • میکانیک ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    5 2
    اویل پمپ نقش قلب موتورو داره . درصورت تعویض به موقع روغن موتور و استفاده از روغن موتور مناسب هیچگاه دچار این مشکل نخواهید شد . روشن شدن چراغ روغن ۲۰۶ مدل۱۶۰۰ با تعویض فیلتر روغن رفع می گردد .
  • توحید ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۲
    6 1
    با سلام و خسته نباشید من یه سال یه پراید خریدم متاسفانه صاحب قبلی ماشینم روغن موتور به وقتش عوض نکرده تازگی تو تعمیرگاه درب موتور باز کردیم دیدیم یه چیز قیر مانند چسبیده به موتور روغن تازه عوض کرده بود ولی بدجور رسوب داره لطفا بهترین راه برا رسوب زدایی داخل موتور بهم راهنمایی کنید با تشکر
    • محمد IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
      5 5
      با بنزين شسته ميشه
  • یوسفی ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۵
    3 2
    سلام نن به تازگی‌یک‌ پژو‌پارس ۸۶ خریده ام ۵ دقیقه پس از روشن شدن موتور زمانی که پدال گاز را فشار ندهم ( دور موتور حدود ۷۵۰ الی ۸۰۰ دور) چراغ روغن . ترمز دستی. امپر اب . استوپ روشن شده و با فشار پدال کاز خاموش میشوند. فشنگی روغن‌ . فیلتر روغن ‌. اویل پمپ به دفعات تعویض کردم میل لنگ . رینگ و پیستون و یاتاق ها همه تعویض گردید اما همچنان چراغ چک روغن و استپ و ترمز دستی و اب پس از پنج دقیقه وقتی دور موتور پایین است روشن میشود
    • شاهین ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
      5 3
      سلام منم همین مشکل شمارو دارم آیا شما مشکلتون حل شد آگه ممکنه بفرمایید به چه صورت تشکر
    • Car man ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
      20 1
      موتور شما هیچ مشکلی ندارد ،فشنگیه روغن را باز کرده،از جایه پرس جدا کرده ،فنر درون فشنگی را نصف و جا بزنین درست میشه
    • سیامک IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
      5 1
      سلام به نظر من تمام این وسایلتو بیخودی عوض کردیو زیر بار خرج رفتی شما مشکلت 1000درصد یا از باطریت هست یا دینام. وسلاااااام
    • Sina IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
      2 1
      داداش تو مشکلت قشنگی اب هستش که خنک موتور روشن میشه چراغ اب چراغ چک میگه جوش آورده اینجور چیزا یا قشنگی اب یا ترموستات
  • احمد ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۶
    3 3
    با عرض سلام و تشکر ماشینی که من حدود ۹ ماه پیش خریدم تقریبا هر ۱۰۰۰ کیلومتر ۱/۵ لیتر روغن مصرف میکند البته روغن سوزی ندارد و ظاهر موتور کاملا تمیز هست فروشنده ادعا میکند این امر طبیعی هست چون ماشین دنده اتوماتیک هست و موتورش ۲٫۰ میباشد و شما هم داخل شهر رانندگی میکنید ایا بنظر شما این امر طبیعی هست یا علل دیگریی دارد ماشین Audi4 هست.
    • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      1 0
      سلام در پراید غیر طبیعی است ، در مورد خودروی شما تخصصی ندارم ،
  • دانیال ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۶
    9 2
    سلام من صاحب خودرو۴۰۵هستم چندوقت پیش به تعمیرگاه رفتم و آب کم میکردوتعمیرکارگفت بایدواشرسرسیلندرنیم سو زشده و آب روغن قاطی کرده وبعدازتعمیروتعویض واشروروغن بدون کیفیت استفاده کرد گفت چندروزکارکردتاتعویض کنم چون فعلا آثار آب درآن هست وتعویضش برای بعدامفیدتره و متاسفانه بعدازچندروزصدای تق تق درزیزموتورشنیدم وپیش تعمیرکارآوردمش گفت باتاق زده لطفاراهنمایی کنین یا آن روغن بی کیفیت باعث این باتاق نشده وضمنامدل ماشین ۹۰و بالای ۲۰۰هزارکارکرده وتعیرکارگفت موتوراین ماشین اصلا باز نشده وب علت عمرزیادیاتاق زده خواهشاآیااین تعمیرکاردرست گفته
  • رضا ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
    7 5
    نه این حرف درست نیست
  • محمد محمدی ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
    7 5
    سلام تازگی یه پراید گرفتم. مالک قبلی روغن رو دیر عوض کرده. من که روغن ماشین رو عوض کردم الان روی درب روغن موتور حالت سفیدک و کثیفی هستش. مکانیک میگه واشر زده اما آثار واشر از قبیل آب روغن قاطی کنه یا آب کم کنه رو نداره. لطفا راهنمایی کنید. ممنون
    • Mohamad IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
      0 0
      سلام
  • سپهر ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
    9 7
    سلام؛چند ماهی هست که ۲۰۷ گرفتم و روغنش رو عوض کردم بعد از ۸هزار کیلومتر نیم لیتر روغن بیشتر داخلش نمونده بود؛مشکل از کجاست؟ روغن هم لیکومولی ریخته بودم
    • بهروز IR ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
      2 0
      سلام ماشین شما یا روغن سوزی داره یا روغنی که استفاده کردین تقلبی بوده
  • hh IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
    3 0
    سلام من 206 مدل 81 دارم روغن سوزی داره و گفتن هزینش زیاده و ارزش نداره.اگه روغن و مرتب چک کنم.بازم موتور جام میکنه؟
    • زط IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
      2 0
      age har rooz chek koni moshkeli nist
    • حمیدرضا باب الحوائجی - وبلاگ نویس IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
      2 0
      سلام - ماشین شما احتیاج به تعمیراساسی داره و شخصاً منظور تعمیرکار محترم رو که گفتند "ارزش باز کردن ندارد" رو متوجه نشدم. - قضاوتی نمی کنم امّا تصورم بر اینه که ماشین شما خیلی کهنه ست و خرابی های بسیاری داره. - در غیر اینصورت، اگر هزینه ی تعمیر براتون مهم نیست حتما موتور رو باز کنید چرا که روز به روز خرابی هاش بیشتر میشه.
  • عرفان IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
    2 0
    باسلام من روغن ماشینم دیر عوض کردم یه روز صدا پره از موتور اومد سریع عوض کردم و صدا افتاد امکان داره به موتور سدمه وارد شده باشه مدل ماشین206تیپ 5 مرسی
    • حمیدرضا باب الحوائجی - وبلاگ نویس IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
      3 2
      سلام - "احتمال" صدمه دیدن موتور هست. ولی اگه در دراز مدت، صدایی شنیده نشد؛ مشکلی نیست. دقت کنید و با سلیقه از ماشینتون نگهداری کنید.
  • حمیدرضا باب الحوائجی - وبلاگ نویس IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
    4 2
    مطلب بسیار بسیار مفیدی بود. ممنونم از دنیای خودرو.
    • CA ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۸
      1 0
      لایک . منم موافقم مطلب خوبی بود
  • محمدمحمدرضاخانی IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۸
    0 1
    باسلام من پیکان ۸۳دارم واشر سوخت مگانیک گفت حالا باز کردی رینگ عوض کن شهر زرند بودم امدم کرمان بعداز یک هفته گفت روغن عوض کن الان عوض کردم بالافاصله صدایه تق تق ناجوری از توموتور میاد خسته کننده هست بامکانیک تماس گرفتم گفت انژکتوربشور شوستم خوب نشد خواهشن کمکم کنین متشکرم ۰۹۳۰۶۱۴۵۱۶۴
  • پوریا IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
    2 1
    سلام خدمت دوستان من ماشینم سمند اف سون دوگانه هست برای واشر سرسیلند مراجعه کردم بهتعمیرگا ماشین دورست کرد بعد یک هفته آورد در مغاز شب رفتم خانه صبح حدود 12 کیلومتر باهش رارفتم دیدم موتور به صدا درآمدش بعد دیدم اززیر ماشین روغن میریز حالا سر سیلندر باز کردم میبینم سوپاپ از بیخ برید افتاد داخل پستون علتش میخواستم کمکم کنید ممنون میشم
  • احمد IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
    3 1
    سلام خودرو سمند دارم چراغ روغن روشن میشه وقطی که گرم میشه ودور موتور ار یک پایین تر است فشنگه روغن تعویض شده کمتر شد ولی بازم چراغ روغن روشن میشه
  • احمد IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
    4 0
    باسلام خودروسمندef7دارم روغن ۲0 ۵0ریختم صدای دلخراشی ازش میادعلت چیست
    • مکانیک خودرو IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
      1 0
      روغنی که شما استفاده کردی برای ماشین سفت تر از روغنی هست که سازنده موتور برای این نوع موتور در نظر گرفته.این روغن به دلیل سفتر بودنش از روغن 10/40،روغن محفظه اسبکیهای فیلر پر نمیکنه و صدا میدن این امر باعث خرج بالا در سرسیلندر خودرو شما میشه
    • فرشاد IR ۰۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
      0 0
      داداش منم همین مشکل درد داشتم. سنسور دور موتوررو باز کن و تمیزش کن دوباره ببندش. استوپرت رو هم با دستمال کاغذی تمیز کن حل میشه
  • ایمان IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
    5 0
    سلام ببخشید من یک پژو ۴۰۵ تی یو فایو دارم چند روز یادم رفت روغن عوض کنم وقتی رفتم تعویض روغن انجام بدم چراغ استپ و چراغ روغن روشن شد و صدای اسبکها بلند شد روغن عوض کردن صدا رفع نشد گفتن پمپ روغن هست اونم تمیز کردم صدا کمتر شده ولی رفع نشده ولی خیلی عصبی شدم از صداش الان چند تعمیرگاه بهم گفتن صدا رفع میشه لطفا راهنمایی کنید ممنون
  • یاسر جمهوری IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    0 0
    سلام.امروز ت مسیر با سرعت ١۴۰ یهو صدای پروانه از موتور ماشینم اومد ک سریع زدم بغل دیدم همه روغن ماشینم بیرون پاشید و خالی شده.ماشینم پژو پارس87 هس موتور کاملا سالم بود
  • حسین کلایی IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    0 0
    من یک سمند ایی اف سون دارم تسمه تایم در خیابان پاره شد وخودرو را به نمایندگی بردم بعد از تعمیر حدود دویا سه هزار تا رفتم چراغ روغن روشن شد واز اینجا بدبختی من شروع شد کارتل را دادم تمیز کردم وهنوز اشغال دور فیلتر را میگیره چراغ روغن روشن میشه فیلتر عوض میکنم دوباره همین اتفاق می افته چکار کنم عاجز شدم ممنون
  • کامران IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
    2 0
    سلام ماشین پرایدم، چراغ روغنش روشن شد،معلوم شد،روغن نداره، بعد از تعویض روغن، موقع گازدادن دود سیاه ازش در میاد، سوالم اینه ممکنه رینگش اسیب دیده باشد؟
  • معراج IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
    1 3
    سلام بنده ال۹۰ مدل ۹۶ برج ۵ خریدم کیلومترش هنوزه ۵۶۰۰ تاست هنوز به کیلومتر تعویض روغن نرسیده میخواستم بدونم باید عوضش کنم یعنی تاریخ انقضا داره؟
  • محمد IR ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
    3 2
    با سلام‌من یه پارسelxدرام‌بعد اینکه رو غنشو عوض کردیم‌اس سر سلندرش صدا میاد بعدشم بخار میکنه لطفا راهنمای کنید
  • حسن ارشد ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
    1 0
    سلام سمند lx 87 را تازه تعمیر اساسی کردم .الان هم روغن کم میکنه و روغن رو زود مثل دود زدگی میکنه .رینگ بوش و سر سیلندر تعویص شدند .لطفا راهنمایی کنید .چ کار کنم مکانیک هم میگه دو باره موتور با ید باز بشه
  • لنگری IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
    1 0
    موتورسمندEf7تعمیراساسی اوایل پمپروغن حتی تعویض ولی فیلتر روغن جمع میشه علت چیست قبل از تعمیر هم این مشکل داشت.تشکر
  • ایمان AE ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
    1 0
    سلام من یه سمند مدل 87 دارم که روغنشو عوض کردم ولی سخنگو بازم اعلام میکنه که روغن خودرو وفیلتر روغن عوض شود خواهش میکنم راهنماییم کنید بزرگوار
  • لنگری IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
    0 0
    سمندموتورEf7 تعمیراساسی شده حتی اویل پمپ تعویض معذالک مثل قبل فیلتر روغن جمع میکنه علت چیست ایا ضررداره تشکر
    • بهزاد IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۶
      0 0
      دوست عزیز اون کیلومتر سخنگوت میزان نیست تو سخنگو کارکرد روغن رو بالا ببر درست میشه در غیر اینصورت خود سخنگوت ایراد پیدا کرده و باید بدی سخنگو رو درست کنند
    • احمدرضا IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
      2 1
      مشکلی نیست در قسمت تنظیمات سخنگو مقدار کیلومتر رو برای هر کدوم ۵۰۰۰ اضافه کن بعدش دیگه اعلام نمیکنه
  • امیر IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۷
    3 0
    سلام ،من پراید ۹۴ دارم که متاسفانه روغن دیر عوض کردم و روغن مثل گیریس شده بود روغن عوض کردم و مکانیک گفت بعد ۱۰ روز بیار دوباره عوض کنم که این بار هم دیدیم همون جور شده که این بار موتور شور اضافه کرد و روغن خالی کرد و ۲ لیتر روغن فله ۱۰ ریخت و بعد از ده دقیقه روغن خارج و روغن و۳لیتر روغن ۴۰ فله ریخت و گفت اگه بخوای اساسی درست بشه باید۲لیتر گازوئیل بریزی روی این ۳ لیتر و ۳۰ دقیقه باهاش حرکت کن بعد روغن سوپر پیشتاز بریز اکی میشه،به نظر شما چیکار کنم؟ممنون میشم اگه جوابمو بدین
  • مجید FR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
    4 2
    سلام دوستان من پراید ۸۹ دارم و همیشه روغن ماشین رو و ۵هزار عوض میکردم ولی یک سری تا ۱۱ هزار رفتم که تعویض کار گفت حدود ۰.۵ لیتر روغن داشتی به نظر شما واسه ماشینم مشکل پیش اومده ؟ لطفا جواب منو بدید
  • نبی IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
    5 0
    سلام.من ۴۰۵ دارم ولی ۱ ماه پیش واشر سرسیلندر نیم سوز شد عوض کردم از اون موقع به بعد گاز که میدم صدای خفگی میاد اولش تا دور بگیره خوب میشه اصلا نفس نداره برای چی میتونه باشه؟
  • سعيد IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
    2 0
    سلام:بنده پژوپارس دارم ٩٥وخيلي كم كارمدتي است به٤٠٠٠تاميرسه روغن كم ولجن ميشه وفيلترروغن هم خيلي لجن ميگيره روي سرعت گيرها چراغ روغن روشن ميشه وخاموش ميشه :مي خواستم راهنمائيم كنيد چون ماشين فقطزيرپا خودم بوده وروغنش روهميشه ٥٠٠٠تا عوض مي كنم وبيشترموقع ماشين خوابيده است البته اين روهم بگم جايي كه ماهستيم گردوخاك زياداست
  • سلمان IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
    6 1
    با سلام بنده پراید 111 دارم یک بار دیر روغن عوض کردم صدا از میل سوپاپ امد و بعد از تعویض روغن فیلر گیری انجام شدو صدا خوب شد.اما بعد از حدود دوهفته روغن کاری درست انجام نمیشه به قسمت های بالای موتور ممنون میشم راهنمایی بفرمایید . میشه از خرابی پمپ روغن باشه.
  • سید IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    4 2
    سلام پرو405 تی یوفایو اولین روغن عوض کردیم بعداز مدتی ماشین بدون روغن بود و روغن داخل ماشین مثل سیب زمینی پخته مجبور شدیم داخل موتور شوینده مخصوص بریزیم و روغن جدید وبعدلز دو ساهت مجددا روغن و فیلتر عوض کردیم می گویند روغن تقلبی ورست کرده اند که مشهور به روغن چسبی هستند خدا خیرشان ندهد مواظب باشید ماشین خود را زود زود چک کرده و پیش هر تعویض روغنی ناآشنا نروید
  • حیدر IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
    1 0
    سلام بنده ۲۰۶تیپ ۲ دارم مدل ۹۶ از کارتر روغنش روغن نشتی میدادی الآن که بردم برا تعمیر کار کارتر رو باز و چسبکاریش کرد الآن وقتی ماشین رو روشن میکنم از پایین صدای تق تق میاد آیا میدونید مشکل از چیشه
    • ali IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
      0 0
      پیچ های محفظه کارتر رو اشتباه بسته شده باید محفظه کارتر رو باز کنید و بستگی به پیچ ها در جای مناسب بسته بشه
  • میثم AE ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
    0 0
    سلام. من جکs5 دنده معمولی مدل ۹۴دارم. ماشینمو دادم به یکی از اقوام و وسط اتوبان بود که به من زنگ زد و گفت ماشین سر و صدا از داخل درب موتورش اومده و زده کنار و ماشین دیگه روشن نشده. با خودرو بر ماشینو آورده جلوی درب خونه انداخته و رفته. البته بگم من چند وقت پیش توربو ماشینو عوض کردم. چون از کسی که خریدم روغنش رو دیر عوض کرده بود و اصلا روغن نداشت وقتی ماشینو تحویل گرفتم که منجر به تعویض توربو شد. میشه بگید الان احتمالا مشکل چیه؟ ممنون
  • محمد IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    0 0
    سلام خودروی رانا دارم موتور خودرو قدرتش کم شد و خاموش شد. تعمییرکار ECU و سیم کشی ماشین رو بررسی و 400 تومن بابت آن گرفت. بعد از اطمینان از اینکه مشکل از اینجا تیست به دنبال موتور خودرو رفته و عنوان کرد سوپتپ ترسونده. دو سوال دارم اول اینکه نمیشد قبل از بررسی ECU و ایجاد هزینه با توجه به علائم خرابی مستقیما به دنبال موتور خودرو رفت؟ و دوم اینکه متوجه شدم که روغن خودرو بعد از 13 هزار کارکرد هنوز تعویض نشده و فراموش گردیده، آیا علت سوختن سوپاپ مشخصا همین موضوع بوده؟ ممنون
  • محسن DE ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
    0 0
    سلام خسته نباشی، بنده پارس دوگانه کارخانه گرفتم از یه بنگاهیی مدل ۹۷ با ۱۳۰۰۰ هزار کارکرد واشر ازش عوض کردن ولی سلند تراش نخورده ولی ماشین فوری گرم میکنه با کولر روشن میاد تا وسط ،به قول و گفته خودش تا حالا روغن عوض نکردن و روغن کم کرده ، یخورده هم بخار داره آیا روغن رو عوض کنم ماشین خوب میشه یا پسش بدم ؟
    • حمید IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
      1 1
      ماشینهای پژو داخلی از نود و یک به بعد بدرد نمیخورن. مدل پایینتر بگیر یا دنا موتور EF7.
  • احمد IR ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    0 0
    سلام ماشین سمند زیرش صدا میده سمنده سخنگو گفت فشار روغن پایین هست چراغها همش روشن شد زدم کنار فکر کنم اویل پمپ خرابه روش ۱ کیلومتر رفتم مشکلیدداره حالا روغن کم داشت
  • علیرضا IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
    4 1
    سلام. وقت بخیر. خودرو بنده چند مدت پیش یاتاغان زد و بعد از باز کردن موتور حدود نیم لیتر روغن ته موتور بود و اینکه روغن به صورت قیر شده بود. آیا میتونه دلیلش روغن نامرغوب بوده باشه. یا از اویل پمپ بوده. ممنون میشم راهنمایی کنید
  • Mohammad Tag IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
    1 1
    سلام موتورخودری من«دووسیلو»روغن سوزی داره و 1000کیلومتر را که رد می کنه، تبخیر روغن زیاد میشود و مجبور میشوم یک لیتر روغن موتور اضافه کنم و....بنظر شما ازچه نوع روغن موتوری، یا چه کار کنم که روغن زود تبخیر وکم نشود وبه موتور هم آسیب نرسد؟ چون روغن سوزی موتور تازه شروع شده است. قبلا ازلطف وزحمات بی دریغ شمااستاد گرامی سپاسگزارم .ناصری.یاحق
  • حسن زیباری IQ ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
    2 3
    با سلام پرسش بنده این است ایا صدای جیک جیک فیلر با دو سه بار تعویض زود هنگام روغن موتور امکان دارد خوب شود
  • شعبان حسين پور IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    0 1
    سلام خسته نباشید ممنون از مطالب اموزندتون بنده دو سواری دارم که یکیشو خیلی کم سوار میشم حتی سه ماه میشه از پارکینگ در نیاوردمش میخواستم بدونم روغن موتورشو کی باید عوض کنم
  • رحمان IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    2 0
    پژو پارس دوگانه دارم مدل 95 فقط درب روغن سفیدک میرنه نه آب کم میکنه نه آمپر میاد بالا نه صبح ها بد کار میکنه .1 هفته پیش واشر زدم باز درب روغن سفیدک میرنه
  • حامد IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
    0 0
    عالی بود ممنون از سایت خوبتون
  • مهدی IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
    0 0
    سلام و خسته نباشید من یه x33 new دارم و دوبار به جای ۱۰ هزارتا ۱۱ هزارتا روغن تعویض کردم آیا مشکلی برای موتور پیش نمیاد؟ شستشوی موتور چی؟
  • حسین صباح IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    0 0
    بسیارسازنده بود چون برای منم داشت اتفاق میافتاد با خوندن این مطلب متوجه شدم
  • عادل IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
    0 0
    من تازه ۲۰۶ اس دی خریدم مثل اینکه فروشنده روغنش رو دیر عوض کرده چون وقتی ماشین رو روشن میکنم یه صدای اضافی تق تق از موتور میاد بعد از اینکه چند دقیقه صدای موتور عادی میشه بردم مکانیک میگه از استکانی شه اگه چند بار به موقع روغن شو عوض کنی درست میشه ولی صبح ها یا وقتی ماشین سرد هست روشن میکنم صداش اعصاب ادمه خراب میکنه حالا موندم که چرا روغن دیر استکانی رو پر میکنه مشکل از چیه در ضمن یه بار موتور شوی ریختم و روغن ۵_30 استفاده کردم ممنون میشم کمکم کنید
  • عظیم IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    0 0
    سلام من روغن ماشینم را عوض کردم اما وقتی گژ را بالا می آورم اصلا هیچ روغنی در کارتر نیست و گژ خشک خشک است واز زیر موتور هم هیچ روغنی نریخته باید چکار کنم ؟
  • امیر IR ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    3 1
    یه پراید دارم مکانیک میگه دیر روغن عوض کردی گریسی شده میگه سه بار پشت هم به فاصله هر ۵۰۰ کیلومتر روغن عوض کنی موتورت تمیز میشه به نظرتون درست میگه یا اگه راهی بلدید بگید لطفا
  • فرید IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    7 0
    سلام 206 مدل84 دارم مدتی است روغن کم میکنه وسریکی ازشمع ها روغن میزنه احتمال داره ازگیت سوپاپ باشه ایا امکان تعویض گیت سوپاپ بدون بازکردن سرسبلندر هست یاخیر با سپاس ازشما
  • هوشنگ IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    1 0
    سلام من رانا ۹۱ دارم چراغ روغن روشن میشه بعد گاز دادن خاموش میشه فشنگی و فیلتر و روغن و عوض کردم برق رو هم چک کردم بازم روشنه
  • Ali IR ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
    2 0
    سلام من یه تیبا ۲ مدل ۹۳ گرفتم وقتی بردم روغن عوض کردم ۲ لیتر روغن توش بود کارکرد ماشینم ۳۸ هزارتا بود دفترچه روغنش نگا کردم رو ۲۷ هزار تا عوض شده بود و تقریبا دوسال پیش دلیل اینکه روغن کم کرده دیر عوض کردنشه؟ یا اینکه موتور مشکل داره و از این بعدم کم خووهد کرد؟ ممنون میشم راهنمایی کنید
  • حبيب الهيارى IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
    0 0
    باسلام ميخواستم بدونم من ب ماشين هيوندا روغن با كيفيت الف٥-٤٠ريختم حدواً نزديك يك سال گذشته و همش ٥٠٠كيلومتر باهاش راه رفتم ب روغن نگاه كردم رنگ روغن نومال هست و چسبندكى رو از دست نداده بايد عوض كنم يا نه؟
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    1 1
    سلام. روغن ماشینو رو ۵۰۰۰ تا باید عوض میکردم منتها حواسم نبود ۲۵۰۰ تا اصافه رفتم میخواستم بپرسم که آیا واسه ماشین مشکلی پیش میاد یگو اینکه خوردو با چه حداقل روغنی میتونه کار کنه که آسیب نبینه
    • Ehsan US ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      0 0
      هر روغنی اگه ۸ هزار تا هست باید ۴ هزار تا عوض شه همین تور بقیه‌روغن ها ۵ هزار تا ۲۵۰۰ باید عوض شه روغن اصلی خیلی کم شده تقلبی خیلی زیاده که به مورور زمان یاتاقان میزنه اویل پمپ میسوزه دوستان اویل پمپ ها تعمیر میشه لازم نیست نوش رو بگیرید الان جنسا خیلی تقلبی و بی کیفیت شده همون رو ماشین بوده رو تعمیر کنید
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
    1 0
    سلام با ماشین سمند در حرکت بودم که پشت کیلومتر ارور داد که باید فیلتر روغن عوض بشه چون تو جاده بودم و دسترسی به چیزی نداشتم تا تهران باهاش اومدم حدود ۴۰کلیومتر الان موتور ماشین ترتر صدا میده روغن ۲ماه عوض کردم میشه راهنمایی کنید
  • علی چهاردانگی IR ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    0 0
    سلام ماشینم بعد از چهار سال از پارکینگ ازادش کردم میخواستم بپرسم واشر سرسیلندر خراب نشده یا شده باید تعویض گردد.؟ و یاواتر پمپ جواب من بدین ممنون میشم
  • علی قربانی IR ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
    0 0
    سلام بنده دوماه پیش یه پراید مدل 86خریدم بعد از دوهفته موتور به صدا در اومد بردیم نشون دادیم به یه مکانیک گفت از یاتاقان ها هس و 4.500خورده ای هزینش هس بدون دستمزد بعدش گف نباید بِرونی بزار ماشین بمونه چون موتور میسوزه من منصرف شدم و 20کیلومتر راه آمدم تا به رفیقم ک کارش مکانیکه نشون بدن با ماشینی ک صدای موتورش واقعا خفه میکرد ادمو بالاخره ک رسیدم گف روغن به موتور نمیرسه و چون صاحب قبلی ماشین دیر به دیر به روغن ماشین توجه میکرد بخاطره اون بود بالاخره با دردسرو فلان با عوض کرن واشر سرسیلندر .واتر پمپ.تسمه تایم.4.یا 5تا هم وسایل دیگ تعمیر کرد و از من 1.200با دستمزدش پول گرف و گفت از یاتاقان هاش نبود فقط روغن ک به موتور نمیرسد بخاطره این موتور به فشار افتاده بود بعد بنده برگشتم همون کنار اون مکانیکی ک از من 4.500خواسته بود برام گف این دووام نمیاره بعد یک یا دوماه دیگ باز خراب میشه الان دوهفته گذشته از رووووش و فعلا خبری نیس خواستم بپرسم ک ایا ممکنه باز توی خرج بیوفتم یانه این درسته ک از یاتاقان ها هس یانه لطفا خواهش میکنم ازتون راهنماییم کنید چون بقران کلافه شدم.
    • سروش IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
      0 0
      سلام داداش به نظر من بهتر بود تعمیر میل لنگ میکردی حداقل یاتاقان هارو عوض میکردی فقط یاتاقان ها و اویل پمپ رو که عوض میکردی اطمینان خاطر داشتی حالا میل لنگم یه دست تراش میدادی ولی اینجوری ریسکه
  • Mehran IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    0 0
    سلام و خسته نباشید شما برای ۴۰۵ مدل ۸۹ چه روغنی رو پیشنهاد میکنید و باعث بشه که ماشین بی سروصدا کار کنید...... ،۵۰ ۲۰ و.... یا شرکتش کدام پیشنهاد میکنید تشکر
  • امینی IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    1 0
    ممنون از اطلاعات خوبتون، اما تعویض اویل پمپ تنها راه نیست؛ در بیشتر موارد تنها با تقویت یا تعمیر اویل پمپ که کم هزینه تر از تعویض است، فشار پمپاژ به حالت اولیه برمی گردد.
  • سارا IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    0 0
    سلام،ماشينم النترا هست ونمايندگي براي تعويض روغن بردم كه ازروغن كاسترول اصل استفاده نكرد وباعث شد روغن بشكل قير بشه ويا بقول خودشون روغن لخته شد واز اون زمان به بعد چراغ چك موتور روشن شده وبا توجه به سه بار تعويض روغن با فاصله ١٠روز به ١٠روز همچنان چراغ چك موتور روشن هست وتنظيم موتور بردم چندتا سنسور وانژكتورهاش روتمييز كرد گفت احتمالا ازاينهاست ولي باز هم بعد از يك يا دوساعت دوباره چراغ چك روشن ميشه خيلي نگرانم كه مشكل بزرگتري داشته باشه كه تعميركارمتوجه نميشه.لطف ميكنيد اگر راهنمايي كنيد.
  • سید حجت IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    0 0
    سلام ماشین من 206 صندوقدار مدل 88 هست و حدود 280 هزار تا کار کرده قبلا روغن سوزی شدید داره امروز صدای موتور عوض شد و خاموش کردم و دیگه روشن نشد . مامور امداد آمد و گفت یاتاقان زده و قفل کرده و من الان پول تعمیرشو ندارم. میخواستم بدونم سیستمی وجود نداره که جلوی این کار را بگیره ؟ و آیا تشخیص شما هم همینه ؟
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    0 0
    سلام ببخشید
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    0 0
    سلام من هیوندا ای بیست دارم خیلی دیر روغن رو عوض کردم .. متاسفانه ‌ امروز ماشین روشن نشد امداد خودرو حمل کرد تعمیر گاه ‌‌.روغن سیاه و لخته شده زنجیر رو خورده وووو سوال من اینه این یاتاقان زده یعنی ؟؟ راه درست کردنش چیه و هزینش حدودا چقدر ه به نظر شما ‌ممنونم
  • حسین IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    0 0
    با سلام موقع عوض کردن روغن تعویض روغنی از فیلتر روغن اویل فیلتر استفاده کرده من اعتراض کردم چون تا به حال استفاده نکر ده بودم میگوید فرقی نداره همش یکی هست ماشینم پژو 405هست تاکس میخوام بونم اگر فیلتر روغن بی کیفت باشد چه اتفاقی میاافتت ایا ضرر دارد باتشکراز شماجواب سوالم را بدهید
  • میلاد رسولی IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    0 0
    سلام پراید111مدل97دارم روغن ماشین 5000از وختش گذشت عوض کنم یهو صدای موتور عوض شده روغنشو عوض کردم فعلا صدا قط نشده باید چیکار کنم؟مرسی
  • IR ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
    1 0
    سلام من ماشین پراید دارم چند وقته صدای چیک چیک میکرد مکانیک گفت بایذ فیلر گیری شود فیلر گیری کردم صداش قطه نشد و در موتور بازکرد دیدیم روغن روی اسبک و انگشتیها نمیریزه گفت روغن کثیف بوده چکار باید بکنم ممنون میشم اگر راهنمایم کنید
  • ناصر IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
    0 0
    سلام من یک پژو 405 tu5 دارم مدل 91حدودا هشتاد هزار کارکرد داره متاسفانه تازگیا یه صدا از بالای موتور شبیه چک چک که همون تایپت ها هست و بغل موتور هم یه صدای وو میاد ادم احساس میکنه ماشین یک قسمتش مشکل داره بزور کار میکنهو موقع حرکت چراغ روغن با چک روشن میشه حالا من دو بار روغن عوض کردم فیلتر عوض کردم باز همونه یک بار از مواد موتور شور که به روغن اصافه می کنندریختم درست نشد پایه فیلتر تمیز کردم درست نشد اویل پمپ عوض کردم که مال خودش سالم بود نشد این رو هم بگم موقع باز کاردن کارتر مواد زاید موتور شبیه ماسه زیاد بود خلاصه قسمتهای بالای موتور باز کردیم سه تا از استکان ها بنظر خراب بودن عوض کردیم دیگه سر سلیندر باز نکردیم بستیم صدا درجا کار میکرد کم بود ولی وقتی حرکت کردم دوباره همان صدا ها دوباره برگشت ممنون میشم منو راهنمایی کنید روغن از 1040رقیقتتر هم ریختم که قیمتش 350بود پارسال هم عوض کردم 350 بودولی دیر عوض کردم حدودا یک سالچون کار کردش کم بود
    • بهنام IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
      0 0
      سلام . من هم دقیقا مشکا شمارو داشتم تی یو فایو مدل 94 پیش هر مکانیکی بردم گفتند صدا اشکالی نداره . تا ینکه به نمایندگی ایران خودرو رفتم و مسئول فنی ماشینو بازدید کرد و گفت استکان تایپیت ها خرابه ولی اگه میخوای صداها برطرف بشه باید تمام استکانها رو عوض کنی . استکانها رو با مارک ina عوض کردن درست شد
  • عای IR ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    3 1
    با سلام. آیا میتوان برای تمیز شدن روغن موتورِ در حال کارکرد و استفاده طولانیتر از روغن موتور، زودتر از موعد (مثلا بعد از حدود ۲۵۰۰ کیلومتر کارکرد)، بدون آنکه روغن موتور را تعویض کنیم، فیلتر روغن را عوض کنیم؟ آیا اینکار ممکن است باعث آسیب به موتور شود؟
  • حسین IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    0 0
    سلام روغن ماشين من دیر تعویض کردم خیلی صدا دارد نمیدم چه کار کنم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =